Miten autonosto ja rekisteröinti Floridassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Make_O, 31.1.2007.

  1. Make_O

    Make_O 3rd gear

    Olis tuossa 11.2 lähtö Floridaan edessä ja tarkoitus olis paikan päältä ostaa jokin auto,siis vielä en tarkkaan tiedä millanen mutta kuitenkin jokin semmonen mikä on kilvissä ja kulkee itse.. Siispä kysymys kuuluukin että millanen on ruljanssi rekisteröinnin ja vakuutusten puolesta Floridassa jos aikoo ajella paikan päällä pari viikkoa kyseisellä ostoksella?
     
  2. Joudut maksamaan sales taxin ja rekisterointikulut ja 6kk minimi vakuutuksen joten on halvempi ajaa vuokra-autolla pari viikkoa.
    Tai jos ostat autoliikkeesta, niin joudut maksamaan sales taxin ja ne eivat ainakaan lain mukaan saa antaa autoa ulos ilman vakuutustodistusta.
    Auton voit toki ostaa ja saame sen suoraan satamaan ja konttiin ja valtyt ym kuluilta. Laita yv:ta ja annan rahtitarjouksen.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Turistina et saa rekisteriin etkä vakuutusta omalle nimellesi, väittäisin.
     
  4. Make_O

    Make_O 3rd gear

    Sen verran selvennystä että tietysti mulla on vuokra auto myös käytössä reissussa, mutta jos sattuu jotain mielenkiintoista löytymään niin sais edes ajettua se hankinta kämpille ja konttiterminaaliin etc. Kuulemma väliaikasilla "paperi" kilvillä vois onnistua ..? No jos ei muuta keksitä niin täytyy käydä kyselemäs paikanpäällä asioita vakuutuskonttoreilta ja sheriffin toimistosta.. :)

    Atlantaan laitettu privaa..
     
  5. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Ilman muuta kannattaa käyttää sitten jotain välikäsiä sen auton tuonnissa Suomeen. Vaikkakin se vähän kalliimmaksi tulisikin. 911 jälkeen on nuo vientimääräyksentkin tiukentuneet, yksityishenkilö ei voi esim. laittaa lentorahtina tavaraa, vaan tarvii käyttää huolitsijaa.
     
  6. Make_O

    Make_O 3rd gear

    Joo se on selvä asia etten aio ite hoitaa Jenkkilän paperisotaa terminaalissa jos jokin kikotin löytyy, annan asiat kyllä huolinta firmalle hoidettavaksi..
     
  7. GN 87

    GN 87 1st gear

    Lantanassa B&B Insurance agent Dixie Highwaylla saa hoidettua vakuutuksia ilman jenkkiajokorttia, mutta sen 6kk joutuu kuitenkin ottamaan vahintaan. Ilman ajohistoriaa USA:ssa ei kuitenkaan oo hinnallisesti mitenkaan fiksua... Kayttavat joko Mendota tai Mercury vakuutusyhtioita. Niiden kautta otin vakuutuksen omaan autoon kun tanne muutin eika mulla heti ollut jenkkikorttia. Sotu mulla tosin oli, enka nyt muista tarvittiinko se paikallisen ajokortin puuttuessa. Rekisterointi itsessaan ei oo mikaan ongelma jos vain voit antaa taalla jonkin osoitteen. Eli on toi prosessi periaatteessa mahdollista, joskaan ei taloudellisesti kannattavaa ja henk. kohtaisesti en ainakaan parin viikon lomasta isoa osaa viittis lohkasta auton paperisotaan.
     
  8. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    HÄH,auto lentorahtina?
     
  9. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    No tottakai jos sen nopeasti haluu, höh?
     

Kerro tästä muillekin!