6.5 turbodiesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lepanoksa, 28.3.2007.

  1. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    en meinaa päästä jyvälle tuosta turbon toiminnasta, se verran on valjennut että alipaine säätelee hukkaporttia, muut turboon liittyvät asiat on suunnilleen hanskassa elikkä tarkoitus ois huijata hukkaporttia isomman ahtopaineen saamiseksi, tällä hetkellä ahdot on vakiot eli mitättömät 0,3 bar, tarkoitus ei ole mitään hirveitä virityksiä tehdä ehkä nostaa johonkin 0,6-0,7 sen verran vaan ettei tarvitse syöttöjä ruveta lisäileen...jos jollakin on linkki kyseiseen aiheeseen niin...
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Miksi pitäisi nostaa ahtopainetta, jos ei lisää syöttöä?
    Eikä sitä hukkaporttia mikään ALIpaine ohjaa, vaan YLIpaine, ja nimenomaan se AHTOpaine.
     
  3. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    onko puhuja AIVAN varma tuosta hukkaportin ohjauksesta...?
     
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Eipä ole diisselissä alipainetta, eli on.
    Ja sitä ahtopainettahan se hukkaportti rajoittaa.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä tossa kikkarassa sitä ohjataan tietsikan kautta alipaineella! Se voi olla vähän hankalaa just ton ECU ohjauksen takia koska jos laittaa esim. jousen siihen rinnalle niin imu lisääntyy koska se boxi haluaa pitää paineet tehtaan asetuksessa. Muutos tarttis tehdä ohjelmaan eli prommi vaihtoon. Tossa pitäis kyllä olla vissiin 0.5bar tehdas "asetus" muistaakseni ja paljon enempää ei kannata nostaa vakiopuristuksilla!
     
  6. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    ok, kiitos asiallisesta vastauksesta eli annan vehkeen olla...
     
  7. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Asiasta mitään tietämättä kommentoin, miten hankalaa olisi tehdä ahtopaineen mittaukseen se kusetus, eli sais sen ECUn luulemaan painetta todellista alhaisemmaksi jolloin se itse avais portin myöhemmin.

    Eli modaus ahdon haisteluun, eikä hukkaporttiin?

    Paineestahan mittaus otetaan anturilla?,sähköiseen muotoon ja itse säätö tapahtuu alipaineen avulla.

    Vai vedinkö taas satasta pöpelikköön. :rotfl:
     
  9. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Lisää soppaa koneelle, käy äkkiä se hukkaportti ahtaaksi ja ahot nousee :poff:
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onneksi joku ymmärtää :rotfl: .
     
  11. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    En kun alipaineella onko se niin vaikea ymmärtää :odroll: .

     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    Älä Dragonly tommosia ihmettele, ota huomioon valmistusmaa. :rotfl:

    Offtopicia:
    Nappasin Astrosta katin irti leiman jäljiltä, persdynon mukaan meno maistuu selvästi paremmin, voi olla että katti on tukossa ja siksi selvä parannus. Tarttis tehä capricen kisusta semmonen feikki niin ei tarttis veivata eestaas.

    No helppoa virittämistä jokatapauksessa. :rotfl:
     
  13. pantera

    pantera Double Gearhead

    kylla sen ahtopaineen saa nousemaan kun ottaa pois koko alipaine kellon, pumpun ja koko alipaine jarjestelman ja rajoittaa jousella sen hukkaportin max 15psi paineeseen
    valmiita sarjojakin on hommaan tarjolla mm kennedy dieselilla ja muilla mutta itetehtyna maksaa jousen eli pari euroa
    taalta saa asiasta lisaa infoa
    http://dieselplace.com/forum//forumdisplay.php?f=21
     
  14. oobee

    oobee 1st gear

    Kennedy dieselillä näytti olevan myynnissä valmista "turboruuvi" settiä, eli tulee alipaineen säätöpulikan piuhojen väliin potikkä,mistä saat ruuvilla säädettyä ahtoja haluamaasi suuntaan...
     
  15. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    on resistori vaihettu, en huomannu mitaan eroa perstuntumalla, :) ainoa bolt on osa jolla on ollu selva vaikutus kulkupuolen parantumiseen oli banksin 3" downpipe
     
  17. CC

    CC 1st gear

    jep,kuten mudracer sanoi alipaine ohjaa hukkaporttia ja sen toiminta on "hieman" hittaan puoleista.ei se tietsikka ymmärrä mitään väärää tapahtuneen jos naijjaat rautalangalla sen hukkaportin vivun kiinni asentoon,ja laitat ahtomittarin josta näet ettei jossain kovassa rasituksessa pääse ahdot karkaamaan.itellä vastaava "viritys" ja ahdot nousee kärry perässä max. n.0,7-0,8 bar.
    koko pirun malmikasan luonne muutui terävämmäksi kun sen ei tartte joka vaihteen vaihdon jälkeen alkaa keräämään ahtoja nollasta.
     
  18. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    niin minäkin olen kuvitellu että sitä jotenkin vois ällyyttää..itse ajattelin että auttasko siihen jos laittais vetojousen..samanlailla ainakin nostin ahtopaineita land cruiserissa vai onkohan se taas aivan erisydeemi...?
     

Kerro tästä muillekin!