Oikea Farmari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja coupedeville, 18.8.2003.

  1. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Vai mitä sanotte. Käykääs kattomassa Nettiautossa. hakekaa Ford USA LTD Country Squire. Ja ihmetelkää. Näin muuten auton käydessäni Tuusulassa ja sehän oli minun mielestä erittäin siisti ja vielä oikea 8-hengen farmi eikä mikään paku.

    [​IMG]

    _________________
    You Can't Beat The Cubic Inches.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: coupedeville 2003-08-19 14:54 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    on mutta kunto oli muistaakseni aika huono?
     
  3. harri60

    harri60 Gearhead

    Viimeksi sitä mainostettiin 6-hengen mallina. Ei se nyt niin hirveän huonolta näyttänyt ja onhan se komia malli.
     
  4. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Kyllä se vaan on siisti jos sitä vertaa muiden farkkujen yleisilmeeseen, kukkii joka paikasta ja se ruma 80-lätkä luukussa, ei tosin kaikissa kun poliisi ei valvo asiaa.
     
  5. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Ei se mikään huonokuntoinen ole. Ihan siistissä tikissä, mutta kai hieman ylihintainen kun ei ole mennyt kaupaksi.
    Eihän noista enää paljoa haluta maksaa... Onhan se aikamoinen bensakrematorio, oli siinä sitten 400 tai 460 cid.
     
  6. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    On varmasti en todellakaan väitä vastaan. Mutta ymmärsittekö pointtini, ei näitä ole henkilöfarmeina ja hyväkuntoisina täällä koto Suomessa kauheesti jos vähääkään. Nämä on niitä oikeita tila-autoja!. Ois ees vähän taaloja taskussa niin lähtis hieroon siitä kaupat. Ja jos se on 460 V-8 niin sillähän vetäski jotain kun laittas koukun jos siinä ei ole semmosta.
     
  7. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Aivan. Olet oikeassa, mutta luulisin, että tämänkin auton kohdalla suurimmat jarrut myynnin kannalta ovat vuosimalli (joutuu pakokaasutesteihin) sekä kone. 460 cid on aikamoinen gasokrematorio, joten perseaukisimmat harrastajat kävelevät vain haaveillen tästä upeasta risteilijästä itku kurkussa ohi.
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Onhan ne isot farmarit näyttäviä mutta eikait sillä oikeasti mitään tee?
     
  9. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Onkohan tuo pakokaasutesti nyt niin pahajuttu mitä annat ymmärtää, mun mielestä jos motti on vaan jotensakkin nipussa muulla eli ei polta enemmän öljyä kuin bensaa niin eivät ne 4% CO2 ja 1000 hcc ole minusta yli pääsemätön ongelma.
     
  10. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Vai ei tee mitään, no mitä tekee jollain laholla Suomi Dartilla 6-koneella ja 3 lovisella väkisinhämmenettävälläaskilla. Kysyn vaan.

    _________________
    You Can't Beat The Cubic Inches.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: coupedeville 2003-08-19 14:38 ]</font>
     
  11. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No en osaa vastata tuohon mutta olisit kertonut mihin tollasta täyskokosta farmaria tarvii? Uskallan epäillä sopivuutta jokapäiväiseksi käyttöautoksi(ottaisitko itse?) Harrasteautona taas ehkä hieman liian tavallinen(vai vaihtaisitko coupedevillen tilalle?) Siis ilman mitään vittuilun makua en keksi tolle oikein järkevää käyttöä.No ehkä linttapavet tykkäisivät makaa buutsit takaikkunasta roikkuen mattamustaksi maalattuna -vaikea sanoa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: BRC1 2003-08-19 15:18 ]</font>
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kyllä sillä vaan tekee. Takapenkki ylhäällä sillä kulkee 6 henkeä JA matkatavarat. Takapenkki nurin sillä voi viedä pitkää tavaraa. Ja taatusti aina kyytiin mahtuu isompi kolli tavaraa kuin vastaavaan sedaniin. Isokin koira mahtuu takaosastoon. Kyllä niitä todellakin voi käyttää muuhunkin kuin takaluukku alhaalla kaljapullo kädessä cruisailuun. Ja koska kyseessä on henkilöauto, ei sillä ole ajoneuvokohtaisia nopeusrajoituksia.
    Tuohon allaolevaan kommenttiin täytyy todeta, että 12-15 litraa sadalla voi olla tiukassa maantielläkin, sen verran janoisia nuo Fordin 400- ja 460-koneet ovat. En tiedä miksi. Mutta eivät ne silti mihinkään maastogazin kulutuksiin yllä. Vastapainoksi saa äänettömän kyydin ja erittäin hyvin vääntävän moottorin.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: SamiL 2003-08-19 16:19 ]</font>
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    haloo kärvistelijät, eihän tommonen lotja niin paljoa enempää haukkaile maantie-ajossa kuin tavallinen "kutistettu" piilofarkkukaan pikkulohkolla. 12-15 luulisin.
    kyllä, olen samaa mieltä coupedevillen kanssa että olisi mitä mainioin ja tyylikkäin kesämökki-highway arkiajo auto. keskustan pyörityksissä voi bensaa palaa mutta mitä sitten? en ole ennenkään pensalaskuani tuijotellut, siitä tulee pää kipeeksi.
     
  14. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Ne kenellä on joskus ollut/on jenkkifarmari, tietää sen edut. Tilaa ja turvallisuutta riittää ja on hyviä ajaa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: TeuvoSlam 2003-08-19 17:42 ]</font>
     
  15. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    No en mä sittä ihan joka paikan käyttöautoksi laittas. Mutta oispa aika jees menopeli ainaki kesäksi kun tulee sukkuloitua ympäri Suomen maata jos johonkin suuntaan. Mahtuis evästä ja varustetta teltasta jääkaappiin asti. En ota sen kummenmin kantaa tuohon bensarosvouteen kun mulla ei ole ikinä ollut Jenkki Fordia, kertokoot ne joilla on ollut/tai on 400/460 koneinen isokorinen Ford/Mercury tai lincoln. Ajettavuus on ihan jees, autohan lienee lähes 100% sama kuin Mercury Grand Marquis Coupe -77 jollaisella on tullut kurvailtua 3-4 vuotta sitten. Ps. mitä pahaa siinä on jos joku ei halua että kaikki farmit on niitä GM laatikoita?.
     
  16. bbl

    bbl 1st gear

    `76 Mercury Marquis haukkaa 460:lla kakkua nurkka-ajossa 30-35 litraa, maantiellä cruise 90 km/h menee 18 litraa, jonka alle ei käytännössä pääse kuin hinausauton kyydissä. Kone ja apulaitteet hyvässä kunnossa, autolla on ajettu 72 tml.Kyseinen vankkurifoordi painaa käsittääkseni 150 kiloa enemmän, joten tuskin ainakaan vähemmällä pääsee.
    Tympii tuollanen paskanjauhaminen, että 460:lla pääsee johonkin 12-15 litraan.

    Käytännön maantiekulutuskin on noin 20-22
    litraa.

    Niin, hieno lulla se silti on, ei se sitä muuta. Aina voi ostaa corollan, jos bensankulutus hirvittää.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: bbl 2003-08-19 19:14 ]</font>
     
  17. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Kiitos tuosta käyttäjän näkökulmasta tuohon kulutusjuttuun. No eihän tuo nyt Jenkkimiehelle mikään mahdoton kulutus ole. Viehän tommonen Capricekin nurkka-ajossa 25-30 litraa, oma kokemus 2 Capricesta.

    Ps. bbl oletko muuten käyttänyt Mercury Marquista säädätettävänä ja siinä sivussa olis mitattu nuita päästöjä, ja mitähän on mahdollisesti arvot olleet?.

    _________________
    You Can't Beat The Cubic Inches.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: coupedeville 2003-08-19 19:59 ]</font>
     
  18. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Mulla oli tollanen lintanhko '78, tosin pf, mutta kulki upeasti ja tilaa riitti. Ostaisin heti pois jos ois rahaa liikaa, jollei muuta niin naapureiden riemuks ja muistomerkiks aikakautemme yhdestä isoimmista autoista. '78 Ford STW oli ko. mallivuonna isoin sarjavalmisteinen auto USA:ssa, jopa isompi kuin Linc ja Caddy.
     
  19. Lexa

    Lexa 1st gear

    Just tuoreena STW:n laittaneena toteaisin sen verran niinkuin Jonikin, että ei niitä lintta-ajoon oo suunniteltukkaan...mökkireissuja varten määkin tuon hommasin. rapiat 400km suuntaansa.

    Ja perhettä on kohta 6 henkee + koira. Mihis muuhun ne mahtus ja kamat?
    Tila-autot ei oikein iskeneet ja kulutuskin sama..ainakin mun nopeuksilla...

    Ja nyt ekan ~1000km: kokemuksella= asiallinen peli (-91 Caprice STW)

    Ps. Millon ne on noita parkkiruutuja pienentäneet? :smile:

    Ja kyllä kai sillä Fordsonin isommallakin kulutuksella vois muutaman kauppareissun tehdä...vaikka sitten sitten pienentäs niitä kauppakasseja... :wink:
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on semmonen syyhy kun oon noilla full size kokoisilla jenkeillä yli kymmenen vuotta pyörittänyt,niin aina noi ruudut on ollut liian pieniä.Ainakin meidän kylillä.Ja vanhemmat lärvit valitellu samaa jo ennen mun kohelluksia.Esim.Tikkurin parkkihalli Tikkurilassa on aika ahdas isomalle lotjalle.On tolppaa,kaidetta ja ahdasta ruutua.Ja sen myös huomaa tolppien jäljistä,muutamia osumia ovat saaneet.
     

Kerro tästä muillekin!