Kysely: Montako 1977> GM sedania/stw:tä on museokatsastet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rocket engineer, 26.6.2007.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tiedättekö museokatsastettuja 1977> siis pirun yleisiä GM perusjenkkejä? Siis Chevy Caprice/ Impala, Olds delta 88/ 98/ Custom Cruiser, Pontiac Parisienne/Catalina, Buick Lesabre/ Park Ave. , Cadillac Fleetwood/ DeVille yms. Noita 1977-90 tuotettua korimallia olevia?

    Noita on tuotu maahan tuhansia. Vieläkö löytyy yksilöitä, jotka on museoleimattu , vai ei? Ko. autojen arvostus ei ole kummoinen ja poistuma alkaa olla vauhdikas. Noita on voinut museoleimata 1977-81 mallisia tähän saakka / vuoden loppuun. Ensi vuoden alussa taitaa 1977 malli olla vain leimattavissa pussihousukilpiin?

    Eli kysymys onko noita säilyneitä? Jopa museoleimattuja? Vai menevätkö kaikki Kuusakoskelle?

    Vai joutavatko kaikki sinne ihan syystä? :odroll:
     
  2. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Raketti insinööri on tainnut bongata Kuopiossa sen yhden 77 mallisen mustan Capricen, joka on kunnoltaan kuin uusi? Sekään ei ole vielä MR kilvissä vaan tavan arki ajossa. Se on otettu käyttöön vuoden 76 lokakuussa ja on ollut uudesta pitäen tällä kylällä. Vuosi sitten sillä oli ajettu muistaakseni jotain alle 50 tkm.
    Vuosi sitten yritin ostatella sitä Kuopion Autokaupasta, mutta silloin ei päästy hinnasta yksimielisyyteen.
     
  3. MoodyBlue

    MoodyBlue 3rd gear

    Nettiautossa oli jokin aika sitten myynnissä museorekisteröity 1980 Custom Cruiser.

    Custom Cruiser
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Katos vaan.. Muistatko, mikä oli pyynti?
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo. Sen Bongasin kerran Savilahdessa yliopiston kohdalla. Toisen kerran kaverini isän omakotitalon naapuristossa lähellä Kuopion autokauppaa.. Oliskos tuosta vuosi? Oliko myynnissä siellä ns. Myyntitiliin? Vai kaupan oma?

    Komea ilmestys, pakko sanoa!
     
  6. Damned

    Damned Gearhead

    Liekköhän yhtään pakuksi rekisteröityä farkkua yritetty tarjota museokilpiin? Onhan se pala historiaa sekin... se pala vaneria takapenkin tilalla :rotfl:
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Mitehän kelpais pussihousupuusilmille?
     
  8. harri60

    harri60 Gearhead

    Täällä on Delta 88 diesel -79 museokilvissä ja alle satku ajettu. Mulla on Caprice -79 jonka voisi hyvin pienellä laitolla laittaa museokilpiin, vaan en taida viittiä, kun on käytössäni päivittäin :D
     
  9. SG480

    SG480 1st gear

    Kemissä '77-78 sedan johon laitettiin GM:llä 1990 -luvulla uusi LT1 -tekniikka + 700 aski. Maksoi silloin töineen about vanhan satkun. Seisoo tallissa koska omistaja ei pysty enää ajamaan autolla sairauden vuoksi.

    Myös toinen ultrasiisti saman ikäluokan sedan pyörii kylillä.

    Kumpikaan ei ole MR mutta henkivät museokuntoa.
     
  10. 2500€ pyydettiiin, mutta oli 5.7 DIESEL.
     
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kysymykseen vastaus:
    Aivan liian vähän! Mikäs olis helpompi / halvempi (+mukavampi ajettava alustan kunnossa ollessa) harrastekohde kuin Caprice..? Ei ainakaan osatarjonnasta ole puute. Itse hain eilen paalituomion saaneen Capricen varaosiksi (josta joutaa muillekin).
    Noo, uskon että 10v. päästä näilläkin on muuta arvoo kuin Kuusankoskella. Sama juttu kuin vaikkapa Darteilla ja 60-luvun laatikko-Letukoilla, ei kait niistäkään paljoo vielä `80-`90-luvulla piitattu.
     

Kerro tästä muillekin!