426 DOHC hemi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Cammer, 23.7.2003.

  1. Cammer

    Cammer 1st gear

    Kellään tietoa tästä Chryslerin (joko 60 tai 70-luvun) hirviömoottorista joka jäi protoasteelle, kun NASCAR sai vihiä asiasta ja kielsi niin Fordin 427 "Cammer" SOHC:n, kuin tämän 426 DOHC koneen kilparadoilta.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    tuskin siitä just kenelläkään tietoa on, jäi proto asteelle. Niillä oli kahta eri tyyppiä 32 venttiili mottia, toinen DOHC ja toinen työntötankoversio jossa nokka oli suht korkeella lohkossa ja haaroitetut keinuvivut.
     
  3. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Mopar Muscle lehden Hemi erikoisnumerossa winter-89 löytyy tietoa ja kuvia projektista
    A-925,-64 DOCH 426 Hemistä.
     
  4. Pasi Hovila

    Pasi Hovila 1st gear

    Löytyykö sinulta kyseinen lehti?Jos omistat,halukas myymään tai tekemään valokopiot sivuista?Vastaile yksityisviestillä.
     
  5. Cammer

    Cammer 1st gear

    Tai skannaamaan ne nettiin :smile: Varmaan OD:n artikkeliosastolle tai vastaavaan sais laitettua moisenkin jutun.. Vai?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    DOHC Hemi.
    Saisko lisää tietoja?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    AMT:llä on 1970 Super Bee malli minkä mukana tulee DOHC Hemi

    http://www.modelroundup.com/mcnews.html
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    TOsiaan, kun chrysler toi Hemin nascariin, alkoi ford kehitellä SOHC konettaan samaan käyttöön. Chrysler taas vastavasti kehitteli omia pidemmälle vietyjä juttujaan. 426 Hemi ilmestyi vuonna '64, ja tämä kehittely tapahtui välittömästi sen jälkeen. Fordin SOHC tuli jopa myyntiin, mutta chryslerin vastaiskut jäi täysin prototyyppien asteelle. Ne oli neliventtiilikantisia moottoreita, joista oli testissä sekä DOHC, että työntötankoversio. Nascar kuitenkin kielsi moiset eksoottiset kapistukset ja vaati, että moottorien on oltava vapaasti ostettavissa tuotantoautoissa. Näin SOHC ei koskaan päässyt ympyrää ajamaan, ja chryslerin hemi oli vedttävä pois nascarista. Vuonna '65 chrysler ei tästä syystä lainkaan osallistunut nascariin, vaan tehtaan nascar tähdet, mm. Richard Petty ajoi tuon vuoden drag racingia.'66 vuonna street hemi tuli vlainnaiseksi midsize plymoutheihin ja dodgeihin, ja moottori saatiin luokiteltua Nascariin ja pärjäsi siellä erinomaisesti kunnes sääntökompensaatioilla sen pärjääminen tehtiin mahdottomaksi. Dragin (nitro) huipulle taas 426 hemi tuli suht myöhään, koska aika pitkään vanhempaa hemi disainia pidettiin siinä parempana ja siitä saatiin enemmän tehoa. Noita DOHC ja tönäri 16 vwnttiilikoneita on ainakin mun vaikea pitää minään muuna kuin kuriositeetteinä. Toinen juttu on '70 luvun alun ball stud hemi jota suunniteltiin isolohkojen korvaajaksi. Öljykriisi kuitenkin sotki suunnitelmat.
     

Kerro tästä muillekin!