6.2d nostajat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sakkeus, 7.5.2007.

  1. sakkeus

    sakkeus 1st gear

    Luin aikasemmin että nostajat saisi vaihdettua kansia irroittamatta. Katselin ja tutkin toista irrallaan olevaa konetta ja näyttihän tuo olevan melkoista onkimista. Joku jos joskus vaihtanut niin laittaisitko infoa kuinka kävi. Auto pickup.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pistin just yhden koneen nippuun ja hosusin kannet paikalle ja momenttiin kun huomasin että nostajat puuttuu :rotfl: . Kyllä ne kaikki osat sai paikalleen kansia irroittamatta mutta nostajien poistaminen vaatii kyllä mielikuvitusta ja jonkun terävän pitkän ja vahvan koukkupäisen kalun :rotfl: .
     
  3. sakkeus

    sakkeus 1st gear

    6.2d

    Nyt olisi kopat ja keinut irti. Täytyy välilllä lähteä töihin keksimään sitä koukkupäistä kalua... :eek: :eek:
     
  4. sakkeus

    sakkeus 1st gear

    6.2d

    Katsotaan kuinka äijän käy... mietinnän jälkeen naputtelin hitsauspuikoista pinnat pois ja liimasin migillä erikokoisia ruuveja päihin ja taittelin koukkuja. :-? Aamulla irtoaa tai sitten ei :mad:
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Mitäs meinaatta, josko semmoisella kurjenkaulaisella magneetilla nostajia pilkkisi, tiemmä niihin magneetti ottaa kiinni, kerääköhän nostajiin jäävä jäännösmagneetti metallimutua haitaksi asti.

    Jotenkin musta tuntuu että ei.
     
  6. sakkeus

    sakkeus 1st gear

    6.2d

    Kaikki olis nyt poistettu. Magneetti paras siihen hommaan. :D Nostajat purettu ja putsattu, oli aika paksua velliä sisällä. Kulumista ei juurikaan nähtävissä ja laakerit rullissa ok. Osaiskohan joku kertoa kannattaako näitä uusia?? :eek: Kone kolisi ja nyt uusittu, ilman vaikutusta alakerran laakerit, öljypumppu ja keinut+akselit :mad: :mad:
     
  7. MikaelT

    MikaelT Gearhead

    Eiköhän ne kannattais uusia kun tohon asti on päässy...ainakaan jos ei tule hlö kohtainen konkurssi 16x16e hintasista nostajista (rautakummun hinnoista katoin).

    Itselläni kävi tuuri kun 1-2 nostajaa oli jumiintunut ja palasina öljyssä. mutta onneksi pysyivät ö-pohjan puolella.

    http://kuvablogi.com/nayta/52807/

    edit: 16x16...sori
     
  8. sakkeus

    sakkeus 1st gear

    6.2d

    Ei se remontti myöhemmin niinkään pelota vaan pitäisi se kolina saada loppumaan. Jos ei vika nostajissa niin sitten kone ylös ja tutkimaan. En viitsi varmuudenvuoksi vaihtaa jos nämä "kunnostettavissa" puhdistamalla??
     
  9. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Onko se kolina sellaista epäsäännöllistä kolkotusta, ja muuttuu kun kone lämpee, ja kierrosten mukaan.
    Jos vastaus on kyllä, niin nostajat uusiksi vaan, se putsaus auttaa ehkä 50 km:n ajaksi ja sitten vi... rankasti kun ei tullut vaihdettua.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nostajamurhe on kohtalaisen harvinainen enkä ole koskaan joutunut laittamaan yhtään uutta nostajaa yhteenkään omaan koneeseen. Avannut ja putsannut olen kyllä vanhat ennen paikalleenlaittoa ja mitään kolisevaa en ole niistä koskaan löytänyt? Murhe on lähinnä yleensä siinä että ne jää jumiin pohjaan jolloin venttiilit ei aukea tarpeeksi ja kone "plotpottaa" mutta kolinaa ne ei oikein pysty aiheuttamaan.
     
  11. sakkeus

    sakkeus 1st gear

    nostajat

    Nyt on nostajat paikoillaan, öljynpaineet nousi normaaliksi ja kolina hävisi ainakin toistaiseksi :D :D Nostajien paikalleen laitto helppo homma mutta ne kiinnityslevyt... :poff: :mad:
     

Kerro tästä muillekin!