Nokka-akselin suunnitteluapua kaivataan!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 2x4bbl, 2.2.2007.

  1. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Osaisiko joku sanoa onko mitään erityispiirteitä otettava huomioon mietittäessä tollasta nykyaikaissella profiililla olevaa nokkaa 392 early hemiin. Compcamsilla olisi aihioita ja pitäisi itse kertoa millä arvoilla haluaa. Pari kertaa olen laittanut kyselyn cam helpiin koneen tietojen kera, mutta vastausta ei ole tullut. Samaan aikaan kaveri kysyi sbc:hen ja sai vastauksen parissa päivässä. Käykö jos kopioin vaan arvot jostain hyväksi todetusta nokasta esim. joku big block chevyn extreme, tai jonku voodoo-nokan arvot? Sitten tuli mieleen että jos 426 hemin nokasta apinois mutta siinä onkin epäsymmetriset vipusuhteet joten ei oikein voi verrata sitäkään. Kyllähän noita valmiitakin nokkia on saatavana esim. pawilla mutta taitaa olla parikyt vuotta vanhoilla profiileilla...
    Neuvokaa nyt tyhmää!! :eek:
     
  2. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    tarviisko jotain lisätietoja combinaatiosta kun ei oikein nappaa, voin kyllä laittaa jos jotain kiinnostaa..
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    mä en ole varmaan oikeinkaan hyvä vastaamaan tähän,mut pikku pepseissäni vastailen et ei välttämättä BBC:n extreme-nokan kopio ole sinun early hemiin paras vaihtoehto.
    Jos itellä olis ongelmana nokka 392:seen ja nokan hiojat ei vastais kyselyihin niin tuo sinun toinen vaihtoehto apinoida tuota "oikeaa" hemiä kuulostais paremmalta,noissa kuitenkin on yhteistä ainakin tuo palotilan malli!
    Itse saattaisin tutkia myös noita toyotan nokkia,jotka on tarkoitettu puolipallipalotilalla varustettuihin koneisiin...
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ilman muta tarvitaan kaikki tieto mikä olemassa on. Myös autosta johon se tulee. Mulla ei oo mitään desk toppeja, millä noita kattoa, eikä oo oikeen tota hemikokemustakaan eikä käsitystä mitä moinen vaatii, muttamä konsultoisin tossa nokka-asiassa joidenkin comppia myyvien pajojen kanssa, jos ei kerran comp cams ite halua auttaa. Sekin vähän ihmetyttää, oliskohan ollut väärä henkilö vastaamassa? Vaikkapa Porter racing heads tuntee erilaiset comp cams lobet hyvin, ja on myös moottori/kansiguru.
    Contact Porter Racing Heads
    Phone: (802) 951-1955

    Business Profile for Porter Racing Heads
    Services: Auto Machine Shop Services
     
  5. MH

    MH 3rd gear

    Ihan sama ongelma kun joskus tohon ryppyreuna 318 mottiin tulee nokka-akselin osto, niin löytyy firmoja jotka tekee tilaustyönä noita mutta kuulostaa jotenkin liian kalliilta/hankalalta.

    Pitäs löytää joku esimerkki mistä apinoida.
     
  6. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Kaikki kohdat täytin mitä camhelpin kaavakkeessa kysyttiin.
    Hydraulinokkaa haetaan.
    Mut osapuilleen näin:
    auto 2000kg
    autom.
    vakio turbiini
    3:23 välitys
    bore 4,00
    stroke 3,90
    männät ross tako/moly rings
    mitattu puristus 10.4
    kannet hothead alut
    imu 2,06
    pako 1,80
    imukanava 225cc
    virtausarvot cfm: pressure 28`
    ,200 imu: 125 pako:129
    .300 imu: 200 pako: 171
    ,400 imu: 261 pako: 185
    ,500 imu. 287 pako: 205
    ,600 imu: 313 pako: 211
    imusarja weiand 180`2x4bbl
    kaasarit carter thunder series 2x500 cfm
    Jakaja MP-electroninen/plaster 2 puola
    pakosarjat shorty prim. 1 7/8` collector 3`
    tuplaputket 2`
    tehoalue: 1000-5500 rpm
    hyvä tyhjäkäynti
    hyvä alakierrosvääntö
    n. 400 hp
    Tiedän että yhtälö on aika vaikea -ellei mahdoton mutta tässä tapauksessa on pakko käyttää tuplakaasareita vaikka ne ei parhaat mahdolliset olekkaan ainakaan alaväännön kannalta, eikä kyllä muutenkaan - ja autoa ei voi keventää eikä muutella..
     
  7. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Aika moni ns. custom-nokka tehdään olemassaolevista nokkaprofiileista ja sitten vaan valitaan sopiva nokkakulma. Esmes. Compin sivuilla näkyy joku custom leadtime tms. joka oli jotain 43 tuntia kun viimeksi katoin. Ok, varmaan tarkoittaa tietty SBC:tä ja voorttiin on 43 viikkoa. Moni noista custom-nokka-guruista Ed Curtis ym. käyttävät ilmeisesti hyväkseen noita valmiita lobeja ja ottavat tiedot asiakkailta ja katsovat sopivat lobet ja valitsevat nokkakulman..
     
  8. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Luulis että noihin tehoihin ei kovin paljon duraatio tuolla virtauksella tarvitse?

    Tossa on paremmat virtaukset kuin esim rassatussa LS6 kannessa (siinä uudemmassa) ja nekin menevät aika miedoilla asteilla.

    tuohon tehoon riittää varmasti joku 275 asteinen nokka 0.05" asteet siinä 220 ja nostoja .550".. nokkakulmaa voinee olla reilusti kun tuossa hemissä on muutenkin reilu läpivirtaus, eli ehkä jotain 114LS niin saa tyhjäkäynninkin nätiksi.

    En kyllä osaa sanoa miten paljon toi hemin palotila heikentää tuottoa.. ja nää perustuu puhtaasti arvailuihin muutaman oluen jälkeen =)
     
  9. Artturtle

    Artturtle 1st gear

    jesses, pitääks noi virtaus arvot varmasti paikkansa? Sanon, Löylyä löytyy kuhan on kaikki muut paikoillaan :eek:
     
  10. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    niin tollasia virtausarvoja ne niistä ilmoittaa, käytin noita keskimmäisiä street port arvoja kun niitä nyt on vähän putsailtu. Kannet tilatessani ilmoitin nostoksi 0,500 ja sille ne on jouset ja asennuskorkeudet nyt tehty. Itsekin mietin jotain 0,05, 225`/ 0,500 nokkaa mut noita lobeja en osannu aatella noin reilusti..

    http://i32.photobucket.com/albums/d44/f ... G_4898.jpg
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei Hemikannet oo koskaan varsinaista virtauspulaa kokeneet, sen takia niitä on käytetty. Imusarjakin voi olla jo sitten ihan toinen juttu. Compin luettelon takasivuilla on master lobe catalog, josta noita custom nokkiin valitaan. Jos ei "ammattiapua" löydy, niin sitten pitää vetästä mutu menetelmällä. Minä myös kallistuisin ylläesitettyyn kokoluokkaan, kenties mopsin XE-HL tyyppisillä nokilla ja leveellä lobe centerlinella. Painava auto ja harva välitys, niin ilmotetut kokonaisasteet vois pitää tossa 275:n tietämillä.
     
  12. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Kiitos vaan kaikille kannanotoista, nyt alkaa jo vähän ajatukset selkeytyä ja ollaan suunilleen samoilla linjoillakin ton nokan kanssa. :D
    Noi ameriikan yhteydenotot olis kans kiinnostavia jos toi kielitaito olis vähän parempi..
    Lisäkommentit toki kiinostaa edelleen!
     
  13. dc69

    dc69 3rd gear

    Sanoisin että asteita vois olla 268 ja 225 .050 ja nostoa .477 ja
    lobe olisi 108 ast.
    vois toimia aika hyvin :D
     
  14. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    ts. tämä taikuri sai kun saikin puristettua yllä näkyvät tiedot puolestani 392:seen compsilta :D
    Lobe catalogista tarjoavat siis tollasta xtreme energy tyypistä nokkaa #5443
     

Kerro tästä muillekin!