vanin laatikossa propleema hjelppiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Duron, 8.6.2007.

  1. Duron

    Duron 1st gear

    eli tänään meni yhtäkkiä ajossa niin että katos kaikilta pykäliltä muut vaihteet paitsi ykkönen toimii kaasu pohjassa ja oikein hyökkää kun painaa tallan tiskiin mikään muu vaihde ei edes yritä silmään,tuntuu kyllä siltä että kun painaa kaasua vähän varovaisemmin niin isompi vaihde yrittää siellä pyöriä mutta ei kyllä jaksa alkuunkaan mennä muutakun hiukkasen ehkä tasaisellä hyvä vauhti päällä,onko laatikko täysin sökö ? olisiko kellään uutta ehjää edullisesti meinaa mennä jo usko näihin jenkki peleihin kun ovat aina hajalla täytynee jo melkein miettiä sitä ainutta luotettavaa eli toyotaa jo pikkuhiljaan.

    siis tarjoa ehjää laatikkoa 6.2D perään th700:sta
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    Tarkista nyt kuitenkin ekaksi kickdownvaijeri ennen kuin lähdet corollakaupoille :lol: , jos se meni poikki tai juuttui ulos niin kone tarvii kierrättää tappiinsa että se suostuu vaihtamaan isompaa pykälää.
     
  3. Sulla on pakat paskana . jos ajaa 700 lootalla isolla D llä alle 90-100km h niin loota menee äkkiä ja jos vetää kärryä isolla D niin sama juttu
     
  4. Duron

    Duron 1st gear

    voisi sitä kicdown vaijeria tosiaan vielä katsoa eihän se mikään ihme olis että se olis enää muutamalla karvalla kiinni,kärryjä en ole vedellyt enkä ole pikku deetä käytellyt kovissa nopeuksissa siis yli 70km/h ajaessa.meni vaan niin yhtäkkiä ja muuten vaihteisto tuntui pelaavan mainiosti,lopahtaako vaihteisto aina rikkoutuessa yllättäen vai onko oireita ??
     
  5. Ensinnäkin jos olis kiksin vaijeri . jos vaijeri katkee niin vaihteet toimii normaalisti , käsin vaihtamalla
     
  6. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    joskus korjailin vanin lootaa missä oli samoja oireita,,,oli keskipako säätimestä mennyt hampaat sileäksi, ainakin siinä oli muovinen ratas,
     
  7. e.t.i

    e.t.i Gearhead

    ihan vaan yksinkertaisesti onko öljyä lootassa???
    jos vaikka lisälauduttimen letku irti tms.
    (ps. kokemusta on)
     
  8. Duron

    Duron 1st gear

    missäs päin tämä keskipakoratas sijaitsee? onko helppo vaihtaa ja mitähän uusi maksaa..??
     
  9. rt68

    rt68 1st gear

    Siinä kuoren takapäässä pyöreän peltikopan alla. Kingota/naputtele koppa varovasti ruuvarin avulla irti ja keskipakosäätimen saat vedettyä ulos.
     
  10. tomimk

    tomimk 1st gear

    Loota

    Näin voi käydä vaikka kaikki näyttäisi olevan kunnossakin. Kun levypakka kuluu loppuun niin luistaminen alkaa yhtäkkiä ilman varoitusta.

    Tällöin loota ei vaihda luistavalta vaihteelta ylöspäin vaikka mitä tekisi.

    Tämä on seurausta tavanomaisesta kulumisesta vaikka oire ilmaantuukin yhtäkkiä.

    Itselleni on parissa lootassa käynyt juurikin näin.

    Vaihtoehdot:
    - Vaihtoloota
    - Korjautat oman lootasi
    - Laitat itse masterkitin (vaatii opiskelua ja osaamista)

    Samalla kannattaa laittaa omaan käyttöön sopiva Shiftkit (venttiilikoneiston uudelleenohjelmointisarja) (Esim. TransCo) joka vähentää levypakkojen kulumista mm. lyhentämällä luistoaikaa vaihtojen välillä.

    Jotkut "tehdaskorjatut" loorat ovat olleet pätevän automaattilootakorjaajan kokemuksen mukaan ala-arvoisesti tehtyjä.

    Nätkiniltä tietty saat pomminvarman lootan sen mukaisella hinnalla.

    Pelkäänpä ettei halpaa ja helppoa tähän vaivaan ole...
     

Kerro tästä muillekin!