Etsitään vanhoja "matkailukohde" tarrojen kuvia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja TiGGer, 16.4.2007.

  1. TiGGer

    TiGGer 1st gear

    Eli siis sellaisten valloitettujen matkakohteiden, jotka olivat muotia joskus muinoin, kun oltiin käyty Kuusamossa niin oli Ruka tarra auton takalasissa jne..?
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Se on kuule vakava petos, jos vaan liimailee tarroja, vaikkei ole käynyt missään. Se on pahempaa, kuin virtuaaliroddaus.
    Mutta asiaan. On nimittäin sellasia tarroja ettei kellään: Keskustanuorten koululaisparlamentti Mikkeli 30.-31.1.1982. Gadatirgus ´87 latvijas etnografiskais brivdabas muzejs. VIII Helsinki city marathon 13.8.1988. Kymenlaakson kansankultuuri- ja pelimannipäivät Miehikkälässä 2.-5.8.-84. Sitte vielä vanhat Rovaniemi ja Viking Sally-tarrat.
     
  3. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Hakeeko TiGGer nyt näitä 60-70 luvuilla olleita vesisiirtokuva tarroja?
    Kuopio aiheisista olen nähnyt ainakin paria eri versiota.
     
  4. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Asiahan ei mulle juuri mitenkään kuulu, mutta TiGGer hakee juuri niitä - tai siis ei aitoja tarroja vaan pelkästään kuvia sellaisista.
     
  5. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuon huomenna pari aitoa sellaista. Sopivasti pukkaa työkeikkaa sinne Pieksämäelle.
     
  6. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

  7. Tupis

    Tupis 3rd gear

  8. TiGGer

    TiGGer 1st gear

    Oih, pääsee ihastelee :)
     
  9. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Mulla on -73 Solifer Ex-sporttiin tulossa Päijänne-ajon, Pariisi-Dakarin ja Man saaren TT:n tarrat. Vähän rispektiä ja katu-uskottavuutta pappamopolle :rotfl:
     
  10. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Kaikki tollainen nostalginen 60-70 luvun rekvisiitta on mun mielestä hienoa.Itsellin ostain mieluusti uustuotanto tarroja jos joku niitä tekis.
     
  11. TiGGer

    TiGGer 1st gear

    Ensimmäiset turistitarrat löytyvät jo kiitos Tupis, tai pitäisikö sanoa hot rod ja muitakin ratkaisuja jo tulossa, mutta vielä kaipaillaan :) Oon käynyt vasta Pieksämäellä, Suonenjoella, Kuopiossa ja Partaharjulla ja parissa muussa. 4dFunClub oon muuten oikeestikin käynyt niissä, uskotko? :p
     
  12. hot rod

    hot rod 1st gear

    Rompetoreja vaan penkomaan.Saattaapi tehä joskus yllättäviä löytöjä.
     
  13. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    60-luvulla oli ihan pakollista tehdä retki lappiin, niillä perheillä joilla auto oli. Meilläkin sitten nämä merkit liimattiin Recordin sivulasiin ja lisäksi kaikista paikoista, yleensä torilta, ostettiin viiri. Viirit sitten ripustettiin olohuoneen seinälle poronsarviin matkan jälkeen :) Muistan ainkin viirit Kuopio, Puijo, Oulu, Rovaniemi, Kemi, Tornio, Aavasaksa... Viirit ja merkit kai ostettiin aina samalla kertaa.
    Isä taisi raaputella merkit reksasta irti jo seuraavana kesänä ja viiritkin hävisi pölyä keräämästä jonekkin.
     
  14. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Selventäkääs nyt vielä mikä on vesisiirtokuvatarra, mikä ei ole tarra vaan kuva sellasesta tms?
    Caprisella kun tuli pari kertaa suhattua pitkin Keski-Eurooppaa, niin etsin noita tarroja, mutta nihkeää oli. Venetsiasta ja Sinshaimin automuseosta löytyi, mutta ne oli niin huonoa laatua, että kestivät vain vuoden päivät kiinni. Kaveri osti joku vuosi sitten 145 Volvon joka oli tikattu täyteen tarroja pitkin maailmaa. Ne näkyi olevan vanhan hyvän ajan laatua, kun olivat kestäneet ajan hammasta. Nostalgisia olivat ne pari maata, mitä ei enää edes ole, kuten Jugoslavia.
     
  15. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Yksi kipale alkuperäisiä Sukevan Motelli/Korpimotelli tarroja on. Huutonetissä sais ainaskii viisituhatta euroa :odroll:
     
  16. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Mä jouduin "kärsimään" :lol: "karavaanarilapsuuden" eli meillä oli /vanhemmilla edelleen on asuntovaunu ja luonnollisesti niitä tarroja alkoi kerääntyä jossain vaiheessa aikas runsaastikin noihin vaunujen takaikkunoiden yläpuolelle...
    En tiedä onko se enää muotia, mut silloin se voitti kellä oli eniten tarroja ja mahdollisesti eniten paikkoja samalta kesältä.

    Vieläkin oon oikeasti ylpeä siitä että meillä oli vaunussa tarra Nordkapp (PohjoisNorjassa) päivämäärä jotain tms... ja vieressä tarra Casablanca(Afrikka Marokko) noin 5viikkoa myöhemmin... ja se reissu kulki muuten nykyistä via balticaa pitkin itäblokin läpi... Tästä reissusta voisi vaikka kirjan kirjoittaa, mut toisen kerran sitten.

    Ja tää kaikki joskus 80-luvun alussa ennen eu-ta yms.

    Aina vaan tuli niitä paikkakuntatarroja ostettua.
     

Kerro tästä muillekin!