Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. URPO

    URPO 1st gear

    Pistänpä väliin kysymyksen että kuka on (projekti?)hommissa kirkniemessä rämistimellä? Kävin vähän kuikistelemassa kun oli parkissa tehtaan edessä, ja nätti oli. Jotenkin vaan ... en tiiä, näytti pieneltä? Sen uudemman kopan konepeitto on alempana ku ton mun laatikon vai mitä ihmettä?

    Ja 24.2. on huono päivä, naapurivisa on silloin Nosturissa. Mulla on liput ja se on prioriteetti A1. Mutta toisaalta, mun irtoaminen tapahtumiin on muutenkin kivien ja kantojen ja muitten esteitten takana. No ei niistä mitään mutta tota perhettäkin pitäisi kattoa ja se ei oo ihan helppoa.
     
  2. RAM4x4

    RAM4x4 1st gear

    No, kannessa mihin ne korkeapaineputket menee, se putken kiinnitysmutterin momentti on tärkeä, koska sillä painetaan se väliputki suuttimen runkoa vasten ja suuttimen rungossa on kartiosyvennys ja väliputkessa vastakartio, jos liitos vuotaa sitä ei näe mistään, vaan polttoaine menee paluu linjaan eikä suuttimen kautta palotilaan.

    Sen prikan paksuus on 1,5mm ja korkeapaine linjan kiinnitysmutterin momentti 38Nm, niin ja se suuttimen avautumispaine 310 bar. Voi taas olla pilkun hässimistä, mutta koko sarjan avautumispaine pitäs saada 1% sisään.
    En itte ainakaan viittis ostaa koko suuttimia vaan vaihtelen pelkkiä kärkiä.
    Ei kokemuksia moisesta yhdistelmästä, mulla on Banks powerin lastu ja isommat kärjet ja tietysti paljon muuta, mutta katsastuksessa savutusarvo 0,8 ja raja tais olla 3 jos oikein muistan, tietysti ajossa kun on "kuormaa", niin tulee usvaa. Kulutukseen olen tyytyväinen, varmaan vie vähemmän kuin vakio, jos ajelee varovasti, mutta kun antaa läppää, niin näyttää toi tietokone aika härskejä lukemia.
     
  3. Gaz m69

    Gaz m69 1st gear

    Ramin heikko valoteho alkaa jo pikku hiljaa häiritsemään. Tampereen alueella ajellessa, kun pitkiä harvemmin pystyy käyttämään ja lyhyillä ei tahdo nähdä. Ilmeisesti uusilla johdoilla akulta ja releillä häviöitä saisi pienennettyä ja alkuperäisten polttimojen tehoa saisi nostettua. Onko kimppatilaus asia xenoneista edennyt? Itse lähdin tiedustelemaan Saksan ebayn kautta 9004-2 4300k sarjaa ja kysäsen samalla määrä alennusta ja kokonaishintaa. Voin laittaa tietoa kun vastauksia tulee. Samalla pistin kyselyjä Suomen päässäkin kyseisistä sarjoista. Laillisiahan nämä sarjat ei missään nimessä ole.
     
  4. seppä

    seppä 1st gear

    Joku tais myydä xenon sarjaa Nettivaraosassa hintaan 150e.
    Piuhojen vaihdot ym ei taida auttaa aiheeseen mitään.
    Ei muuta ku sumuvalot kii ja ajelee ne päällä kokoajan...
     
  5. julang

    julang 1st gear

    Valoista

    Itse olen sitä mieltä että Ramin omat valot ovat todella huonot. On kokemusta ajosta omilla valoilla ja muutetuilla Hellan umpioilla (katsastusta varten asennettiin uudet Hellan 5 3/4 tuuman umpiot on E-hyväksytyt nyt...). Ero kuin yöllä ja päivällä. Kuvio on täysin eri samoin itse valoteho.
    Kiitos 4x4 suutin infosta. :p
     
  6. TDItimppa

    TDItimppa 1st gear

    Re: Valoista

    Se kertoo jo tosi paljo valojen tehosta, ku hain helsingistä oman ramini, ajoin pimeässä pitkät päällä eikä kukaan vastaantulija vilkutellu valoja takas... :odroll: Lyhyillä ei kertakaikkiaan nähny mitään, ku sato vettä ja tie märkä. Mitenhän ne jenkit näkee ajella näillä siellä kotopuolessaan... tuurilla vissii.
    "tästä se tie on ennenki menny..." tyylillä?
    _________________________________

    Minkäs hintasia on täällä kotosuomessa noi isommat kärjet alkuperäsiin runkoihin asennettuna ja säädettyinä? Entäs nämä pumpun elementit? Minkäkokoset on vakiot ja minkälaisia sinne kannattaa laittaa?
    __________________________________

    Juu ja sitten vielä yks juttu. Kävin tänään Oulun tekulla et ois mitattu tehot. Eipä mun pirssi sit mahtunukkaan siihen penkkiin... :( Jäi noin 40 cm kiinni et ois takapyörät tullu rullien päälle. Penkin eessä on sellane hillitön kiinteästi asennettu puhallin jolla saadaan konetta jäähdytettyä. Siellä on kyllä hienot pelit ja vehkeet, oikeen neliveto penkki, mut eihän siihen kunnon auto mahu... 8) Lyhyt koppinen ja pitkälavanen tai pitkäkoppinen ja lyhyt lavanen siihen kyllä just sopii.
     
  7. seppä

    seppä 1st gear

    Oli tänään pikku käynnistysongelmia kotoo lähtiessä.
    Ei meinannu millään startata, startti pyörittää mut ei lupaa.
    Ajattelin että johtuu hälläreistä, että ne pelleilee, on tehny niin aikaisemminkin. Yleensä pari kertaa renkkaa niin lähtee, mut nyt ei.
    Start Engine valo vilkutti mielestäni 5+5 kertaa. Mikäs kooodi tuo on, oma kirja on jossain...?
    Just ku olin luovuttamassa niin auto starttas, varmaan 10-15min kesti tämä operaatio. Renkkasin tietty hälläreitä samalla että sekin saattoi osin aíheuttaa murheita.
     
  8. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    -All codes are 2 digit numbers.
    -The code 55 indicates the end of the messages.
    -As an example, a stored code of 23 would flash 2 times, pause, flash 3 times, pause, flash 5 times, pause, and flash 5 times.



    Tässä yleistä, tämä linkki oli dodgeram.orgissa:

    One of the most common diesel complaints is a hard to start or will not start situation. Every detail is important when trying to diagnose such a problem. One should determine if engine temperature has anything to do with the problem, ambient temperature should also be considered. Close attention should be paid to the cranking R.P.M. as well as the glow plug system. Starting problems are often electrical related since cranking R.P.M. and the glow plug system are very critical to getting the fuel to burn. Batteries and the starter should also be a consideration if cranking R.P.M. seems slow.

    Once the electrical system is ruled out, air entering the system should be considered, especially if the engine cranks, dies and is then hard to restart. Air can enter the system through any break in the fuel line or through a bleedback condition. To determine if air is the problem, install a clear return hose on the return side of the injection pump. If air comes out it is getting in the inlet system someplace. The injection pump is very seldom the cause for air entering the system. In most cases the fuel lift pump or a faulty inlet line usually ends up being the problem.

    Engine problems can also be the cause of starting problems. Low compression or timing problems can start out a hard to start condition. Checking these usually involves special tools but it can save a lot of troubleshooting time in the long run.

    Fuel supply and quality should also be considered when searching out a hard to start problem. If the vehicle never starts a fuel restriction may exist. Fuel quality is an important part of getting a diesel engine started. Poor quality fuel may not burn properly leading to poor starting. If this appears to be the problem, adding a conditioner such as Stanadyne's Performance Formula may be just the cure. In extreme cases the fuel may need to be changed out and the system reprimed.

    The pump and injectors can occassionaly cause a hard starting condition. If a fuel mileage drop or increase in smoke has been experienced the injectors should be suspect, especially if they have ran 75,000 miles or more. If there is no fuel coming out of the injection pump then it becomes a major suspect. First determine if the solenoid is opening by listening for a "click" inside the pump when the ignition switch is turned on. If no click is heard then the pump needs servicing. If a "click" is heard but still no fuel is being pumped, fuel supply and air in the system need to be ruled out as potential problems. One might try using a fuel lubricant such as Stanadyne's Performance JUNIOR, in case the metering valve has stuck in the shutoff. This will sometimes help weak injectors also. If all of these checks are to no avail the injection pump should be removed and serviced by an AUTHORIZED repair agency.

    Randy Norton
    Service Manager - 23 years of experience in the fuel injection industry
    Lubbock, Tx.
     
  9. jylppy

    jylppy Gearhead

    Sen suattaapi myös aiheuttaa stoppisolenoidi. Jos siitä on esim se kumilärväke riekaleina, niin pääsee paskaa solkun kelan ja karan väliin-> liike takkuilee. Tahi sitten menee niitä itten kumilärväkkeen kappaleita sinne. sekin saa solenoidin takkuilemaan.... Tai huono kontakti liitokseissa yms... :eek:

    Mulla oli tylsää. Tein tämmösen!

    [​IMG]

    Tuohon voipi pultata sen HX 50:sen mikä orottelee tallin nurkassa... :D
    [​IMG]
    Eli tämän!! :webmaster:
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Voi helv... Onko siinä nyt sitten pässin sarvet???!!! :rotfl:
     
  11. Erska

    Erska Gearhead

    Haha, jylppyhän on oikeen taiteilija. :rotfl:

    Komia on, vielä maalaat pässin punaisella tai kromautat. :p

    Justiinsa sovittelin tota eberiä tonne pellin alle ja asentelin uusia ahtopaineputkien kumiletkuja.

    Menee muuten eberi tosi kivasti omine kiinnikkeineen apukuskin akkutelineen alle kun heittää torvet toiseen paikkaan. 8)
     
  12. jylppy

    jylppy Gearhead

    Se oli vahinko!! Toista samanlaista ei kyllä helposti saa aikaseks... :lol:
     
  13. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Vittu sää oot jylppy äijä :D, toivottavasti näkee joskus livenä tällästä tekniikkaa...
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Orkkis valot on ihan hanurista. Muuta hyötyä niistä ei ole kun muut saattaa havaita sut mutta itse niillä ei kyllä mitään näe.

    Tänään oli yksi niistä talvisista päivistä kun mielessä käväisi että voisi sittenkin olla ihan kiva jos tämä olisi nelikko. On mulla muutama hiekkasäkki lavalla painona mutta tuppaa silti hirvittämään että jos tämän joutuu pysäköimään ylämäkeen niin siinä sitä sitten myös ollaan.

    Hienosti toteutettu pakosarja. Tuubikäyrät on näppäriä mutta kaikkine sovitteluineen ja laippojen tekemisineen tossa on ollut kyllä helvetillinen homma joten taisi mennä pidempikin tovi vähemmin tylsissä merkeissä !!!!
     
  15. sopuli

    sopuli 1st gear

    Kokous

    No heipä hei ukot...
    Toi 24.2 päivä käy kyllä kokoontumis päiväks ja mulla olis kans tossa pihassa kunnon puusauna jos ei kummempaa keksitä...

    Ja toi jylpyn pakokäyrä kehitelmähän on patentin arvonen tekele, upee... !
     
  16. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    onko pihassa myös grilli? ja mastodontille, tekniikka on mutta ei noita h...in hienoja pakosarjoja....
     
  17. sopuli

    sopuli 1st gear

    No kyllä me aina grilli saadaan aikaseks... :D
    Mut ihmetellään ny lisää lähempänä kun näkee ketkä innostuu tosta 24:stä päivästä...

    Ja kysymyskin oli, kertokaapas joku fiksumpi onko jotain tiettyä usein vikana ollutta syytä miksi ei turbiinin lukko lyö päälle, ei kolmosella eikä nelosella. Muuten toimii ja vetää pirun hyvin ja loota on kuulemma uus...???

    :(
     
  18. Geloso

    Geloso 1st gear

    Kolme syytä tulee ykskaks mieleen jos turbiinilukko ei nappaa...
    - Tps pätkii
    - Jarrupolkimen kytkin liian kaukana
    - Laatikon lämpöanturi kertoo laatikon olevan liian kylmä
    Tossa jotain jotka yksikin erikseen aiheuttaa lukon kytkeytymättömyyden.
    Tietysti vielä itse "älylaatikko" voi sekoilla (jota kyllä epäilen, että ei).
     
  19. mika5115

    mika5115 3rd gear

    Laatikko

    Kokeile sitä kiinteätä säätöä tpsn sijaan?
     
  20. werneri

    werneri 1st gear

    mitä tommoseen 2000 malliseen dötsi ramiin pitää vaihtaa että saa suomikilpiin? valot? tuulilasi?
     

Kerro tästä muillekin!