th 700 laatikon öljynjäähdytys putkien helmiliitokset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja terop, 28.6.2007.

  1. terop

    terop Gearhead

    liekkö kukaan saanu kirittyä nuita laatikon ollessa paikoillaan, ovat kyllä niin ahtaassa välissä että tuntuu mahdottomalta, pitkäleukaisilla lukkopihdeillä ja jako-avaimella sain vaan vuotamaan lisää... ilmeisesti helmiliitos/ja tai putki on murtunut juuresta tärinän vaikutuksesta, ovatko ylikirityt vai..... putki on jotain 11,10mm tuumakoko tietty
     
  2. B 50

    B 50 Gearhead

    Teetin paikallisessa tarvikeliikkeessä teräspunosletkut tilalle. Makso muistaakseni 60€, tulee erilliselle lauduttimelle. Helppo ne on kiristää. Ottaa vaan penkkiä taaksepäin ja menee apparin jalkatilaan polvilleen. Siitä sitten vaan momenttia arpomaan. Tai riippuu kai missä kopassa loota on. :wink:
     
  3. Willep

    Willep 1st gear

    Vanissa tosiaan todella helppo ja siisti sisätyö, mutta 3 koppa camarossa rupes jo itkua tyrkkäämään, kun mistään ei mahdu eikä sovi. Lopulta pakoputket pois, alempi putki pois, jonka jälkeen pääs kiristämään sen ylemmän vuotavan... Sitten itkua tuhertaen se alempi tieltä pois otettu kakssormi otteella ranne krampissa paikoilleen ja lopuksi putket takasin...
    Helppoa ja nopeeta, kun vaan ottaa asiakseen.
    Ennen aattelin et vani on ahdas, mutta sehän on ku pöydällä tekis, kun vertaa camaroon...
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    Henkilöautohan mulla... Ennen vaan tehtiin irtipultattava luukku lattiaan. Saa mukavasti lootan/koneen väliset pultit, mittarinvaijerin, vaihteensiirtotangon ja lauhduttimen liitokset auki yläpuolelta. Tää nyt tosin ei liittyny mitenkään aiheeseen.
     
  5. terop

    terop Gearhead

    tere!

    tuossa jo mittailinki tulevaa luukkua minkä leikkelen tuohon, ja kansi siihen sitten niin välttyy älytömiltä purkuhommilta, :wc: laittaiskohan itsekki teräspunosletkut noitten jäykkien putkien tilalle, tai jos semmonen 5cm natsa sitä putkee siihen helmiliitoksen vuoksi ja siitä eteenpäin joustavaa letkua, niin kestäis sitten tärinääki paremmin :odroll: kuitenki helmiliitos vai mikä siinä nyt se onkaan niin vaatii sitä jäykkää putkea pätkän laatikon kylkeen,,,,,!
     
  6. *Telvis*

    *Telvis* 1st gear

    ootkos koittanut koura-avaimilla eli hydrauliikka avaimilla kiristää?? itse oon katsonut omasta camarosta että niillä mä lähtisin yrittämään.
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse olen usein koneen tai laatikon pois ottamisen yhteydessä vetänyt ne putket poikki (sellaisesta kohdastä mistä helpoin) siitä turbiinikopan vierestä...
    Takaisipäin laittaessa vain letkunpätkä väliin klemmareilla...
    Eikä niinkään ole vuotamaan alkanut kovinkaan pian (ainakin 6 vuotta kestänyt varmalla tiedolla).
     
  8. terop

    terop Gearhead

    nonniin..

    siistin aukon sain tehtyä, jonka kautta sain apinapihdeillä löysättyä liitokset.. ja vuodon syyksi paljastui vinoon putkeen ährätyt helmet jotka myös olivat huonosti.. huomenna pitäs ehtiä uusien liitoksien tekijä... löytyneeköhän helposti, tekisköhän joku koneistamo tai.... kuitenkin nuo ovat tuumako...
    laatikkoon jäi vielä kiinni semmoinen välikappale tulo ja meno putkelle mihin helmet vastautuvat mutta nuita ei tarvine uusia?
     
  9. ragor

    ragor 1st gear

    Näin mekin juoduttiin menettelemään capricen lootaa laittaessa. Irti saatiin vielä jotenkin, mutta kiinnipäin ei mitenkään. Jäykkää putkea kun oli ja ahdas paikka, niin ei saatu millään sitä putkea oikeaan linjaan silleen että olis vielä pystyny pyörittämään sitä juntturia. Putket poikki ja letkua väliin ja on pitäny, ei vuoda....
     
  10. B 50

    B 50 Gearhead

    Mun tapauksessa ei tullu helmellä laatikon päästä, vaan enemmänkin jarruputki tyyppisellä kartiolla. Tarvikekaupassa oli sen kokosia nippeleitä hyllyssä. En tiedä minkä auton jarruosia, mutta se laatikkoon tuleva nippeli mukaan, niin eiköhän löydy. Letku on prässätty sitten siihen muutaman sentin jarruputken pätkään.
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mä tarvitsisin jäähdyttäjän päähän uudet liittimet. Mitkä niiden mitat ovat? Availin toissa kesänä yhden ja pistin sen nysän kiinni , lisäjäähdyttimen lisätessäni.

    Mittaamatta kuitenkin liitin jäi ja mielikuvakin on hukassa. Voisiko traktosin ns. polttoaineliittimet olla passeleita? Niissä , kun ei ole helmeä, eikä kartiota, vaan sellainen "auki jätetty kartio" ? Koko sormituntumalla on oikea 3/8..
     

Kerro tästä muillekin!