Corvetten tunnistaa äänestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja WBBC, 30.4.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yks tuttu osti jonkun jääkiekkoilijan vanhan vetten(vatsanne?) ja pakko sanoa että siinä oli todella muhkeat äänet kun se kävi 5-8pytyllä miten sattuu. Sitten kun peltisarjojen polttamat tulpanjohdot oli vaihdettu niin äänikin parani samalla. Sitä oli ihan pakko käydä koittamassakin ja ei siitä kyllä mitään kiksejä tullut oli sen verran loppuunajettu yksilö vissiin. Pakoputkien ääni kuulu sisällä kovemmin kuin ulkona ja kun vauhtia oli sata niin pää meinas haljeta siihen saundiin. Onneksi joka pompun kohdalla räminä peitti hetkeksi pakoäänet :poff: . Olen kyllä testannut monta muutakin pakoäänien pilaamaa hylsyä eikä se auton vika ole jos putket on niin väsätty että sitä pitää ajaa kuulosuojaimet päässä :rotfl: .
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    eiköhän anneta kaikkien kukkuen kukkia... ai niin vette ei kuki kun se on kuitua. :rotfl:
     
  3. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Lasikuitu rutto=pahempi kuin ruoste.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niinhän se osmoosi on aika paha lasikuidulle mutta se ei kai vetteen tartu??
     
  5. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Joo anteeks vaan valitsemastani automallista :rotfl: :rotfl: :rotfl: :wc:
     
  6. ippe73

    ippe73 3rd gear

    Luulin lukevani jenkkiautopalstaa, mut tää taitaakin olla Suomi24...
     
  7. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Eilen kun ajelin Buickilla rompepäiville niin vastaan tuli samanlaisella korilla varustettu Buick, ja kohtuu harvinainen näky oli vissiin molemmilla kuskeilla kun lapanen nousi pystyyn leveän hymyn saattelemana.. eikä jääty haukkumaan vettejä tai leppäkylkiä vaikka Buickin saundit on kuulemma ilmastointilaitteen luokkaa :D :D pitää vain vastata että ei 170 hepasta lähde enempää ääntä.
     
  8. corvette63

    corvette63 1st gear

    Voi voi, oli taas ihan pakko avata tämä topic ja naureskella asiantuntija sakin kommenteille. Tiedän, että tähän ovat kirjoitelleet hyvinkin viisaan tuntuisia ihmisiä, mutta ovat sitten tänne alkaneet kirjoittelemaan puutaheinää. Nooh, jokaisella mielipiteensä, en mäkään niistä jokaisesta "leppäkylki" Capriceista diggaile. Sama juttu? :rotfl:

    4 Corvetten omistajana nykyisin voin sanoa, että Vette joukko on mitä mukavinta porukkaa, ja uusiin tuttavuuksiin tulee tutustuttua kokoajan. Niin, sanoiko joku Corvette porukan olevan ylimielistä? I don't think so!

    Jokainen tykkää mistä haluaa. Toiset tykkää Corvetteista ja toiset miehekkäällä (?) 6.2 Vanin röpötyksellä varustetuista kattiloista, ei kai se sen enempää jyrkkiä mielipiteitä Corvette porukkaa vastaan tarvitse?

    -Niin juuri, ajattelinkin teidän olevan samaa mieltä.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    BRC1seltä lostavia poimintoja ja kommentteja :rotfl: Kiitos näistä :poff:

    Madmikellakin tuntuu olevan asiat kohdillaan :poff: :poff:

    Missä kohtaa mä olen sanonut, että mä vihaisin, dissaisin tai vaikka halveksisin Corvetteja. Noi kaikki mun ajo-ominaisuus ym. nopeusjutut koskee mun mielestä ihan kaikkia Jenkkejä, ei siis ainoastan Corvetteja, joka erään minua viisaamman mukaan on siis ensisijaisesti on urheiluauto ja vasta toissijaisesti Jenkki :soosoo: Toisaalta mua kyllä edelleen naurattaa ja hämmästyttää, miksi Corvetet ajavat omassa ryhmässään esim. Hyvinkään Street Slidessa.

    Toistaiseksi vasta noin Kaksi (2) kertaa mä olen tänne kirjoittanut, että voisin harkita tommosen 58-62 Corveten hankkimista, mutta vain siksi, että se näyttää hyvältä, en sen ylivertaisten ominaisuuksien takia.

    Mulle kaikenlisäksi on ihan sama onko jonkun mielestä Drag Racing autourheilua, kuka voitti kenet 60-luvun puolessa välissä ratakisoissa, kenen autolla, kuka kuski ja miten se on vaikuttanut jonkun elämään.

    Corvettejen äänestä vielä senverran, että ne on ihan yhtä erilaiset muihin V8 moottoreihin verrattuna, kun takapihavirittäjän Corollan rautasahalla itse suorittaman toimenpiteen aikaansaama vakio Corollan ääniin verrattuna. Pankaa vaan silmälaput päähänne ja kuulostelkaa vaikka Kaivarin rannassa ohiajavien V8-autojen ääniä, niin saatatte huomata olevanne tavallisia kuolevaisia näissä äänimaailman asioissa :poff:
     
  10. corvette63

    corvette63 1st gear

    No niin, hiukan asiallisempaa tekstiä jo koko ketjun aloitusviestin jälkeen..
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    DS 325 kirjoitti: "Pankaa vaan silmälaput päähänne ja kuulostelkaa vaikka Kaivarin rannassa ohiajavien V8-autojen ääniä, niin saatatte huomata olevanne tavallisia kuolevaisia näissä äänimaailman asioissa"



    Mä voin luvata että eroitan laput silmillä 63-84 corvetten soundin suurimmasta osasta saman vuosikerran V8 autoista, vaikka en mikään Sibelius olekaan.

    SIIS MIKÄLI kyseisissä vetteissä on suunnilleen alkuperäistyyppiset pakoputket.

    Ja mitä tulee tuohon omaan luokkaan Hyvinkään Street Slidessa, se johtunee siitä että aikoinaan on jotkut kerhon puuhamiehet puhuneet itselleen sen, jotta pääsevät ajamaan vastakkain. Yhtä hyvin siellä voisi olla farmari tai maasturiluokka. Itse ajan aina streetman sarjassa, niin pääsee himaan grillaamaan ajoissa.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mäkin ajoin ennen aina streetmanissa kunnes ryhdistäydyin, ja musta tuli Mies! :rotfl: Mulla ei muuten oo ikinä ollut corvettee. DS325:n mileilpitetiä siitä, miltä mikäkin kuulostaa, on ihan turha edes yrittää kiistää. Nimittäin, vaikkei ite sattuiskaan olemaan Sibelius, niin silloin on vaan luotettava seuraavaks suurimpaan auktoriteettiin, Sibeliuslukion kasvattamaan pitkän linjan harrastajaan! :poff:
     
  13. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Ilmeisesti auton tunnistaminen äänestä on tärkää, tässä kohtaa putoan kyydistä ja jään varmaan siihen wannabee luokkaan kun Buickin ääntä ei kuule enään parin metrin päästä eli jos olen kaivarissa ja tuuli puhaltaa sopivasti niin voin alkaa hihkumaan että " Buick tulee" vaikka ei ole autoa lähimain :D :D Mutta oma viehätys se on noiden röpöttimien jälkeen se hiljaisuus ajaessa, olen tullu vanhaksi :oops: :cry:
     
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    No itseasiassa normivette ei pidä mitenkään tehokasta jytinää.

    Kyse on ollut kokoajan siitä että siinä on tunnistettava sointi.

    Tuosa videosta kaikki alkoi. Siinä on hyvä esimerkki Corvetten "normiäänestä" jonka eroittaa lapsikin muista aivan samalla koneella varustetuista jenkeistä.

    http://www.youtube.com/watch?v=KUY8Sylxn4g
     
  15. buick8791

    buick8791 1st gear

    Pieniä ovat silakat joulukaloiksi. Kyllä vielä parempaa urheiluautoilua(ei autourheilua) on sompailla jotakin A- sarjan mersua.
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ethän kerro kenellekään, että ton Sibeliuslukion käymisen lisäksi mä kuuntelen lähes aina Nylon Beatia :rotfl: Itseasiassa mullahan on niiden kaikki levytkin ja oon käyny useammin Nylon Beatin keikalla, kuin muiden artistien yhteensä :rotfl:

    WBBC on kyllä osittain oikeassa, sillä jos vertaa ns. vakiotyyppisten, vakioputkistoilla varustettujen autojen saundeja niin kenties ton Veten voi tunnistaa. Mutta eihän noita alkuperäis-putkistoisia autoja enää kellään ole :eek: Eihän :eek: Mä taas olen enemmänkin sellainen hiukan rivakamman eli oikeasti viritetyn moottorin saundien ystävä ja tällaista herkkua muuten on Corvette harvoin mulle tarjonnut.

    Mä oon myös puuhaillut yhden -64 Corveten omistajan kanssa tuolla Street C ryhmässä kiihdytys- kisoissa, vaikkeivat ne tietysti mitään oikeita kisoja olekaan, motin rakentajana ja avustajana. Hyvin toi -64nen kyllä meni kun ajettiin sillä 350 motilla Stadista Alastaroon, vaihdettiin renkaat ja paras aika oli 11.31. Silti ongelmia oli paljon mm. perän nivelten ja kardaanin kestäävyyden kanssa, jolloin toi Veten omistajakin halusi vaihtaa osiltaan helpompaan ja kestävämpään malliin joka oli sitten -67 Nova farmi. Lisäksi mä siis olen ruuvaillut yhtä -75 454 Vetteä, joka oikeasti oli mun mielestä kaamea läjä, eikä tosiaan tehnyt muhun mitään vaikutusta. Noita molempia on siis tullut sompailtua ja lisäksi paria 911 Porchea, mutta ei nekään mitään herkkuja ominaisuuksiltaan olleet, ainakaan siis kaupungissa.

    Silti kaikista Jenkkiautoista loppuu ajo-omoinaisuudet siihen, että niistä laittaa oven kiinni ja kaikki nopeudet yli 60 kmh ovat vaarallisia :soosoo:
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Nänhän se oikeasti menee, jos siis tommosesta Mersusta sattuu tykkäämään :poff:

    Jotkut muuten syö vielä lisäksi Silakoitakin :eek:
     
  18. buick8791

    buick8791 1st gear

    Nii, ei vaan ymmarra sitä, kuinka joku voi pitää ko. auton ajo-ominaisuuksista vaikkapa sen jälkeen kun, kun on pyöritelly 70- luvun lopun GM- peliä alustahommat edes jonkinmoisessa kunnossa. Ei mitään, kyllä se silakka sinänsä ihan ok toisaalta, mutta tuo mersu ei missään mielessä. Mutta enpä solvaa siitä tykkääviä, koska makuasioista ei sovi kiistellä sanoi mäyräkoira, kun ..
     
  19. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Ettei ny vaan ois siittä kuskista hivenen kiinni, jos kaikista jenkkiautoista loppuu ajo-ominaisuudet yli kuudessakympissä... :eek:

    Eiköhän järestetä testi: Otetaan pari parasta jenkkiä mitä foorumin porukoilta löytyy, katotaan joku huono ja mutkanen tie ja väittämän esittäjä vetäsee mallisuorituksen toisella jenkillä. Joku tulee kyytiin ja kuvaa vireolle. Sitten mää voisin (tietysti ajoneuvon omistajan piikkiin) sillä toisella tuupata varsinaiset benchmarkit. Se tietty on hyvä kuvata videolle myös tien varrelta, jos auton mukana matkustava ei sattuis saamaan valmista kuvaa... :rotfl: :pinup:

    Sitte voitas Esson tai sen puuttuessa ABC:n baarissa jaaritella että mitenkä ne lopus ne ajo-ominaisuudet ja missä mutkassa se huomattiin...joku vois samalla tarjota munkikaffeet molemmille. Juutuupiin laitettas parhaat hetket koko spektaakkelista. Tai siitä vois tehä DVD:n ja myyä.
     
  20. buick8791

    buick8791 1st gear

    Nii juu ja noihin Silakoihin isolla ässällä en sitte otakaan kantaa. Se on taas eri juttu vähän niinku sienestäminen ja Sienestäminen;ne on isojen poikien juttuja ne. Mutta tisaalta; Corvetteistahan tässa oli juttua eikä corvetteista, meni ohi aiheen..
     

Kerro tästä muillekin!