Spacereista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Trailblazer, 28.6.2007.

  1. Trailblazer

    Trailblazer 1st gear

    Olin kattovinani että laki sanoo että akselileveyttä ei saa kasvattaa kuin 30mm eli 15mm per puoli.

    Jos haluaa laittaa vähän isompia fillareita (275/70/17+++) alle, ainakin trailblazereissa tarvii 1 tuumaset spacerit puoleensa, jotta mahtuvat kääntymään. Sehän tarkoittaa että akselileveys kasvaisi 50,8mm eli enemmän kuin laki sallii.

    Onkos joku muu kikkaillu näiden spacereiden kanssa ja mitä katsastussetä on sanonu niistä? Onko hyviä ehdotuksia?

    Edit: pilkkuvirhe
     
  2. koiste7

    koiste7 Gearhead

    Taitaa olla mennyt luvut sekaisin... tarkoitit varmaankin 30mm...
     
  3. Trailblazer

    Trailblazer 1st gear

    juu todellakin ajatusvirhe, nyt pitäis olla oikein... :eek:
     
  4. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    ensinnäkin tietääkseni spacerit ovat laissa kiellettyjä jos ei vanteen valmistalta ole lupaa tai ovat saman valmistajan ja siitä lappu eli kandee kohtuudella varmaan levittää itte tosin eri autosta teetin sorvissa just jarrulevynkokoiset ulkokehältään ja sopivalla keskireiällä sitte maali päälle niin ei edes huomaa et on spacerit
     
  5. Jasca

    Jasca 1st gear

    Näinhä se on: "Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita." (lainaus AKEn sivuilta).
     

Kerro tästä muillekin!