Elämää veekasin kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jay Ace, 8.5.2007.

  1. Jay Ace

    Jay Ace 1st gear

    Nyt se tapahtui, hankin ensimmäisen amerikkalaisvalmisteisen auton. Kaveri kiinnostui mun Amazon-projektista ja autoa käytiin katsomassa. Esteeksi muodostui alkuvaiheessa kaverin vanha auto, eli Chevy Van piti saada ensin hävitettyä. Hetken kuluttua oma mielenkiinto autoa kohtaan heräsi ja kävin pienellä koeajolla. Ei oo varmaan maailman ensimmäiset kaljapäissä tehdyt harrasteautokaupat, mutta Suomi-Ruotsi -ottelun toisella erätauolla heitin tarjouksen ja läpihän se meni. Kaupasta muodostuu harrastajien välinen yhteisymmärrys, eli Ama saa hyvän kodin ja mä taas pääsen kuuntelemaan oman kasin höpinää. Auton saan pihaan torstaina, jonka jälkeen voin kysellä tarkempia vinkkejä, mutta nyt haluaisin tietää mitä mä oikein olen tehny? Mikä mua odottaa? Itsepuolustuskurssilla vetäjä puhuu usein "soturin matkasta", oonko mä nyt aloittanut matkan omaan punaniskaisuuteen? Onneksi umpikaapissa ei niska pala ihan heti :D Kai Chevyllä chicksejäkin saa? Mikä ylipäätään on siisteintä mitä omalla jenkillä voi tehdä?
     
  2. sakkeus

    sakkeus 1st gear

    Van

    Eipä varmaankaan ensimmäiset eikä viimeiset humalassa tehdyt kaupat. :D Niitä van autoja on kuitenkin niin monenlaisia, että eipä noilla tiedoilla voi juuri mitään sanoa. Tuskin muutenkaan, aika näyttää kun odottelee :) Onnea kuitenkin valitsemasi kuljettimen kanssa.
     
  3. perkele

    perkele Gearhead

    siis kävitkö jurrissa koeajolla??? :poff:
     
  4. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Saunaillan päätteeksihän noita autoja ostellaan. Eräs tuttu osti aikoinaan saunassa 57 Lincolnin, kun sai niin halavalla :D
     
  5. Jay Ace

    Jay Ace 1st gear

    En toki, sehän on kuulemma laitontakin? Homma siis lähti Amazonin tutkimisella, sitten katsoin Vania nettiautosta tarkemmin, muutama päivä tuumailua, koeajo, tuumailua (ja kaljaa) pari päivää sekä saldon tutkintaa. Puuroannosta pienentämällä taloudellinen katastrofi on vältettävissä ja välirahaa löytyi riittävästi ja kumpaakin osapuolta tyydyttävä määrä.
    Toisin kuin mun romut yleensä, letukka on kilvissä ja oikein leimassakin! Tänä kesänä pääsen ainakin kruisailemaan. Ama oli sen verran karussa kunnossa että sen leimaaminen olisi ollut hieman suurempi prokkis.
    Kuuma kesä -02 oli hienoa aikaa, ajelin koko kesän Amazonilla. Vaikka lattiasta oli jäljellä enää muisto niin eipä tuo fiiliksiä haitannut. Toivottavasti Chevyllä pääsee samanlaisiin kokemuksiin.
     
  6. Jay Ace

    Jay Ace 1st gear

    No niin poijjaat, torstaina kävin hakemassa pakun kotio. Jenkkiauton omistamisen hyvät ja huonot puolet tuli aika pian selville. 76l lorottelin tankkiin, ihan sydäntä riipaisi kun numeroiden juoksua siinä kattelin. Toisaalta se kasin soundi... Tehdääs nyt tarkennus että tää on mun eka jenkki, sen takia alottelin tälläsen fiilistelytopikin. Pitää laittaa toinen topikki tonne mallipuolelle ja kysellä siellä noita tekniikkajuttuja. Mähän en näistä muuta tiedä kuin mitä veekasista on tullu tavattua. Sivuja kääntelemällä ei vaan voi käsittää tota veekasimoottorin hienoutta, se pitää itse kokea. Nyt on sekin sitten tehty, eikä kaduta yhtään. Sen verran mäkin oon hörhö että tuskin tää viimeiseksi jenkiksi jää, tosin rakkaita Volvojakaan ei pysty unohtamaan.
    Sohvan jo laitoinkin auton perälle. Kuormaa ei tietenkään ole kiinnitetty, eikös näin sakot oo pienemmät jos sanomista tulee?
    Ja itse itselleni vastaten: Ehkä se on vaan Vani 305 maamoottorilla, mutta se TODELLAKIN herättää kiinnostusta myös vastakkaisessa sukupuolessa :D
    Sillähän toi hankinta on oikeestaan jo kuitannutkin itsensä.

    Tytöt on kauniita ja mun vani on kaunis, joten se on siis tyttö. Annoin sille siitä syystä tytön nimen, siitä tuli Nelli. Käyttis 245 totteleekin nimeä Irmeli.
     
  7. ~Pink Panther~

    ~Pink Panther~ 1st gear

    Ei siin, vanit on kyllä tosi käytännöllisiä tilan ja kustannuksien puolesta ja saahan niistä fiilistäki irti, mutta jos naisia lähdet autolla iskemään niin neuvoisin kuitenki ennemmin lainaamaan sen siihen käytettävän auton jostaki :rotfl:
     
  8. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    no mieti kun :pinup: hyppää kyytiin ,kattelee autoa ja tokaisee: "wau! onxtää sun?"

    eihän siihen nyt voi sanoo että "eeeei ku lainasin." :oops:

    tai mistäpä minä näitä tiedän kun en oikeeta autoa omista.
     
  9. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    ONNITTELUT ERITTÄIN HYVÄSTÄ AUTOVALINNASTA!!! Mulla on myös vani 305 bensakasilla ja ainakin reissuautona erittäin hyvä
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    eipä se oo autosta kiinni,vanissa on parempi tehdä gimmalle muutakin kuin näytellä stereoita.
     
  11. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Mitä ihmeen muuta sitä nyt voi, ehkä muutaman erän hakata Kimbleä, tai haukkaavaa Hippoa? :-?
     
  12. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ja Vanissahan on hyvät tilat vaikka sitä kimbleä pelata...
    Varsinkin jos on ymmärtänyt vaikka patjan varata mukaan, niin on hyvä siinä lattialla olla pehmeän ( :pinup: ) päällä...
     
  13. ~Pink Panther~

    ~Pink Panther~ 1st gear

    Eli kannattaa siis hankkia toinen auto iskemiseen, vani sitten käypi hyvin syntyneen suhteen hoitoon :odroll:

    Nojoo, kunhan nyt vaan piti laittaa vähä naisnäkökulmaa aiheesta. Ei nypitä herneitä nenään :wink:
     

Kerro tästä muillekin!