Uretaanipuslien voitelu, mikä rasva?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.5.2007.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Alustasta kuuluu lievää kitinää kun heiluttaa autoa.

    Varmaan alustan jotkut puslat kaipaa hieman voitelua.

    Voiko uretaanipuslia voidella millä vain öljyllä/vaseliinilla,
    vai onko joku tietty aine joka pilaa uretaanin eikä sitä saisi käyttää.
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Mä olen samaa miettinyt ja kysyin sitte ameriikan päästä asiaa ja sieltä yx vastas et on parempi olla koskematta... :eek:
    Eipä tosin selittänyt syytä moiseen...

    Mä ajattelin et aseöljy vois olla hyvä mut onkos se sittenkin liian raakaa kamaa ?
     
  3. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Kuparitahnaa..
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuossa pohdin jos silikoniöljy jota laitetaan talvella ovitiivisteisiin kävisi?

    Mutta onko ovitiivistekumi ja uretaanipusla samaa kamaa "kemiallisesti"
    ei taida ihan olla.
     
  5. oldsi88

    oldsi88 1st gear

    puslia ei saa päästää kosketuksiin alkoholipohjaisten liuottimien kanssa. Tuon olen jostaa kuullu.
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Puslien mukana tulee siihen tarkoitettua todella paksua silikoni rasvaa. Sitä löytyy tuubikama ainakin wurthilta. Spräy silikoni ei varmaan pitkään pysy? Toisaalta jos ei ole rasvanipallisia puslia ei niiden kunnollinen voitelulaan onnistu ilman purkamista.
     
  7. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Power flexien mukana tulee kuparitahnaa..
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Energy suspensionin puslien mukana silokonirasvaa...
     
  9. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    Minä olen ruiskuttanut aina tarvittaessa pusliin Wurthin synteettista vaseliinispraytä.
     
  10. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    Uretaanipusliin rasvaa

    Mitenkäs olis teflonspray(PTFE). Se ainakin kestäis ulko-olosuhteita eikä säikähdä vettä.Jättää ohuen kalvon ja on lähes näkymätöntä ja ei kerää roskaa.Mutta mitä ite pusla tykkää?Onko tietoa?
     
  11. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Ja jos asennusvaiheessa (kun se liukastuu niin helpompi panna paikoilleen, ainakin a-mopen reaktiotankojen etupäät) käyttää kuminliukastusainetta, joka on tehty jarrujen ym. kumiosien hellävaraiseen asennukseen, pitääkitinät poissa myös tulevaisuudessa.
    Kumirasvaa saa joka tarvikekaupasta, eikä hyökkää kumiin itseensä, kuten öljypohjaiset tekee.
     
  12. Käkö

    Käkö Gearhead

    Eipä tullu rasvaa mut ei ollu energy suspension tavaroita, graphite-puslia nuo oli ja niiden rasvailu jäi väliin...

    Nyt taasen on uusi tilanne edessä kun Luiskahuuleen tarvii asentaa uudet puslat ja nivelet, enpä edelleen tiedä mitä rasvaa sinne laittais, niveliin tiedän kyllä mut noi puslat on edelleen hakusessa, tosin voi ne jäädä rasvaamattakin, nitisköön, jos niistä siltä tuntuu...

    Ellei joku todella keksi mitä niihin laittaa...
     
  13. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Töissä tulee tungettua rengasrasvaa vähän joka paikkaan missä on tiukka sovite kumijuttuen kanssa.
     
  14. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    emätinsalva :eek:
     
  15. malonari

    malonari 1st gear

    :rotfl: Toi salva sopii kuljettajan reaktiotankoon
     
  16. sami

    sami Gearhead

    Toki kannattaa olla tarkkana ettei tuu laitettua sitä reaktiotankoa emätinrasvattuun nahkapuslaan...
     
  17. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Molykoten 111-silikonivaseliini toimii.
     
  18. tomimk

    tomimk 1st gear

    Rasva

    Itse olen tehnyt puslat Nylonista (Ertalon). Laitoin rasvanipan josta voi päästää vaseliinia. Voisin varovaisen arvion mukaan sanoa käyttöiäksi ~1500 V koska narisee uutuuttaan vielä 7V käytön jälkeenkin...

    Nylon ja Pur (Polyuretaani) kestävät molemmat ongelmitta vaseliinia.

    Näitä käytetään koneenrakennuksessa yleisesti. Tavallinen valkoinen laakerivaseliini käy hyvin. Grafiittivaseliini kuluttaa hieman enemmän, sopii paremmin metalli/metalli -kosketuspintaan. Ei käytännön merkitystä.
     
  19. RAMITAPIO

    RAMITAPIO 1st gear

    JARRUKUMI RASVA!!! HYVÄÄ KAMAA!!!
     
  20. tomimk

    tomimk 1st gear

    Rasva

    Voi olla mutta ei tarvitse huutaa... :eek:
     

Kerro tästä muillekin!