mopar 360 viri kannet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Dodge74, 5.5.2007.

  1. Dodge74

    Dodge74 1st gear

    Eiköhän kuopata kaikki samantien. miks pitää olla tommonen asenne asioihin? kaikkee on mietitty niin vaihteistoja, akselistoja, korin vahvistamista jne. itselleni kyseinen projekti on harraste ja minun puolesta se saa syödä joka ikisen pennin mitä lompakkoon jää pakollisten menojen jälkeen, ja aikataulua ei sen kummemmin ole(tehdään sitä mukaa kun kukkaro periks antaa)!
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kokemus opettaa. Ennemmin suhtaudun skeptisesti asioihin joita en tunne, eli sun pitkäjänteisyyttä ja varallisuutta, kun lyön lisää löylyä. Meinaan, noita kesken jääneitä projekteja on jokaista valmista kohden varmaan kymmenen, ja se jos joku on hukkaan heitettyä rahaa. Tosin omaasi, eikä mun. Mut ei toi oikeesti pitäis olla kauheen asiatontakaan valistusta. Ekana pitää olla tiedossa mitä haetaan. Sitte pitää tehdä suunnitelma miten se saadaan, ja budjetoida se. Vaikka sitä hilloo tuntuis olevankin, ni trust me, jossain vaiheessa se tunne katoaa. Jos odotusarvot on 10K€, ja todellisuus on 30K€, niin siinä voi vähän motivaatio kärsiä. Ja sit ehkä tärkein juttu projektien toteutumisen kannalta, kun se suunnitelma on tehty, niin siitä pidetään kiinni, eikä keksitä uutta joka toinen viikko. Mut jos palataan alkuruutuun, niin parhaiten virtaavat moparin pikkulohkokannet on portatut P5:t.
     
  3. keimo

    keimo 3rd gear

    tuo jos amerikan päästä löytyy.
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Uudet lohkot voi olla aika kortilla. Ainakaan isolohkoja ei oo ollut tarjolla vuosikausiin muuta kun luettelossa. Saattaa sellanen jollain diilerillä hyllyssä notkua, mutta sen löytäminen voikin olla toinen juttu. Ehdottomasti halvimmaks tollasen motin tekeminen tulee ostamalla sellasen käytetyn mahdollisimman täydellisen, ja fressata sekä muokata sen pohjalta.
     
  5. Dodge74

    Dodge74 1st gear

    sehän kyllä pitää paikkansa että noita "mä teen semmosta ja tämmöstä" juttuu kuulee koko ajan, mutta kun nyt on hyvät tilat missä tehdä ja vaihteisto ja perä hommattuna(talvella asennukseen) niin eiköhän se tästä. Kiitoksia kuiteskin Asiantuntevasta vastauksesta!.
     
  6. jakari

    jakari Gearhead

    ei kait näissä mitään sääntöjä ole?
    Avaruuspölymetalli lohko vaiko vakio, enneminkin tervettä funtsimista.
    Vakiolohkonkin kestävyyttä voi parannella esim 250 taalan blockgirdlellä, kun valitsee ne arp pultit viellä käyttötarkoitukse mukaisesti eikä hinnan tai mitä osa toimittajalla sattuu olemaan. esim; ne 170 psi pultit on heikompia mitä monen merkin vakiot.

    :argue:
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mitä parannellaan milläkin, ja kuinka paljon mistäkin on apua riippuu monesta asiasta. Mistä muuten saa tollasen girdlen pikkulohkomopsiin?
    ei ole sellsata rajaa, jonka jälkeen noi motit sanoo poks, mutta niitä on rakenneltu kauan ja paljon, joten sellasta kokemuksen tuomaa tietoutta on olemassa, minkä jälkeen vauriot on mahdollisia ja todennäköisiä ennemmin tai myöhemmin. Moparin pikkulohkoissa se ongelma oli nimenomaan lohkon repeeminen pystysuunnassa, syy miks noita racelohkoja jo 70-luvulla alettiin tekemään nascar käyttöön. Samaten, sen motin voi vaikka vuorata laastareilla, jos ne auttais, mutta noitakin on kokeiltu eri juttuja, ja jonkinverran on tietoa siitä mikä toimii ja mikä ei. en muista nähneeni mitään fixiä tohon pikkulohkon ongelmaan.
     
  8. Pahapää

    Pahapää Gearhead

  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kantsii laittaa kysely vaikka mopartsin foorumiin race osastolle, että kuinka paljon vakiolohko turvallisesti sietää, ja kuinka paljon vakiolohko girdlellä. En mä tiedä; kenties sitä voi sen jälkeen käyttää top fuelissakin? Mut siellä on varmasti väkeä, jotka tietää.
    http://board.moparts.org/ubbthreads/pos ... oard=Racer

    Kirjotus viikko sitten, tosin isolohko:
    Well you know the saying making big power with a factory block is a ticking time bomb? Well it's true, my motor's clock got punched Sunday at the Texas Motorplex. It looks to me that the main webbing broke in the middle of the block which broke the crank in half. It also broke my started ears off of my brand new CRT trans case.

    So what now guys? I have more factory blocks laying around but what's the point? Who's block should I buy? Who's rotating assembly? I will probably go stroker this time and possibly aluminum block. Hopefully the heads aren't hurt to bad and maybe just maybe the cam isn't broke.

    Oh by the way it ran a 9.92 @ 135 at about 3300lbs and it was 90 degrees yesterday. My motor was a half fill, studded, aluminum rod, stock caps, with a main girdle. Should have pics in a few days.
     
  10. mopster

    mopster Gearhead

    Mä oon vähän sitä mieltä että toi Hughesin girdle ei auta yhtään mitään lohkon kestävyyteen. Hughesin sivuilla sanotaan että toi on suunniteltu estämään päittäis ja sivuttais liikkeitä, mutta pystysuuntasten voimien hillitsemiseen tossa levyssä ei oo tarpeeks paksuutta että se auttas yhtään mitään. Eiköhän ne voimat, mihin runkopukkien vahvistusta tarvitaan, tuu nimenomaan pystysuunnassa.

    Mun resepti seuraavaan alakertaan on kevyt betonointi, 2-pulttiset billet pukit studien kanssa (nelipulttiset pukit ei vakiolohkossa auta), takoakseli, sisäinen painotus, takomännät, H-profiili veivit, fluiddampperi. Noillakaan kamoilla en uskalla siitä kuuttasataa heppaa kiusata, tulee liian kallista romua jos losahtaa. 550 aattelin pitää ylärajana. Racelohkoja on joo aika vaikeeta löytää, helpoin vois olla ostaa käytetty kone tai lohko jenkeistä.
     
  11. martti-66

    martti-66 3rd gear

    jep,Jonin kanssa samaa mieltä,itte rakensin talvella mopen 360:n ja
    kyselin täältä neuvoo kun en itte tienny.
    voin sanoo että jokunen euro tuli säästettyä kun täällä YSTäVÄLLISESTI
    kerrottiin faktaa kokemuksen syvällä rintaäänellä.kyllä kokeneita
    kannattaa kuunnella vakavasti,tuskin ne huvikseen paskaa puhuu.
    kiitos vielä kaikille omastapuolesta,oma moottori onnistu jopa yli odotusten.
    KIITOS ERITYISESTI VIPOTTAJA"HERRALLE"SUURESTA AVUSTA!!!!
     
  12. jakari

    jakari Gearhead

    Tämä oli alkuperänen kysymys ja tropikin avaaja selvästi ilmoitti omaavansa tehdas lohkon.
    Itse ymmärsin kysymyksen seuraavanlaisesti, kaveri haluaa ostaa bolt on kannet ja kyssyy mitkä olis järkevä hankkia ja kokemusta muilta. Ei täälä kukaan ole epäillyt vipottajan resurseja saatikka tietoa.

    Itselläni on mopsin 360 saaste kannet jotka portauksen ja ventiilitöiden jälkeen virtaa 240 cfm 0.55" nostolla eli 493 hp ja voin kertoa että työtä oli ja aikaa meni.
    Eli onko kukaan portannut tollasia rpm kansia ja minkälaisiin lukemiin?
    en tarkoita nyt mitään linkkiä valtameren yli vaan kokemuksia itse työn raatajalta olis hieno saada.
    Omat kanteni menee 67 chargerin nokille jossa on valumännät ja oma tekoi nen girdle max rpm 6000
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä en lähtis absoluuttisia lukemia tuijottelemaan kauheesti, kun ne on kuitenkin aina riippuvaisia mittarista ja mittaajastakin. Ja lisäks tulee aina toisiakin juttuja kun pelkkä raaka virtaus, kun niiden kansien ominaisuuksia katellaan. Mut toi 240+ cfm noin lukemana lienee sellanen 10% vakiota 2.02" kanavaa enemmän. En nyt muista mitä noi edelbrockit tehtaan ilmotuksen mukaan virtaa, mut siihen ei oo taidettu ihan päästä "puolueettomissa" testeissä, mitä ne ilmottaa. Eli Edelbrockilla on ehkä vähän positiivinen penkki. Mut yleisesti suoraan paketista noiden katotaan virtaavan suunnilleen saman kun hyvin kairatut tehdasvalut. Sen tiedän, että Suomessa on dynottu 600 heppaa pikkulokomopsista noilla RPM kansilla, mut ei aavistustakaan kuinka suuresti niitä on kairattu tai muutettu.
     
  14. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    No saitkos dodge74 koneen nippuun?
     

Kerro tästä muillekin!