Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Oman Ramini ostin aikoinaan täältä ja tekevät huoltojakin, liekö sitten riittävän lähellä kyselemääsi aluetta..? Tosi reiluja ja mukavia heeboja, kerro terveisiä jos poikkeat...
     
  2. seppä

    seppä 1st gear

    Re: vaihteisto

    Saahan sen mitattuakin, mut en muista arvoja. Oisko ollu jossain 30 korvilla.
    Voi vaihtaa ilman öljyjen laskua. Ei sieltä paljon tule kun putkessa ei ole painetta.
     
  3. Pertura

    Pertura Gearhead

    Nyt olis kartturin puolen lokari vaihdettu. Ei siihen hommaan mennytkään kuin koko päivä. Pulttien lisäksi lokari oli sisälokarissa kiinni öpaut 30 pistehitsillä. Siinä sitten porakone ja rälläkkä lauloi, mutta nyt on pakkelin tilalla peltiä.

    Toi mun auto on vissiin joskus ajettu jotain tolppaa päin, ilmeisesti sen takia ei kaikki pultinreiät osuneet ihan täysin kohdalleen. Mutta voimalla ja väkivallalla siitäkin selvittiin.
     
  4. julang

    julang 1st gear

    Re: vaihteisto

    Mielestäni anturi on venttiilipöydässä kiinni? Eli pitää ottaa öljypohja lootasta pois. Ohjearvona on huoneenlämmössä(+20 C) Vastus n.1000 ohmia.
     
  5. rötkö

    rötkö Gearhead

    Re: vaihteisto

    näissä vanhemmissa se herkku on käsittääkseni tossa vaihteiston rauta putken kyljessä..

    vielä kun löytäs jostain.. ei rock autolla ollut noin ykt äkkiä katottuna, täytynee soitella maanantaina us-partsit ym läpi..
     
  6. Pertura

    Pertura Gearhead

    Joo, se lämpöanturi on siinä toisessa putkessa. Tai ainakin kun siitä jättää liittimen auki, niin Trans Temp -valo syttyy. Ja mulla kun se putki oli kourassa, niin kokeilin josko sen anturin sais siitä irtikin, mutta oli ihan oikeesti kiinni. Eli kannattanee varautua siihen että homma ei suju ihan niin kuin elokuvissa
     
  7. mika5115

    mika5115 3rd gear

    suuttimet

    Osaisiko joku kertoa mitkä suutin kärjet kannattais laitatuttaa ja missä?
     
  8. rötkö

    rötkö Gearhead

    Re: vaihteisto

    s-joen käyttöautolta löyty 51€ toivottavasti ois vielä oikean lainen...

    mittailin ohmi mittarilla ja en saanut minkään laista lukemaa eli luultavasti kakkana :wc:
     
  9. rammi

    rammi 3rd gear

    Rämillä Power miittiin Västeråsiin ja takas - ei ongelmia 8) Näkyipä siellä muutama muukin Rämistin mm. suomalainen megacabbi..
     
  10. Gaz m69

    Gaz m69 1st gear

    Tuossa innostuin itsekkin kokeilemaan tuota suutin modifikaatiota. Autossa oli jo aikaisemmin 4000rpm governoori setti kiinni ja kierroksia se otti helposti ainakin 3500, (kun ei uskaltanut kenkiä enempää). Projektin aluksi yksi suutinhan oli tietenkin sittaantunut kiinni kunnolla, joten irrotellessa meni tovi. Suuttimet kiikutin pajalle ja kärjiksi tilattiin marine version vastaavat 0433171484, avautumispaineiksi tuli 280bar ja tiivisteprikoiksi ohuemmat. Samaan aikaan vaihtelin autoon jäykemmät pakoventtiilien jouset kierrosalueen noston toivossa. Auton kun sai nippuun savua ja kulkua oli pienillä kierroksilla, pientä nykimistä havaittavissa tasakaasulla ja alkoi röpöttämään jo alle 3000:ssa eli ajoitus ilmeisesti myöhäsellä. Kääntelin itse pumppua 2-3 astetta aikaisemmalle ja tuloksena maksimi kierrokset 3200. Nyt auto on kyseisellä suutinpajalla jatkoselvityksissä. Onko muilla vastaavia kokemuksia, tietoa/aavistuksia missä mentiin mettään.
     
  11. prospector

    prospector 1st gear

    epäilen että kakku loppuu.eli onko deliveri valvet laitettu?mulla ei oo viel noita valve juttuja ja maksimi kierrokset n.2700 jolla myös mitättu maksimi tehot(alkoi mennä laihalle,pakolämmöt nousi melkeen 800 asteeseen)voi myös olla siirto pumppu alkaa olla ehtoo puolella.diesel ammattilaisen kanssa katteltiin tota mun kiesii ja tultiin siihen tulokseen että kun otetaan kierroksia koneesta lisää niin nafta linjat,valvet ja siirtopumppu uusiksi joilla turvataan riittävä naftan määrä
     
  12. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    itellä on sama että tasakaasulla nytkyttää ja kun pitäs päästöt ottaa eli p-päällä jerkkua niin taivas on valkosta savua täynnä ja röpöttää niin perkuleesti!kierroksia n2500rpm,mutta veto päällä homma on sit taas eri,homma toimii jokseenkin ok mustaa tulee ja viheltää!! :odroll:
     
  13. Erska

    Erska Gearhead

    Nyt on laatikko alhaalla ja irroitettu jakolaatikosta, ei riittäny voimat enempään tänään. On kyllä tosi hieno pakkaus. En suosittele kenellekkään tuota vaihtoa jos inspiraatiota ei löydy. :rotfl:

    Meinasi pää irrota kun humahti lattiaan se jakolaatikon kannatinpalkki. Tiesin että on jäkityksessä mutta en uskonut sen ihan noin paljoa olevan, ampu ittensä melkeen lattiasta läpi. :eek:

    Tähän asti kuitenkin kaikki hyvin, mitään en ole vielä rikkonut..
     
  14. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Ajattelin tossa turbon vaihdon yhteydessä blokata ton KDP jutskan.
    Kuinka olette tehneet kyseisen jutun, oletteko repineet kaikki jäähdyttäjät sun muut kennot pois tieltä,vai taiteilleet siinä syylärin ja koneen välissä?
     
  15. tenon

    tenon 1st gear

    Koska mm. tämä topicci asiantuntevine jäsenineen osaltaan vaikutti merkinvalintaan vetoautoa hankkiessa, postaan pari kuvaa omasta ja kaverin Ramista, molemmat '03.

    Ei mitään pullistelua, vaan "hyvä meininki" pohjalta.

    Oma sininen on vasta tullut ja vielä varustelun osalta vähän kesken, toinen lavakaari, Big Texas puskuri ja hillitysti valoja lisää heti kunhan saan lelut kotiin. Puskuri tulee rahtien säästämiseksi toisen Ramin lavalla USA:sta.
    Paikoillaan on näkyvät hilut, lisäksi Banksin Monster putkisto ja Diablosportin Predator ohjemointi yms.
    Norski kaverilla on punakone ollut uudesta asti ja autossa näkyvien lisäksi sama putkisto, mutta ohjelmisto on Banksin Six Gun. DTT laatikko. Vanteet 24". Tässä pelissä ei nopeuden rajoitinta (paitsi tehtaan).

    Kuva myös kärrystä jota sinisellä vedetään, on tehty Suomessa Eurowagonilla, mutta vaikutteita haettiin "emämaasta".
    Kopan mitat sisältä L 2,45. K 2,10 ja P 8,50. Teippaukset puuttuu viä.
    Tulee liikkumaan lähinnä Pohjois Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa.
    Yhdistelmällä on mittaa vähän päälle 16m.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. rötkö

    rötkö Gearhead

    Siitä välistä vaan.. en ottanu edes sitä suojaa irti.. videomaisin on ottaa se potkuri irti...
     
  17. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Joopa joo ei paha homma alkuunsakkan, kun ottaa ja tekee eikä ihmettele :eek:
    [​IMG]

    Ton verta oli jo tappi pihalla! En tiä onko paljon vai vähän ,mutta kohta on yksi murhe vähemmän mietittävänä :D
    [​IMG]

    Tosta puuttuu jotain?Mutta ei pitkään :D :D

    ps.Kiitos Rötkö just noin se meni!

    Ompahan komeet laitteet tenonilla !!!!
     
  18. dodge rookie

    dodge rookie 1st gear

    Nyt pojat paha ja ehkä hieman mieltä latistava ajatus. Onko kenelläkään tietoa mitkä tulevat olemaan asetelmat vuodenvaihteen jälkeen kun autojen käyttömaksua ruukataan? Esityshän on, että isokoneisia rokotetaan... Onko kenelläkään mitään hajua?

    Kiitos!
     
  19. Erska

    Erska Gearhead

    Eikait se kuorma-autoja erityisesti koske? Jos koskee, niin meillähän on mopomoottorit siinä luokassa.
     
  20. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Kellään tallessa laturin laakereiden numeroita? Ajoittain kuulunut pirullinen kirkuva ääni niiltä kulmilta, ja oletan että laturista se ääni kuuluu. Muistin niistä olleen juttua aikaisemmin, mutta numeroita ei löytynyt.
     

Kerro tästä muillekin!