paljonko 6,2d kiertää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Blazer 1986, 14.6.2007.

  1. Blazer 1986

    Blazer 1986 1st gear

    paljonkos 6,2d maksimissaan ottaa kierroksia tai paljonko siis kestää kierroksia...? oma mööpeli otti katsastuksessa vaan 2920 kiekkaa
     
  2. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    no mulla otti 3950. Kuten myös vuosi sitten.
    Onneks ei tällä kertaa tarvinnu ku kerran pikasesti ryntäyttää kun olin polkenut paikkoja puhtaaksi kunnon kiihdyttelyllä.

    Niin ja tuo värkki on manuaali, automaattiahan niiden ei tarvi huippukierroksille asti kierrättää, kun voi loota tykätä huonoa. Siitä aiheesta löytyy täältä vanhempikin topicci.
     
  3. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Niin ja kunnossa oleva näköjään kestää tuon 3950... kuulostaa tosin hirveältä eikä tuossa kierrättämisessä mitään järkeä ole.
     
  4. Blazer 1986

    Blazer 1986 1st gear

    onko sulla ihan vakio säädöillä vai onko syöttöä lisätty ?? kuinkahan se kiertää 1000 kiekkaa enemmän ku meikäläisen citymaasturi.... katsastus mies veti kaasun pohjaa ja piti sitä sielä useamman sekunnin.. teki tämän 3 kertaa. vaikka onki automaati laatikko...
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    En mä tiedä mikä 6.2 max kierrokset on mutta kyllä sen väh. 4000 kuuluu kiertää kun tallan painaa lattiaan, sanoisin lähempänä 4500.

    Sulla voi olla kiekkarajoitin edellisen omistajan jäljiltä katsastussäädöillä.
    Mitä oli sauhuarvo, 0.20?
     
  6. Blazer 1986

    Blazer 1986 1st gear

    ekalla polkasulla oli 1,6 toisella 1,5 ja kolmas oli 1,3.. onkohan pumpussa häikkää
     
  7. derwy

    derwy 2nd gear

    Eikös redline ole tehtaan mukaan sen 3600?
     
  8. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Mulla -89 Fleetside kiersi 5400rpm. Nokivasarakorjaamoon menin otattaan kärypaperia katsastusta varten. Ukko virkkoi et ensmänen servoletti sinä vuonna joka meni suoraan testistä läpi ja käryarvot oli kuulemma hyvät. (En muista paljo,ei noi nokivasarat niin kiinnosta.) Ukko vielä uteli et missä on syöttöpumppu laitettu vai onko vaan vähän ajettu. Mie sille että ei oo vasta ku reilu puol miljoonaa kilomeetteriä eikä oo laitettu kun laturi ja vähä jarruja ja pakoputkee joskus. Kyl siittä sitte venttiilinjousi poikki män ja vähän venttiili kolokotti muutaman kuukauven piästä...
     
  9. Blazer 1986

    Blazer 1986 1st gear

    mikähän siin meikäläisen romussa o ku ei kierrä.. pitääköhän käydä säädättämäs
     
  10. derwy

    derwy 2nd gear

    Kaikkeahan vikaa tuossa voi olla, ruutan ajoitus pielessä, ei saa yleensäkään tarpeeksi pöllöä syöttöpumpulta jne.

    Kyllä tuossa joku vika pitää olla, jossei kierrokset edes tuota redlineä saavuta.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi 5400 on vissiin aprillipäivän tulos :eek: mutta 4400 toppas mekaanisen varvikellon juoru ja ne maksimit on jossain noilla paikkeilla.
     
  12. thomaso

    thomaso Gearhead

    Toihan meni sitten läpi, kolmen polkaisun keskiarvo alle 1.5.

    Mun katsastus-polkaisussa kierroksien mittamiseen vaikutti olennaisesti se missä se anturi oli sijoitettuna. Katsuri kokeili ensin öljypohjaa, sitten jotain muuta ja lopuksi tais laittaa ruiskuputkeen joka sitten näytti oikein. Muut näytti helvetin paljon enemmän pelkästään jo tyhjäkäynillä.
    Mittasko kummastakin putkesta vaiko vaan apparin puolelta? Tukkoinen ilmanputsari ja venynyt nokkaketju lisää nokea paljon.
     
  13. Blazer 1986

    Blazer 1986 1st gear

    juu läpi meni ajattelin vaan noita kierroksia ku olevinaan niin heikosti kiertää niin katsuri laitto sen kierros anturin venttiilikoppaan kiinni voihan se toki olla että anturi vähä heittää tyhjä käynnillä oli vähä päälle 600 kiekkaa ja kaasupohjassa oli se 2920 .... pelkästään kuskin puolen putkesta otti mittaustulokset
     
  14. thomaso

    thomaso Gearhead

    No jos kuvitelis että oikeat tyhjäkäyntikiekat olis vaikka 800 niin voisko ton 2920 kertoa 1,25:llä?

    Parista korjaamosta millä on valtuudet tehdä dieselin pakokaasumittauksia sanoo että mittaus suoritetaan kummastakin putkesta ehdottomasti. Miksköhän ne sitten katastuksessa mittaa vaan toisesta? 8)
     
  15. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kyllä riittää yksi mittaus autoa kohti.

    Jos halutaan tietää oikeasti esim. suuttimien toiminnasta niin sitten on kyllä mitattava molemmat. Olisko siinä syy korjaamon toimintaan.
     
  16. matadormix

    matadormix 1st gear

    mitä ite tiiän niin turboton vehkeen savuarvo on max2.5 ja turbo vehkeissä max3.0 ja 2001 eteenpäin 1.5 tai näin ainaskin työpaikalla meneepi rajat ja niin on katastus asemallakin
     
  17. thomaso

    thomaso Gearhead

    arvot 1.5 tai alle menee läpi, 2.5 ja yli menee ajokieltoon siis katastuksessa. Mietin tossa aiemmin että miten muotoilen ton lauseen että mitataan kummastakin putkesta. Tottakait se mitataan yhtäaikaa eikä erikseen. Luulin että se on päivänselvää kaikille.
     
  18. cam68

    cam68 1st gear

    kyllä miullakin oli pari entistä katsastus lappua auton mukana niin toisessa oli 4650rpm ja toisessa 4800rpm.. auto oli 91 pick up..
     
  19. tug3

    tug3 Gearhead

    Asia tuli tässä itselle nyt tapetille, kun pitäis toi pikkis leimaa.
    Kun täältäkin lukenut noita juttuja ennekin ja niissä puhuttu, että jopa alle 2500:lla läpi leimasta. Lisäksi viitattu mystiseen AKEn ohjeeseen kierroksista 2300-2800 välillä olevan riittävä.

    Soitin sitten sylttytehtaalle Fabianinkadulle ja siellä oli harvinaisen tyly keskustäti vastassa. Täti kertoi, että me emme enää vastaa yksityisen henkilön kysymyksiin, että soita konttorille. Tämä pisti pienen pään ihmettelemään, että AKE on tosiaan etäännyttänyt itsensä jokaisen syntybyrokraatin unelman, eli säädöksen taakse. Nyt ei AKEn enää tarvitse edes vastata kansalaisten uteluihin. Jo on aikoihin eletty! Tähän mennessä sentään virkamiehet ovat vielä vastanneet toimistaan kansalaisille. AKE ei enää. - Hohhoijaa!

    Onneksi kotoinen konttori on toista maata. Siellä inssi lupasi selvittää asiaa, sillä oli itsekin kyrsiintynyt AKEn pelleilyyn myös heidän kanssaan. Olishan se hyvä saada faktaa asiaan, ettei tartte taas mutulla edetä...
     
  20. thomaso

    thomaso Gearhead

    Vinkkinä savujen otosta katsastuksen suhteen: Älkää ottako niitä katsastuksessa vaan teettäkää se erikseen. Miksi? Siksi että jos katastuksessa arvot yli 2.5 tulee punainen lappu tuulilasiin ja auto ajokieltoon, vaikka muuten menis läpi. Sillä ei sitten ajella yhtään ennen kuin on kunnossa. Nimimerkillä kokemusta on.
     

Kerro tästä muillekin!