Starttilupa ulkomaan kisoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SG480, 4.5.2007.

  1. SG480

    SG480 1st gear

    Vieläkö FHRA:n starttilupa on tarpeen ulkomailla kilpailtaessa?
    Ko. blankettia kaipailtiin ainakin vielä vuonna 2003.
     
  2. Tea

    Tea 1st gear

    Mä olin viimevuonna ekaa kertaa suhailemassa Mantorpissa, ei siellä ainakaan mitään kysytty. Ei varmaan paljoa lohduta, mutta kiva olis itekkin tietää jos tollanen pitää olla?
     
  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ajoin 2002 ja 2003 kausilla Ruattisa ja ei multa ainakaan tommosta kysytty kertaakaan. Ajoin SDC sarjaa ja parin muun kisan.
    Eikos se starttilupa ole siina kun sulla on sopiva lisenssi mika antaa luvan ajaa pohjoismaissa/euroopassa/maailmassa? :odroll:
     
  4. SC 285

    SC 285 1st gear

    2001 vuonna mä ainakin hain fyyralta starttiluvan tolle nordic turneelle. En tosin kyllä muista kysyttiinkö sitä missään... :odroll:
     
  5. SG440

    SG440 3rd gear

    Veidecin kilpailukutsussa lukee että ulkomaisella kuljettajalla pitää olla
    valtuutus osallistua omalta yhdistykseltään (FHRA). Mulla on joinain vuosina sellainen ollut. Koskaan sitä ei ole kuitenkaan kysytty.
     
  6. SG480

    SG480 1st gear

    Kävin ajamassa Piteåssa. Kukaan ei kaipallut starttilupaa. Sen sijaan uusi FIA -sääntö y-haaraisten vöiden kieltämisestä puhutti. Sovelletaanko tätä sääntöä Suomessa kaikkiin vai ainostaan FIA -ryhmiin?
     
  7. Mopar

    Mopar Gearhead

    Jenkeissähän tuo muutos tuli vissiin viimevuonna. Täällä en oo kuulluut siitä mainittavan tuon taivaallista. Siellä ei Y-mallin ylävyöt enää kelpaa, mutta V-malli kyllä käy.
     
  8. SG480

    SG480 1st gear

    Tuo muutos tuli mullekin yllärinä eli panin keväällä tilaukseen samanlaiset Y-vyöt kuin vanhat vyöni mutta onneksi Racers Placen Make oli hereillä ja soitti että eiköhän oteta kerralla nykysäännön mukaiset vyöt. NITROZ -sivuillakin asiasta näyttää riittävän juttua kun tuoreilla leimoilla varustetut Y-vyöt ei enää menekään katsastuksesta läpi.
     
  9. Uba

    Uba 1st gear

    Y-mallin olkavyö ei kelpaa enää SFI:lle. Jenkeissä Y-mallia sai päätöksen jälkeen käyttää niin kauan, kun leimaa piisaa eli 2 vuotta. Suomessa ja Ruotsissa käyttöikä on tupla -> 4 vuotta. Eli ei kuulosta reilulta, että Y-mallista olisi tullut yhdessä yössä laiton.
     
  10. SG480

    SG480 1st gear

    Toivottavasti noin kuin Uba kirjoittaa. Tämmöstä kirjoitellaan kuitenkin naapurissa;

    FIAs Safety Commission har beslutat att förbjuda alla säkerhetsbälten, oavsett vilken giltighetstid som anges på bältet, där de 2 axelremmarna sammanförs till en enda bältesrem på baksidan av stolen.
     

Kerro tästä muillekin!