Mopar magnum SB v8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja RockHQ, 6.6.2007.

  1. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Pikainen kymysys: onko magnum-lohkoissa öljykanava kansitasoissa keinuvipuakselin öljynsaantia varten kuten LA-koneissa (vaikka öljy kansien vipoille tuleekin magnumeissa tönäreitä pitkin). Ideana LA-kannet magnum-lohkossa.
     
  2. mopster

    mopster Gearhead

    Ei oo paitsi joissain vanhimmissa magnumeissa saattaa olla. Valunöölit löytyy kyllä uudemmistakin mutta reikiä ei ole porattu. Magnumin nokassa ei myöskään ole yläkerran öljyämiseen tarvittavia reikiä.
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Kiitos tiedosta. Jos vaan LA-kannet muuten sopii magnum-lohkoon, taidan järjestää voitelun akseleille venakoppien läpi esim. öljynpaineanturin reiältä t-haarakappaleella. Magnum-lohkothan on tehtaalta rullanostajilla kaikki?
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En oo tota hommaa tarkemmin tutkinut, mutta mitens mahtais onnistuu sellanen, jos porais reiät suoraan kanteen, viimiseltä akselipukilta alaspäin, ja siitä sitten ulos kannen päädystä, ja panis sinne nipat öljyletkuja varten? Sitten kun ottaa sen öljyn pääkanavasta, niin sitä ölppiä tulee vähän eritavalla, kun mitä tossa kerran kierroksessa kohdalle osuvan nokan n. 3mm reiän kautta, joten voi varautua rajottimien käyttöön mikäli haluaa, että laakereillekin vielä öljyä riittää. Ja vielä yks juttu ihan uteliaisuutta; miks muuten magnumin lohkossa haluaa käyttää LA:n kansia?
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Niputin just 318 LA:n uusilla eddyn alukansilla jotta auto edes rullaa tallista pihalle ja takaisin tänä kesänä :rotfl: Mut mä vaihdan alakerran 360 versioon ensi talvena+kansia vähän hierotaan niin että ne ehkä virtaakin oikeesti. Lisäksi tuli hommattua compin pro magnum rullakeinut joten keinutkin on kunnossa. Mä pidän noita parempina kun studikeinuja. Imusarja, kaasutin, sytkä, pakoputkisto on tollasta ripeetä 360:n ajatellen tehty. Sit olis tarkotus käyttää rullanokkaa. Tollasen 360 magnum short blockin saa aika sopivasti nykyään MP:ltä, kun vertaa siihen mitä käytetyistä 360 LA koneiden alakerroista joutuu nykyään maksamaan, plus remontit päälle. Ja toisekseen mulla on monta muutakin projektia ensi talvena joita ei kohta näe pölyn alta eikä oikeen aikaa tai inspistä tehdä alakertaremonttia käyttöautoon kerran talvessa. Kun siihen käyttikseenkin pitäs vielä vähän k-palkkia ja eturipustusta muokata, runkopalkit yhdistää, heittää ylivaihdeaski paikalleen, sisustaa ja maalata se uusiksi.

    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

    Esim. tohon öljypohja vanhasta koneesta, uus dampperi ja vetolevy, rullanostajat ja tiivisteet, öljynsaanti vipoille ja sen pitäs olla siinä.


    Toi kansien poraaminen ei varmaan onnistu muuhun suuntaan kuin sinne mihin vakioöljykanavakin osoittaa LA:ssa. Tiedä sit miten vesitilat menee noissa Vicin kansissa. Tai että vaikuttaako se jotain pukkien kestävyyteen.
     
  6. keimo

    keimo 3rd gear

    noi short blockit taitaa olla loppu, eikä ole tietoa tuleeko uusia
     
  7. Fireball

    Fireball Gearhead

    Tossa Summitilla näytti olevan arvioitu toimituspäivä heinäkuun eka viikolla, tiäppä siitä sitten totuutta

    Herranjeekkara etton muuten tolla kreittimosalla hinta noussu, melkeen 6 isoa jo, vuosi itten irtos muistaakseni 4 kiloeuron pintaan kotimaassa?
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kuvien perusteella mun mielestä näyttäis hyvinkin mahdolliselta porata öljykanava sinne kanteen vippa-aksila standille. Normaalistihan se tulee edestäpäin neljännestä pukista, eli imukanavien välistä, muttaei mikään estä sitä laittamasta päätypukin kautta. Sellasta systeemiä Indyn isolohkokansissa käytetään. Mut kuten sanottu, ei nyt oo noita RPM kansia nenän edessä.
     

Kerro tästä muillekin!