MIG Wallius blueweld 222/272/ KEMPPI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja niklas_, 8.9.2006.

  1. Hervast

    Hervast 1st gear

    Kuulostaa hyvältä valinnalta. Olen sillontällön hitsaillut rosteripaloja magilla ja se onnistuu täysin tuolla 18% suojakaasulla. Tuo ar/co2 suojakaasu vähentää myös roiskeita mustan raudan mag-hitsauksessa.

    Tuossa walliuksessa lienee bintzelin kahva ? se on asiallinen koska se ei kuluta mahdottomasti langanohjaimia ja kaasuhylsyjä. Esim. kempissä kaasuhylsy on melko ohut ja isommilla virroilla se mennä vaihtokuntoon suht vikkelästikin. Binzelissä kaasuhylsy ja eristys on samassa mutikassa ja se auttaa kai hylsyn lämmönkestossa. Joku aika sitten vaíhdoin juuri ensimmäisen kaasuhylsyn, lankasuuttimia on mennyt kymmenkunta.
     
  2. niklas_

    niklas_ 1st gear

    on kyllä erittäin kivaa hitsata ku on kunnon vehkeet. :D
     
  3. Minä ostin kanssa 272, sain 4m kaapelit, mittarin, 0.8 langan, suuttimia
    1314 € alvilla ja kaasupullon 8 v soppari täytettynä 386 €.
     
  4. klasu

    klasu 1st gear

    Tässä pitkästä aikaa selailen näitä sivuja.

    Ajattelin kirjottaa tähänkin keskusteluun. Ostin jouluviikolla walliuksen 272:sen ja se maksoi muistaakseni 1310€ verolla ja oon sillä vähän koittanu hitsailla 0.9 ydintäytelangalla, ko ei oo vielä tullu pulloa hommattua. Tuntuu vaan joteskin olevan suttaavaa toi täytelanka (ko siitä tulee kuonaa) verrattuna tavalliseen lankaan.

    Mulle kaupattiin juuri 20:stä pulloa täysinäisenä omaksi hintaan 180€, pitäis ehkä hakea pois.

    Ennen ko ostin kys. hitsin itelle, ni kyselin vähän työkavereilta ym. tutuilta et mikä kone kannattais ostaa ni kaikki melkein sanoi et wallius on kestävempi ko esim. kemppi. Tiedä sit et mikä on totuus...
    Täytyy vaan toivoa et toi kone pelaa moitteettomasti.
     
  5. Hervast

    Hervast 1st gear

    Kyllähän Hakas/walliukset ovat täälläpäin kestäneet hyvin, mutta ovat hieman hentoisempia rakenteeltaan kuin vastaavankokoiset Kempin "ammatti" koneet. Kempissä myös 4 rullaiset syöttöpyörät yms. josta se hintaero muodostunee.

    Kyllähän se suojakaasu kannattaa hankkia jos mielii opetella kelvollista saumaa hitsaamaan, äkkiseltään suojakaasuttomalla langalla hitsaaminen on aika vaikeaa jos hyvää saumaa haluaa. Toki langoissakin on eroa ja luulen että umpilanka + co2 pullo on monelle harrastajalle helpoin ja edullisin ratkaisu saada aikaa hyvää jälkeä.
     

Kerro tästä muillekin!