Moottorin maalaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Vilkuna, 28.1.2007.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Missä vaiheessa koneremppaa ois kaikista paras maalata koneen osat, että lopputulos ois mahdollisimman asiallinen? Jos maalaa niin, että kaikki on nipussa, tulee melko ryssäläisen näköinen.
     
  2. SRV

    SRV 1st gear

    No ehkä sit sillo ku se kone ei ole nipussa... :eek: :poff:
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Jos maalais silloin kun on nipussa kaikki minkä haluaa tulevan maalatuksi? Näinhän ne tehtaan miehetkin tekee. Osina ei kannata maalata, hirvee duuni ja tulee asennusjälkiä kasatessa.
     
  4. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    oon tehny molemmilla tavoilla ja kallistuisin jälkimmäiseen, vois esim. ajatella niin jotta laittaa osat ns. hollille ja vaihtaa lopulliset pultit paikoilleen vasta maalauksen jälkeen. tai jotain sinnepäin. paljo vähempi kolhiutuu ja paljo vähempi on teippaamista jos maalaa koko koneen kerralla. eikä oo semmosta pipertämistä vaan ihan oikeeta maalaamista.
     
  5. ryti

    ryti Gearhead

    no tossa kohta on itellä 440:sen maalaus edessä niin silleen teen että imusarjan ja vesipumpun jalan taustat(vai miten sen nyt sanos)maalaan erikseen sitten paikalleen ja koko kone kerralla maaliin,saa kaikki pultin kannat ym.osat kerralla maaliin ja ei jää asennus jälkiä.
    noin tein myös 383:sen ja siisti tuli
     
  6. Qjet

    Qjet 1st gear

    Kahteen kertaan : Ensimmäisen kerran osina , näin kasauksessa käytetty öljy ja ym. ei pääse imeytymään pestyjen osien syövereihin. Kasataan + Toiseen kertaan maalattavien osien ja pulttitavaran puhdistus ja toinen maalauskerta, joka siistii lopputuloksen ja tiivistää omalta osaltaan. Näin olen tehnyt maalatessani Miranolilla. Toisena maalaustapana sekatekniikkaa: Miranol valurautaosiin ja pulveriväri peltisiin.
     
  7. ryti

    ryti Gearhead

    no nii,nytpä on 440:nen värissä ja hyvähän tosta tuli.
    maalina oli por 15 engine enamel chrysler turkoosi ja ruiskulla vedetty.
    tolla taktiikalla tein kuten tossa aiemmin kirjottelin.
     
  8. tooke

    tooke Gearhead

    Mnää oon pruukannu maalata koneistamokeikan jäläkeen osina ja tarvittaessa niputettuna, jos on tarkotus saaha kaikki pultitki maalattua. Niin ja maalarina tietysti akryylilla, eikä millää miranolilla...
     
  9. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    osissa maalasin oman 440:n. ja sitten kun osa osista oli niputettu niin maalasin muutamat paikat uudelleen, pääasiassa pultin päät ym ym.
    Ei tuu asennusjälkiä kun varovaisee laittelee ja kun osat puhtaita niin ei tuu likajälkiä.
     

Kerro tästä muillekin!