Vani ja syttyonkelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mazanderi, 3.5.2007.

  1. Mazanderi

    Mazanderi 3rd gear

    Tuli kevään kunniaksi asennettua uudet tulpat,johdot, sekä Hei-jakajaan kansi ja pyörijä. Ja kiillottelin ne punnukset jakajasta.

    No onkelmiahan ilmaantu heti koeajolla (prkl) venttiillit alko 'rallattamaan' [detonaatio ??] ja nyt sit veivailtu jakajaa suuntaan ja toiseen..

    saatu vähenemään tuo 'rallatus', kääntämällä jakajaa myötäpäivään. Enempi kääntää ni ei kestä käynnissä... Nyt toimii jotenki, tehot hukassa [joissakin vääntötilanteissa alkaa venut pitään ääntä ja kulkukin tökkii..]

    Ajokki siis G20Vani -86 5.0H kaasari

    [Luulisin siis äänen tulevan venukoista, vanha askonan raato piti samantyylistä ku veäjänpoikien bensalla ajelin ja laatu ei sattunu olemaan ihan kohillaan]
     
  2. Jasca

    Jasca 1st gear

    Detonaatiossahan kyse on siitä et polttoaineseos poksahtaa ennenkuin tulppa sen sytyttää ja räjähdys lyö sit vasten mäntää sen ollessa vielä matkalla ylöspäin. Niinhän se kyl tekee normaalistikin, mut detonaatiossa vaan aikaisemmin. Ääni ei siis kuulu varsinaisesti venoista.

    Jotain on menny jakajassa kevätrempan yhteydes poskelleen. Onhan tulpanjohdot varmasti oikeissa paikoissa?
     
  3. santtuv

    santtuv Gearhead

    jos auto on seisonut onko bensa seisonut kanssa vai laitoitko uutta?ei nimittäin kovin kauaa kestä nykybensat hyvänä...
     
  4. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Ettei nyt vaan pyörijä olis menny yhellä hampaalla pieleen, jakajan rattaassa kun on vinot hampaat niin saattaa pyörähtää huomaamatta...
    Onko alipainesäädinmalli(vai ilman)? toimiiko alipainesäädin? Onko alpainesäätimen kalvo ehjä (kokeile imemällä letkusta)? Onko alipainesäätimen "koukku" paikallaan jakajan säätölevyn reiässä????
     
  5. Mazanderi

    Mazanderi 3rd gear

    Kiitos, selvennyksestä

    On tullu nuo johtojen järjestykset tarkastettua muutamaan otteeseen ja ne on kyllä ok.

    Joo, ja pyörijällä meinasin ihan vaan sitä myovilapukkaa mikä jakelee kipunat keskeltä tulpille, että en koko keppiä ole irtiottanu. Liekkö siellä kepakon alapäässä sitten kaikki kohillaan.. tjaa..

    Alipainekello kyllä säätää ennakkoa kokeiltu on (viimekesänä vaihettu uusi, ja kaasarin korjaus setti laiteltu).

    Bensaakin on tänävuonna poltettu useampi tankillinen, ennen sytkä remppaa. Joka piti ennnen katsastusta suorittaa, ja päästöthän ei ollu mihkään muuttunu laihalla kävi ja läpi meni just just..

    Sen alipaine kellon kun deaktivoi ni sai kilkatuksen vähenemään, kuormituksessaa meinaa vielä kilautella mut eiku kierroksia ni johan toimii.

    Täytynee se jousisatsi jostakin saaha noille punteille jakajaan. Jos ne on herkistyneet liiaksi ku tuli kiillotettua, taikka ootella ens kesään ni kyllä ne varmaan taas on ruostuneet jumiin :-?
     

Kerro tästä muillekin!