Korin channelointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Cadillac390Man, 15.1.2006.

  1. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Miten tapahtuu käytännössä?

    Onnistuuko '79 Olds Delta 88:n korin channelointi?

    Onko kannattavaa tehdä raaseriin?
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Kyllähän channelointi onnistuu kaikkiin noihin rungollisiin autoihin. Toteutuksessa sitten omia variaatioita merkki/malli kohtaisesti korin/rungon muodon yms. mukaan.
    Lisätietoa mm. http://www.metalmeet.com/ ja sieltä vaikka keskusteluforumin juttuja selaamalla lisävinkkiä.
     
  3. B 50

    B 50 Gearhead

    Eikä se pelkästään rungollisiin autoihin jää, kantavakorisen voi channeloida suunnilleen samalla lailla. Lattia irti ja koppa alemmas, tulipellistä siivu pois.
     
  4. Karva

    Karva Gearhead

    Mutta miksi se delta pitäs leikellä ja liimata, eikö sen alustan rakentaminen street & strip käyttöön olis paljon järkevämpää, tuollaisesta malmikasasta kun alkaa leikkaan pohja-pelliä pois, tulee takuu varmalla äitää ja pari muuta mieleen ...

    Koppa nyt on loota joka tapauksessa, ja on aivan sama kuinka sitä leikkelet ja palottelet se on loota yhtä kaikki, paremman näköinen taitaas tulla jos siistis korin ja teköö puhdas-linjaisen street & race tyylisen, kunnon alustalla, no kuin vaan omapahan on autos, ja tee mitä haluat itsellesi, älä muita varten, kauneus on yhä katsojan silmässä, ja takuu varmaa on jotta jotkut tykkää ja toiset inhoaa, teit tai et, mitä tahansa.

    Joka tapauksessa hyvä idea, noi on olleet pikkasen hyljeksittyjä ja lintta tai joka pojan jenkin maineessa, ja se yksin on hyvä syy tehdä yksi hieno, sitä paitti eikös noiden isokoppasten -70 - 80 lukuisten arvostus nouse kovaa tahtia, potentiaalia autossa pitäs kyllä olla enemmän kuin tarpeeksi, fullside on aina fullside.

    Jos siitä teköö kovan rassin ja haluaa olla kovinta mitä kadulla on näkynny, eikö alusta kannattaas tehdä neli-linkillä ja vaikka varustaa ilma-pusseilla jne, kaikilla hienoiuksilla jota speedshoppista löytyy, jotta kopan tai koko malmi-kasan saa tonttiin ei sitä tarvi leikellä, kun teköö alustan .... :lol:
     
  5. Vilu_86

    Vilu_86 3rd gear

    Mulla ois tollanen vanha japsi pikappi johon oon channelointia miettiny. Asia mikä jäi askarruttaa on että, mitä katsastus setä sanoo kyseisestä operaatiosta. Eli onko muutoskatsastettavissa vai vaatiiko luvat?
     
  6. lehmikangas

    lehmikangas 1st gear

    Sama homma. Konttorilla epäilivät että ei onnistu ilman lupaa, mutta eivät varmaksi osanneet sanoa. Samoin sanoi Raunela Akesta, mutta jäi epäilyttämään kun ehdotin muutoksia niin totesi vain kaikki luvanvaraisiksi muutoksiksi.

    Mutta eyballproductsin sivulla maininta:

    http://koti.mbnet.fi/~skote/ARM.htm

    Ja jäänyt käsitys että kaveri teitää mistä puhuu. Mutta tarkoittaneeko myös että sallittu kyllä, mutta vaatii luvat.
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Jos on rungollinen, niin silloinhan saa tehdä melkeen mitä tahtoo...
    Mutta jos "itsekantava"kori, niin voi ollakin että vaaditaan jotain lujuuslaskelmia... (Vaikka niinhän kori vaan jäykistyy entisestään).
     
  8. lehmikangas

    lehmikangas 1st gear

    Rungollisesta oli tässä kyse mulla.

    Näinhän se menee aina että "kaikkea saa tehdä" jne, mutta kyllä se mieltä rauhoittais kun tietäis että auton saa sitten lopulta kilpiinkin.
     

Kerro tästä muillekin!