Ford ja 302:sen helvetillinen savutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Foordismi, 5.6.2007.

  1. Foordismi

    Foordismi 1st gear

    Elikäs kyse olis "pikku" ongelmasta johon tarvis vaihtoehtoja:


    Laululaatikko meni muuten leimasta läpi mutta savut oli aivan päin helvettiä eli kone käy aivan uskomattoman rikkaalla ja mitään varsinaista syytä ei heti (5 minuutin) pohdinnalla löytynyt.. ja konehan on tietysti 302.nen 8 piste ruisku ja ilmeisesti HO. malli... vuodelta 86???
     
  2. ford59

    ford59 1st gear

    Mahdollisuuksia on monia: Lamda, lämpötila, kaasuläppä tai alipaine anturi tms. Noista kannattaa lähteä liikkeelle. Korjauskirjasta näkee kuinka moottorinohjausjärjestelmä asetetaan vikatilaan, elikkä vilkuttaa check engine valolla vikakoodit ulos. Aina ei tietokone tunnista vikaa, jos anturin arvot heittää rajojen sisällä, jos todella rikkaalla, niin pitäisi compuutterin hokata ne. Kirjaset vielä neuvoo: kaikkien moottorin sähköpuolen korjausten jälkeen vikamuistin nollaus (testerillä tai akkukaapeli irti 10 sek. ja 15 mailia ajoa keep a live muistin asetusten päivittymiseksi!)
     
  3. Reeds

    Reeds Gearhead

    Mulla oli sama vika.Lambda-anturit sököt ja päästöarvot sen mukaiset.. Mutta niiden uusimisen luulisi auttavan,vikakoodit kannattaa silti luetuttaa jos olisi jotain muutakin häikkää.
     
  4. Foordismi

    Foordismi 1st gear

    Ny meni mystiseksi.. Lammas,ilma,läppä ja lämpö anturit OK.. CE ei ilmota vika koodeja ja jotta soppa olis valmis niin savut korjaantuu koneen lämmetessä (leima tuli) mutta tyhjäkäynnillä (kylmänä) putkesta tulee noin pari DESIÄ vettä ja pirusti höyryä ja palamaton gaso haisee.. :eek:

    Koneessa on kaikki löyly kyllä tallella ja tuntuis et se olis jopa lisääntynytkin :eek: mutta tyhjäkäynti hakee kylmänä ja kone sammuu kun nykäsee vaihtee silmään..



    8) FORD 8)
     
  5. Foordismi

    Foordismi 1st gear

    Ny tuli perkele.. eli foordin vika paikallistettu.. :) Vian aiheuttaja oli laturi ja tarkemmin sanottuna laturin liitin joka oli "irti" eli aiheutti piikkejä yms. hetkellisia katkoksia ja lopulta pienimuotoisen tulipalon.. :D :mad: :D
     
  6. 454GM/302Ford

    454GM/302Ford 1st gear

    Vieläkö vaeltaa kylmänä??
    mulla sammahtelee kanssa kun pykälää vaihtelee (pakilta - eteen) tai toisinpäin (kylmänä)
    nyt on alkanu tulee merkkejä ettei jäis käymään.
    oisko apuja ??
     
  7. Foordismi

    Foordismi 1st gear

    Niin uskomattomalta kun se itestä aluksi tuntukin ni mul johtu noi foordin viat tosta laturin oikuttelusta :eek:

    Onko sul ruisku? jos niin tyhjäkäynnin säätöpotikka(moottori) olis eka syyllisen haku kohde..
     
  8. Kaarna tekee tuota kans silloin tällöin. Aattelen että on joku alipaineisiin liittyvä juttu. Käy myös hieman epätasan kylmänä. Muuten toimii kuin pitäisikin paitti takajarrut :lol: Siis Colony Park 302 -87.
     
  9. 454GM/302Ford

    454GM/302Ford 1st gear

    Jees.. ruisku on (sefi)
    joo mä kans oon aatellu et ois tossa alipaineessa olis jotain parantamista.
    lämppärikin toimii älillä miten sattuu.
    kosteilla keleillä jää ikään kuin kaasukin hirteen.
    laturin vaihdoin just tossa talvella.
    joutusin kolvailee liittimet ku oli erillainen ku alkuperäinen.
    auto ollu mulla vuodesta 2001. (muistaakseni)
    ja jos oikeen muistan nii ainakin 3 kertaa oon saanu laturin vaihtaa.
    muuten on toiminu.
    nyt pitää mennä hakemaan sytkä osat ku alkaa toi radio rätisemään nii paljon ettei saa mitään selvää enää.
    josko sekin hiukkan auttais.
    ja josko auttais vaikka kulutukseenkin vaikka ei toi ny nii hirmusesti viel vie.
    ennätys on ollu 10,8 satasella tosin liki suoraa tietä ja tosi rauhallinen kuski ajo mut mulla näyttää tietsikka noin 14.3 keskikulutusta kun sillä on varmaankin noin 4000 kilsaa ajettuna.
    no nyt tais alkaa juttu suoni pukkaamaan nii paljon ettei kukaan saa mun sepustuksesta mitään selvää joten 454GM/302ford Paimiosta lopettaa tähän. (tälläkertaa)
     

Kerro tästä muillekin!