kosteus ja rykiminen...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja rokkaaja, 8.4.2007.

  1. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    Ajelin tuossa eräänä kauniina päivänä autonpesukoneeseen ja pesetin ajokkini...pesun jälkeen starttasi mainiosti ja lähti käyntiin->ajoin ulos pesukoneesta ja sammutin hetkeksi kulkupelini.Starttasin uudelleen ja lähdin ajamaan,oho! nytkis nytkis put put...ei ota jenkaa ja hyytyy...haa! lisää hanaa no johan alko pelittämään! myöhemmin pesin ajokkini uudelleen,sama juttu! ei ole aikisemmin tehnyt moista? mihin vesi pääsee aiheuttamaan moisen vian...sytkä? jakaja oli kuiva(tosin hapettunut mutta kuitenkin...)ajokki on GMC pickup vm-88 ja motti on klassinen 350 TBI- versio...löiskö joku tulpanjohto läpi tjsp...?kellään tapahtunut samanmiosta?
     
  2. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Mulla tekee Vani ihan samaa kosteella kelillä. Aina ku sataa tai jotain ni kylmänä ei tahdo pysyä käynnissä ollenkaan ja hyytyy ku antaa hanaa.
    Ihan niinku ei sais bensaa tai jotain... Vaihdoin kyllä tulpat ja tulpanjohdot ja virranjakajan kannen ja pyörijän ku lakkas käymästä kaikilla. Se käymis homma tuli kuntoon noilla ja toimii hienosti muuten mut aina ku on sade keli ni kylmänä ei saa jostain syystä bensaa tai jotain en tiedä mikä vois olla syynä.
     
  3. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    heh,oliskohan syynä joku kaasuläpän asentoanturi,bensapumpun liitin tankin luona...panin tankkiin injectioncleaneria,kaipa toi persdyno-tuntumalla autto(niinpaljo et laaksahti aski :D )
     
  4. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Joo ajattelin kans jotain anturia. Pitää kans koittaa jotain masinolia tai jotain vastaavaa laittaa jos vaiks sais pelaamaan :)
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    mulla on

    mulla on ihan kaasarikone vanhassa coronetissa ja se ei tahdo kosteallaja viileällä kelillä käydä.. mikä vika?
     
  6. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Joo mullakin on vanissa kaasarikone. Mulla käy hyvin kylmälläkin jos on vaan kuiva keli mut jos sataa tai jotain ni sit se ei saa jostain syystä bensaa tai jotain. Entäs mitä sulla sit tapahtuu ku painaa kaasua??
     
  7. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm..

    niin, on mulla varmaan jokin toinenkin ongelma siinä, kun painan kaasua reiluummin, alkaa röpätä kelilä kuin kelillä vaikka kaikkea on uusittu...
     
  8. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Jaaa. Mitäs kaikkea oot uusinu? Munki täytyy vielä kaikki alipaineletkut uusia, näyttää olevan sen verran huonossa hapessa.
     
  9. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    no..

    heh oon uusinu kaikkea jakopäästä lähtien, kaasaria ja imusarjaa, venttiilinjousia , jakajan osia ja muuta.. no se ei oikeastaan ole kuitenkaan tän aiheen juttu.. autonihan toimii t.käynnillä ja pintakaasulla ok.. mutta, ootko sä tutkinut jakajan kannen yms ? jo hiusmurtuma voi aiheuttaa onkelmia kostealla kelillä.
     
  10. jantsa

    jantsa 1st gear

    jop

    voipi olla bensapumppu mikä vetelee viimesiä..mulla myös 65 coronetti ja teki just samaa röpeltämistä.. turhaan otin kasarin auki ristus.. ja sen sellasta..
     
  11. Damned

    Damned Gearhead

    Mulla teki SBO 307 (kaasari) samaa aina pesun jälkeen: kävi huonosti jos ollenkaan. Virranjakajan (HEI) kannen vaihto autto. Oisko ollu halkeemaa tai tiiviysongelmaa sit siinä, että pääsi vesi sisään.
     
  12. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Re: no..

    Jaa jaa ok. Olen vaihtanut kannen ja pyörijät ja tulpat ja tulpanjohdot.
    Yks syy voi kans olla puolanjohto, sitä en ole vielä uusinut. Pitää sekin uusia.
     
  13. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    Haa! toi vois olla aika asiallinen korjaus(taitaa olla meil viel tehtaan alkuperänen kansi vm.-88 :eek: ) Pitäsköhän tota ajokkia alkaa hiukkasen tiiviimmin huoltamaan :-?
     
  14. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Joo kyllä ne ´kannattaa uusia. Sen verran vanhoja autoja kuitenkin ja jos ei oo mitään tehny ni kyl ne vanhat osat voi jo vähän ruveta reistailemaan :)
     
  15. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Nyt selvis syy huonoon käymiseen. Yks alipaine letku oli kokonaan poikki. Laitoin uutta letkua ja nyt käy oikeen helvetin hyvin ja tehoa tuli lisää ja bensankulutus pieneni huomattavasti. Noinki pieni asia voi näköjään vaikuttaa kaikkeen tosi paljon.
     
  16. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    mul sammu kans valiantti tai siis ei lähteny pesun jälkeen käyntiin heti..oisko noi ton ajan johdotuksetki niin huonoja et se lyö joka paikasta läpi
     
  17. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Joo o. Niin onki kyllä joo.
     

Kerro tästä muillekin!