jarrut puoltaa, heitto 30%

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja OldsLord, 19.4.2007.

  1. OldsLord

    OldsLord 3rd gear

    Eli olin leimalla äsken. Ainoa vika tuo puoltaminen vasemmalle.
    Lähteekö ilmaamalla? Levyt ok, palat ok.

    Kyse siis etujarruista.

    Jos jollain on hyviä vinkkejä, antaa tulla :D Kyselen kun ois aika kiirus saada leima vekottimelle.

    OL

    edit: Auto siis 1983 Olds Custom Cruiser 5.0
     
  2. tabs

    tabs Gearhead

    Tuntuuko jarru poljin kumimaiselta tai painuuko pohjaan, mutta pumppaamalla löytyy painetta?
    Noi on ilman aiheutamat yleisimmät oireet.
    Todennäköisesti sulla on mäntä/männät jumissa satulassa=>
    Purku,puhdistus,uudet kumit+rubber grease auttaa ensiavuksi
    yleensä satulan jumituksissa.
     
  3. OldsLord

    OldsLord 3rd gear

    Hei,

    Olipas nopeeta :D Kun on aika kortilla, niin kumpi satula pitää puhdistaa ( ensiapu ) se minne puoltaa, vai vastapuoli...? :oops:

    Poljin menee vähän alaspäin, mutta ei tarvitse pumpata. Löysää siis alkumatkasta.

    OL
     
  4. tabs

    tabs Gearhead

    Just se vastapuoli Eli kun jarruttaa => se puoli mihin auto puoltaa(kääntyy) toimii paremmin(jarruttaa) =>Se toinen puoli kaipaa huoltoa
     
  5. OldsLord

    OldsLord 3rd gear

    Kiitos, niinhän se tietenkin on fysiikan lakienkin mukaan. Eiku hommiin tänään.

    :D

    OL
     
  6. doggydog

    doggydog 1st gear

    Tarvitsisin apua samanlaiseen ongelmaan eli mulla kryslerissä vm 61 jarrupoljin menee melkein pohjaan mutta pumppaamalla löytyy tehoa. Kengissä pinnat uusittu ja putket on tarkistettu. Lievää puoltoa on vasemmalle. Jarrut on muutaman kerran ilmattu, joten ilmaa ei pitäisi olla. Voisiko vika olla siinä, että autoon on laitettu 75 mallin pääsylinteri? Jos nyt tilailen uutta pääsylinteriä niin mitkä mitat pitää tarkistaa vai sopiiko ne kaikki osat toisiinsa?
     
  7. OldsLord

    OldsLord 3rd gear

    Nyt on leima mulla :)

    Homma onnistu herkistämällä jarrut. Eli raalla työllä. Talven seisonta oli tehnyt tehtävänsä.

    Eiku kesää

    OL
     
  8. Hoppa 1

    Hoppa 1 1st gear

    Jos jarrupoljin nousee pumpaamalla ylemmäksi ja jarrut muuten toimii on kengät liian kaukana rummuista, ilmaa systeemissä tekee polkimesta pehmeän tuntuisen. :odroll:
     
  9. doggydog

    doggydog 1st gear

    Ei niitä kenkiä lähemmäksikään saa eli säädöt on OK. Jarrupoljin on alussa tosi pehmeä eli menee helposti muutaman sentin. Sitten ottaa kiinni. Systeemi on kyllä ilmattu jopa viime syksynä korjaamossa ja silloin oli heti sama vika. Nimim. neuvot vähissä. :(
     
  10. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Ettei ny vaan olisi niissä kumiletkuissa vikaa.

    Onko vanhat ?. Vaikka neste tulisikin läpi, voi aiheuttaa tuon !
     
  11. doggydog

    doggydog 1st gear

    ^niin mitä kumiletkuja tarkoitat?
     
  12. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Jos jarruletkut ovat pehmentyneet/revenneet sisältäpäin, niin saattaa pullistella, eli vaativat enemmän nesteen pumppausta, että satuloihin/sylintereihin saadaan painetta.
     
  13. doggydog

    doggydog 1st gear

    Joo pitääpä tarkistaa nekin vaikka ne on kyllä ulkopuolelta ihan hyvän näköiset. :-?
     
  14. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    '61 kryslerissäkin kai on rummut jokapyörässä? ja taas siinä '75:sessa on 2-piirisysteemi ja levyt edessä? jos näin on, niin sillon puuttuu etupiiriltä esipaineventtiili joka pitää rumpujen kanssa aina olla. tulee just tommosen kaltaiset oireet.
     
  15. doggydog

    doggydog 1st gear

    Ok toi selittää paljon. Auttaako asiaa jos vaihdan esim 68 jarrupääsylinterin?
     

Kerro tästä muillekin!