Tuutti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja HMoilanen, 12.4.2007.

  1. HMoilanen

    HMoilanen 1st gear

    Ostin tuossa männä kesänä -73 mallisen Hondan (CB750).
    Nyt pitäis öljyt vaihtaa ja muutakin huoltoo tehdä. Miten öljyt saa sieltä säiliöstä pois? Imemällä? Öljynputsarin ja pohjaropun kun irrottaa niin vain osa öljystä tulee pihalle.
    Mitäs öljyy kannattais käyttää?
    Kiitoksia jo etukäteen.
     
  2. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Kannattaa varmaan kysellä vmpk:n foorumilla, toisaalta sinne on hvetin vaikea rekisteröityä, mutta onkohan se joku japsistarat alajaos tms. josta voisi löytyä yhteystietoja oikeille henkilöille.
    Mikähän se on ton Juurikkalan firma nimeltään? se tietää varmasti kaiken tuuttihondista.
     
  3. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Eiköhän ne sieltä tuu, ku ottaa propun öljysumpusta ja suodattimen ja vielä öljytankin tyhjentelis, pitäskö se alaletku vaan siittä irrotella? Onkohan se helppo irrottaa toisesta päästä ettei irrottas öljytankin päästä?

    Minä tiijä, katoin valokuvvaa vain, muistan kyl nuornamiehenä nähneeni että siinä semmonenkin öölitankki ois. :D
     
  4. Hanxi

    Hanxi Gearhead

  5. HMoilanen

    HMoilanen 1st gear

    Kiitoksia vaan kovin. Yritin ja epäonnistuin rekisteröinnissä VMPK:n foorumiin. Siinä öljysäiliössä on ns "pohjaproppu" huomasin tarkemmin asiaa tutkittuani. Onkohan tuo öljystä kovin tarkka kun kytkin taitaa uida samassa liemessä?
     
  6. jukka jokela

    jukka jokela 3rd gear

    Mulla on kans tuutti honda mutta vm-77.
    Öljyistä sen verran että oikeat moottoripyörään tarkotetut öljyt.
    Auton moottoriöljyt tappaa kytkimen (itselle kävi näin aikanaan).
    Kohtalaisen jäykät öljyt kun eihän ennen vanhaankaan ollut mitään liruja olemassa...Itsellä tuli ne lirut ulos koneesta ja kyllä se tahto syödäkin sitä enemmän mutta jäykemmillä toimi paremmin.
    pyörällä ajettu jo yli 90000 nykyään. :odroll:
     
  7. m3.hanninen

    m3.hanninen 1st gear

    jep.öljyt on ilmajäähdytteississä,ja vanhemmissa pyörissä syytä valita oikein.nykypelit toimii noilla synteettisillä ok,mutta vanhemmissa moottoreissa synt.öljyjen pesevyysominaisuudet voi tuoda kivan ylläyksen esim.vanhojen pikipaakkujen irtoamisena ,ja tukkiessa voitelukanavat ja sit vituttaa.huomannut olen myös käyntilämpötiloissa paljon eroja.
     
  8. Ronkeli

    Ronkeli Gearhead

    Mulla oli kans vielä viime kesänä -77 tuutti. Edellisen omistajan suosittelemaa BelRay EXL 20W-50 öljyä tuohon laitoin, toimii vaihteet ja kytkin aivan loistavasti eikä tunkenut mistään ulos. K7 mallissa on ainakin öljytankissa tyhjennysproppu.
     
  9. etna

    etna 1st gear

    niin ja noissa vanhoissa tuuteisa on se ketjunvoitelu josta pilkattiin mistä tuntee tuutti kuskin no sillä on vasen lahje ja buutsi öljyssä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!