Chevy Suburban 2500 4x4 6,5TD -96-00

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja camaroiroc-z, 28.2.2007.

  1. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    niin tuollaista olen kattellu työ- ja talviautoksi.. ajoja tulee tällä hetkellä n.20 000km/v mutta tulee nousemaan jahka työnkuva muuttuu liikkuvammaksi.

    työssä tarvitsen suht paljon tavara tilaa ja taas koska tarvitsen auton pienelle perheelle pitäisi olla tilava ja olla pehmeät penkit.. se sulkee pakettiautot pois. myös ilmastointi kesää lomareissuja tms varten ja webasto tai vastaava saisi mielellään olla kun välistä saa talvella työmaalla autoa seisottaa eikä sähköä tietenkään saatavilla.

    taas farmarit on osa tarpeeksi isoja ja kyseisillä varusteilla mutta ostohinta ja verot yms vs kuorma-auto tietenkin vanhempaa saa halvemmalla mutta missä kunnossa esim -96 tiloiltaan vastaava diiseli farkku on kun niillä on järjestään kelattu 300 000 taikka onko kyyti ja varusteet lähelläkään subbaria?

    heittäkää mielepiteitä ja omia kokemuksia/suosituksia onko tuossa mitään järkeä! :D
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Onko missään autohommissa järkeä..... :argue:
    Toi 6.5 td ei ole mikään säästömoottori, löpö maistuu... ja jos mä ostaisin tuollaisen niin takaveto riittäis, on mun mielestä paljon vähemmän kivireki maantiellä mut huonolle mökkitielle jos pitää päästä niin sitten ehkä ei.
    Mut aika muhkea laite muuten, tosin Ford Excursion tuntuu just nyt vielä paremmalta mun mielestä.
     
  3. rokkitane

    rokkitane 1st gear

    suburban

    Itse vaihdoin e39 525 tds bemarin tollaseen -94 vuosimallin gmc suburbaniin. Neliveto on ollut tarpeen monesti kun liikkuu muuallakin kuin maantiellä, tilaa on todella paljon ja mikä parasta paljon vähempi remonttia kuin bemarissa. kulutus on kohtuullista jos vaikka vertaa muihin kuorma- autoihin. Neliveto ei ole mikään kivireki näissä uudemmissa, kun on erillisjousitettu etupää kuten takapotkuissa, toista on vanhemmissa jäykän akselin omaavissa nelivedoissa. silti jos samanlaista maasturia saisi Cumminsin moottorilla, ottaisin heti. Niin ja jos vertaa kustannuksia, dsl-vero ~150€ vuosi, eikä muita kuluja vrt. BMW dsl-vero 640 vuosi+käyttömaksu 120€ vuosi, eikä sekään kulkenut alle kympin satasella noin keskimäärin.
     
  4. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    Re: suburban

    juuri ite kanssa kattellu 530d farkkua yhtenä mutta nuo verot on tosiaan ainakin suuremmat eikä se loppupeleissä ole niin iso.. saman hintaisia mutta tosiaan ne viat e39 kun on yli 200 000 ajettu saa ruveta harrastamaan! puhumattakaan aftermarket osien saatavuudesta ja niiden edullisuudesta. toinen plus mitä olen ynnäilly on se että subbareissa on melkein järjestään webasto tms. jos olet omistanut jo hetken tuon omasi niin keroppa mikä on todellinen matkakulutus ja keskikulutus?? tästä olen saanut sen käsityksen että keskikulutus on n.17l ja matkassa n.14-15l??
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Re: suburban

    Ainakaan juuri missään tuontipelissä ei ole ellei täällä ole laitettu
     
  6. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    Re: suburban

    joo se on totta mutta suurin osa mitä on myynnissä liikkeissä ja verkkokaupoissa on ilmeisesti suomi autoja tai sanotaan että vähänkän varteen otettavat mitä olen seuraillut pitävät sisällään naha,sähköt ja tuon lisälämmittimen.
    jotkin kauppiaat tuovat näitä ilmeisesti mutta tahtovat olla tilaus tavaraa ei jää pihaan.. onko jotain vinkejä mistä kannattaisi katsella?
     
  7. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Itse olen katsellut kanssa moista, mutta 6L. vortecin bensakoneella.
    Lähinnä 00-03
    Onko noista minkäverran kokemusta kenelläkään.
    Tulis talviautoksi ja kun noita kolometrejä ei ihan hirveesti sille tulis, niin mielestäni toi bensa olis ihan ehdoton.

    Nelikko tietenkin.
    Akselit nähtävästi pitää olla 8-pulttiset että menee kuorma-autoksi??
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Re: suburban

    Tuossa on just 99 mallinen rannassa, menee myyntiin. Myyjän tiedot saat multa yv:nä.

    Noi 00-> menee kait saman kaavan mukaan eli 1500 4x4 hd ja 2500 riittää kuorkiksi. Noihin saa onneks e-valot suoraan hyllystä :D
     
  9. Keneltä saa 30.6.1996 jälkeen ensirekisteröityihin k-a subbareihin vastaavuustodistukset? Vai onko jo järki voittanu ja vaateista luovuttu ,mikä on tämänhetkinen tilanne kun noita huhuja on kuulunu vastaavuusvaatimusten helpottumisesta?? Tämähän tietysti vaikuttaa hankittavan auton vuosimalliin , itekin kattelen tuolta rapakon takaa muutamia yksilöitä mutta ainakin vuosi sitten oli tuo em. päivämäärä viimeinen jonka sai "vaivatta" kilpiin... tietysti ne tavalliset suomi herkut piti tehdä eli parkit ja vilkut tärvellä vi##uiks mut sen nyt vielä kestää.
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Akselille ja muillekin tiedoksi et näyttäis siltä et tarvittavia lappuja saa, maksaa enempi kuin kymppejä mut ei tonneja. Näillä näkymin GM-autoihin.
     
  11. yv:tä paiskattu
     
  12. rokkitane

    rokkitane 1st gear

    suburban

    joo, nuo kulutuslukemat aika hyvin pitää paikkansa. keskimäärin menee se 15 litraa. eli toisinaan menee se 20 litraa pätkä-ajossa neliveto päällä toisinaan 10 ja 15 litran väliin. huomattavasti on janoisempi kuin mulla aikasemmin ollut dodge ram 2500 neliveto sillä cumminsin koneella. sisätilat on kyllä mahtavat, ei voi mitenkään verrata normaali farkkuun. lastenrattaatkin menee ihan kokonaisena ja niitä menee kahdet tarvittaessa, ja silti jää tilaa viidelle.
     
  13. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    Re: suburban

    joo tuo tila,auton turvalisuus ja mukavuus olis ne meidän käyttöön tarvittavat ja halutut ominaisuudet miinusta on justii tuo kulutus se on tuplaten farkkuihin nähden toisaalta onhan siinä kaikkea tuplaten.. järjellä tätä ei kyllä saa oikein selitettyä työautoksi :D
     

Kerro tästä muillekin!