Rasvaprässi ja vaseliinit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 4.5.2005.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Isäukolla ois 20L pytty tota perusvaseliinia, meinasin viedä mukanani mutta ei antanu ottaa kun kuuli että meinasin sivellä pensselillä auton sisälattiaan muovin alle. :rotfl:

    Oli nähny sen tv-pätkän kun kaveri mainosti ko. tekniikkaa :argue:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    eka kerran kun työpaikalle ostettiin punaista vaseliiniä ei muuta olla käytetty. kesät ja talvet paikka ku paikka.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä ihmeen punainen ja musta nehän on vaan värejä, eikös rasvat järjesty valmistajan mukaan!!
     
  4. sasu

    sasu 1st gear

    Käsiprässistä

    Juu, tuppaa olee vaa sikamaisen kalliita tuollaiset yhden käden( pistooliprässit), satasen pintaan...
    Siis sellanen mihin saa 400 g vaseliin patruunan suoraan.
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Biltema kauppaa paineilmakäyttöstä yhden käden prässiä 24:llä egellä..
    Onkos kellään kokemusta saako ko rahalla muuta kun vaseliinit silmilleen? :poff:
     
  6. Elevator

    Elevator 1st gear


    Ostin viimekesänä sellasta moparin omaa vaseliinia joka on tarkoitettu noihin niveliin. Katsastuksessa äijä valitteli että olis vähä alapallot väljät ja tota sitte iskin välii. Homma korjaantu tolla ja tuntuu kestävän aika hyvinkin pinnoilla. Siin rasvassa on jotai lasikuitumorkulaa seassa. Tais tuubi maksaa sen 20e
     
  7. Elevator

    Elevator 1st gear


    Ostin viimekesänä sellasta moparin omaa vaseliinia joka on tarkoitettu noihin niveliin. Katsastuksessa äijä valitteli että olis vähä alapallot väljät ja tota sitte iskin välii. Homma korjaantu tolla ja tuntuu kestävän aika hyvinkin pinnoilla. Siin rasvassa on jotai lasikuitumorkulaa seassa. Tais tuubi maksaa sen 20e
     
  8. Naturstein

    Naturstein 3rd gear

    Ostin maatalouskamoja myyvästä kaupasta Lotilasta Lahdessa yhdenkäden pässin, johon menee suoraan ne vaseliiniputkilot. Siinä on sellanen puolimetrinen letkukin, että saa pahempaan paikkaan. Laadukkaalta vaikuttaa, jo useemman vuoden rasvaillu maasturia ja raktoria ja muuta. Hintaa oli muistaakseni alta 3 kymppiä.
     
  9. pölhö

    pölhö 1st gear

    Ai onko tota Moparin vaseliinia vieläkin myynnissä? Täysin ylivoimaista tavaraa palloniveliin :D Mistä ostit? Merkkihuollosta?
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No ainakin onnistui jo tavallisella biltema prässillä saada rasvat "silmille", kaks tuubia tuli pellolle laaakista ennenkuin tajusin nuijia prässin suohon!! joten paineilmavehkeellä ne vaseliinit lentää varmaan jo naapurin tontille asti... :poff:
     
  11. sakkeus

    sakkeus 1st gear

    rasvaa.

    Ääni lincolnille, on rasvaprässien aatelia. :D :D
     
  12. olssi81

    olssi81 Gearhead

    Meillä on vassuna käytetty sinistä mobilia, olisko ollut jotain 777 tai sinne päin. Toiminut ihan hyvin. Parempaa kuin perus vassu, mutta ei mitään kallista.

    Jos ja kun yksin autoa rasvailee niin kandee tehdä pärssille "jalka" pakoputkiklemmarista ja raudanpätkästä. Pysyy lattialla käyttöasennossa. Siihen sit tekee/teettää parinmetrin letkun niin helpottaa rasvausta aikas lailla.

    Mitenhän se kluberin sikakallis vaseliini toimisi auto hommissa? :eek:
     
  13. TmG

    TmG 1st gear

    Lincolnilla oon retinaxia painellu omiin vehkeisiin.prässi hyvä rasva paska.mutta sattuu tuota kamaa vielä 30kg olemaan jäljellä..
     
  14. camaro1

    camaro1 Gearhead

    Inte. Käväseppä vilaseen Mobilin sivuilta siel on aika hyvin selvitetty muistaakseni käyttäkohteet. EP0.lla ja EP2:s on niit kellertäviä ja esim. 460:n on sitä punasta jne. Toi EP0:lla ainakin auto käytös liian notkeaa esim. etupyöränlaakereissa ei pysy tulee rasvakupin välist ulos jos ei liiman kans vuoraa sitä kiinni. EP2:s parempi, niveliin laittasin tos 460:n.
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Ostinpa sitten motonetista IKH:n paketissa olevan prässisarjan jollain noin 26:lla egellä tms, paineilmaprässi on ainoa jota oon siitä kokeillu, mutta se ainakin toimii, eikä oo rasvatkaan tullut silmille, yhden suburbanin ja puutarhatraktorin nippojen rasvaussession perusteella ainakin ihan kelpo vehje satunnaiseen käyttöön.
     
  16. napa

    napa 3rd gear

    punaista käytetään joka paikassa, mihin nyt yleensä normaali vaseliiniä saa laittaa (eli jarrujen osille sitten omansa...)

    sitä mustaa grafiitti paskaa, ei meillä käytetä ainakaan enää missään ikinä... koska talvella ei meillä rasvailla niveliä (turvetta ei talvella tuoteta), niin se musta kovettuu sinne kanaviin yhtä kovaksi, kuin lyijykynän lyijy... ja sen jälkeen on se osa rasvaus kelvoton...
     
  17. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear


    Toi taitaa kuitenkin olla kahden käden prässi,toinen pumpaa, ja
    toinen pitää letkua kiinni nipassa.Se perinteinen on tarkotettu
    kolmekätisille... :rotfl: :poff:
     
  18. Karva

    Karva Gearhead

    Eikö normaali tapa olekkin pitää kaksin käsin kiinni ja pumpata ...
     
  19. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Eiku normaali tapa on yrittää toisella kädellä pitää lettkua, toisella prässiä ja sitten jalalla pumpata... :rotfl: Sitten kirota kun ei onnistu ja rasvaa on kaikkialla paitsi siellä missä pitäisi.
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    Eikös se ole jotain nailonkuitua jota Moparin vassussa on seassa, mun mielestäni hyvä idea ja tuntuis pysyvän hyvin nivelessä ja poistaa välyksiä, mulla oli sitä kans yks pötkö, tarvii hankkia uus ja sitä varten oma prässi, ei sitä laakereihin arvaa laittaa.
     

Kerro tästä muillekin!