Jeep Grand Cherokee 3.1 -> tekeekö mitään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja camaroiroc-z, 19.5.2007.

  1. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    Tuollaista olis hinku saada mutta onko kokemuksia autosta ja varsinkin td koneella?
    tarkoitus oli ostaa isompi chevy mutta duuni ajoa jonkin verran niin luulisin tämän olevan kompromissi jolla pääsis sopivasti katukivien ja vähän isompien monttujen yli ja veis matkassa kohtuullisesti naftaa ;)

    kilometrejä pitäis olla alle 150tkm mielellään,ilmastointi,nahat ja sähköt..

    tohon kattelin nettiautosta sopivia saksasta lienee kaikki "vähän" ajetut ja alle 25000e jeepit olla ja itselle suoraan haettuna vielä halvemmalla?

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=BAY-001
    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=TPI-563
    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1272533

    tuollaiseen saisi korotusta ja muuta "turhaa" kohtuullisesti että vois sen kanssa ehkäpä harrastella vähän..

    Mitä mieltä autosta haluaako lisäkseni muut tälläistä ja miksi/miksi ei?
     
  2. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=95535
    Aika hiljasta tuntuu olevan tämän asian tiimoilta.
    Ostetaan pois vaan, niin saadaan edes me sitten kertoa niitä käyttökokemuksia?
    Sen verran on tullu nyt noita hintoja seurattua, että Saksasta tuomalla tosiaan muutaman tonnin voi säästää.
     
  3. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Meillä on ollut 3.1 td vm 2001 reilun vuoden verran ja toiminut ihan hyvin. Vie naftaa sellaiset +12 litraa/100 km kun ei juuri säästele. Hiukan lisätehoa kaipaisi, lastuttamalla saisi +30 hv...Ohjaus saisi olla hieman tarkempi, tosin 275/70 leveillä renkailla saattaa olla osuutta asiaan. Mukavanoloinen ja tilava muuten. Saa vetää 3500 kg.
     
  4. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    yhdellä oon käyny koittamas ja tuntuu olevan hiljainen ja vakaa ajaa vielä 120 vauhdissa(oli vähän ennakkoluuloja)
    mutta tuo teho oli yllätys tuntui paljon tehokkaammalta kuin oli luin jälkikäteen että 14s 0-100km/h.
    mutta oon ajanut tosiaan vain tunnin verran karvalakki mallilla sen takia kiva kuulla muiden mielpiteitä

    mitenkäs tuollainen lastu:

    http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pa ... icleid=164
    http://www.upsolute.com/db/new/datenbla ... =33&ID=637
    http://www.digituning.com/fi/tuotteet/jeep.htm
    http://www.steinbauer.cc/index.php?view ... 8&aid=4872

    luulis 30hp ja 40-50nm tuntuvan jossain?
     
  5. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Kyllä se vakionakin lähtee tosi liukkaalla kelillä pelkillä kitkarenkailla valoista vasemmalta kaistalta kuin tykin suusta, etuvetoiset jäävät kuin paikalleen raapimaan vaikka oikealla kaistalla ei olekaan niin liukasta...vaihteisto pelaa tosi hyvin lähdössä, mutta käännettäessä risteyksessä tms hidastuspaikassa automaatti hakee uudelleen kiihdytettäessä sekunnin ajaksi kakkosta vaikka olisi selkeästi kolmosen paikka. En tiedä että onko se ominaisuus vai säädöllä korjattavissa. Kaasupoljin ilmeisesti millin liian syvällä siinä kohtaa. Jotenkin tuntuu että seuraavakin on Jeeppi, mutta Mersun 3,0 cdi koneella...niiden hinnanpudotusta saapi vaan odotella vielä pari vuotta...toisaalta jos niissä on jo ne ajonvakautukset tms. pilaavat ne ajamisen iloa. KCR:n lastua minäkin olen katsellut, mutta en vielä hankkinut. Tuo 3.1 td kone on siitä hankala että siihen ei saa osia mistään muualta kuin maahantuojalta ja ovat sitten kalliita.
     
  6. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    itsellä tulisi olemaan ensimmäinen 4x4 eikä näistä ole sen kummempaa kokemusta varmasti yllättää lumella kuinka helppo ajaa tai ainakin toivon että on :D

    tarkoitus olisi ehkä pari-kolme tuumaa nostaa,laittaa isot renkaat talveksi ja kesäksi isot alut. autolla ajetaan kuitenkin päivittäin ei saisi kulutus kauheasti nousta..

    Olen yrittänyt etsiä tietoa vaikka mistä mutta huonosti näistä löytyy! 3.1td koneesta ei ole löytynyt poikkipuolista sanaa ainut miinus kalliit osat ja laiska.
    koppa muuten lienee kanssa vikavapaa poislukien takapään pyöränlaakerit ja laatikon visko(kallis) jotka ovat ilmeisesti lähes kaikissa korjattu tai tulossa.

    Jamant korjaa ja myy koneeseen nettikaupassaan kannen hiluineen ja venakopan tiivisteen siinä kaikki loput maahantuojalta..?
    varmasti soitto jamantille selvittäisi monta asiaa! ei viitsi asiantuntijaa häiritä vielä yritetään nyt muuta kautta ensin..

    saksasta tuotettuna tosiaan voisi äkkiä laskettuna säästää 3-5000e suomiautojen hintoihin verrattuna!
     
  7. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Ostin juuri maahantuojalta apulaiteremmin kiristäjän kun vanhalla tuli kilometrit täyteen, 408 EUR -10% erään autoliikkeen kautta!! Jamant nosti tässä kohtaa kädet pystyyn. Reilu vuosi sitten vaihdatimme hehkutulpat kun kone käynnistyi epätasaisesti. Kahta takimmaista ei oltu koskaan vaihdettu ja niinpä ne olivat niin karstoittuneet että kierteet roppasivat alukansissa. Tässähän on 5 erillistä kantta. Kaikki kannet rempattiin ja tämä tuli kalliiksi. Muistaakseni yli 2500 EUR. Jos ostaa auton kaupasta niin kannattaisi ehkä vaihdattaa tulpat kaupantekijäisiksi? Tai tsekata että ne on hiljattain vaihdettu. Takimmaiset ovat ahtaassa paikassa, että ne jäävät helposti vaihtamatta. Renkaista sen verran että alla on nyt viime syksynä Renkasonlinesta hankitut kitkat 275/75X16 alkuperäisillä vanteilla. Etupyörät mahtuvat juuri ja juuri pyörimään, oikeastaan piti leikata muovilokareista pari senttiä pois kun ne räplättivät peruutettaessa. Yhtään isompi ulkohalkaisija ei sovi.
     
  8. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    jahas että näissä hinnoissa pyöritään :eek: kuulostaa hinnakkaille osille niinkuin aina merkkiliikkeissä..
    eikö mistään jenkeistä saa hiluja tilattua edullisesti? ei varmasti kyllä kai niitä olisi jo joku tilaillut ja ilmoittelisi siitä suu vaahdossa :)
    no toisaalta jos nuo ovat auton ainoat ongelmat ja rahareiät eli huollot ja osien hinnoittelu niin aikas vähällä pääsee jos vertaa moneen muuhun merkkiin/malliin.

    tuntuu nyt näillä vastauksilla kaikilla olevan hyviä kokemuksia eikä kukaan ole autoa vaihtamassa eli todennäköisesti varma ostos pitkäksi aikaa.. :D
     
  9. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Tietääksemme näitä dieseleitä ei ole jenkeissä ollenkaan, eikös nämä rakenneta jossain Euroopassa...koriin saa kyllä osia ja lisävarusteita jenkeistä, esim. meilläkin on "kromi"sarja; peilit, ovenkahvat, takaluukun saranat ym turhaa...
    [/img]
     
  10. Polara

    Polara Gearhead

    Kyselinkin jo tuolla offipalstalla tuommosesta vähän pienemmästä, eli cherokeesta(sportista). Taisit iroc-z siellä jotain vastaillakin mulle. No jokatapauksessa iltapäivällä pitäis mennä vielä hieromaan liikkeeseen siitä jotain. Sain jo tingattua sarjan uusia 18" kesärenkaita ja uuden tuulilasin. Huomenna tiedetään ajellaanko reilu puol metriä korkeemmalla kun bemarilla...
    Onhan se -02 cherokee vähän persoonallisen näköinen, toiset tykkää, toiset ei. Mutta sisätiloiltaan se on kuitenkin yllättävän tilava ja kun ei vielä noita lapsiakaan ole, niin mahtuu vielä paremmin. Ja koira mahtuu siellä kontissa köllötelemään. Kai tuolla nyt ajelee. Niin se on sillä 3.7+autom. tekniikalla. Onko siitä mitn pahaa sanottavaa? Hyvältä se kyllä tuntu kun oli pari päivää koeajossa.
     
  11. Sten

    Sten 3rd gear

    Mulla on jokin muistikuva että ne oli koottu itävallassa, mut en oo varma siitä. Kenen moottori se 3.1 oikein ole lähtöisin? Ittekin olen ollut kiinnostunut näistä Jeepistä mut lähinnä pensakasit myllynä. Olen käynyt koeajamassa monta eri malleja ja koneita ja siinä onkin se jenkkiohjaus että se tuntuu vähän "löysä" jos ei ole tottunut jenkkiautoon mutta kun siihen tottuu niin sitä ei huomaa.Itellä on kolme että niin kuin ne sanoo, hulluus ei tuu yksin :lol: . Mut nä nelivedot ovat kyllä tarkkoja se toe-in säädön suhteen ettei ne alkaa mennä omia polkuaan tiellä. Itte jouduin säätää se nollaan alkuperäisestä säädöistä ennen kuin se alkoi sujua niin kuin se piti omalla Dodgella. /Sten
     
  12. MudMax

    MudMax Gearhead

  13. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    nyt kun oikein tullu lueskeltua taitaa olla järkevämpi nostaa vuodella ikähaarukkaa ja ostaa 2,7crd..

    3,1
    0-100: 14s
    huiput: 170kmh
    kulutus: 11,7L yhd.
    koneen osia vain ja ainoastaan jeepiltä ja pirun kalliita huoltoja. huvikseni kyselin myyjiltä sisäänostoa noilta sanoi ettei missään nimessä 3,1 siitä ei hyvitetä mitään koska ei tahdo mennä kaupaksi mielummin 2,7.

    2,7
    0-100: 11,2s
    huiput: 190kmh
    kulutus: 9,7L yhd.
    koneen osia saa mistä vain varaosa puljuista ja huollot sikäli edukkaampia kansissa kuulemma jotain onkelmaa pitää kysellä kaverilta lisää kun on mb asentaja..

    ainut miinus että hintahaarukkaa pitää nostaa n.5ke..
    muuten sisusta kuulemma vähän muuttuu mys pientä 02 mallissa
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  15. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

  16. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    Mistä johtuu heikohko starttaus? Välillä jeeppi (Grand Cherokee 3.1td 2000vm) käynnistyy ihan hyvin mutta pääasiassa kun aito seisahtaa pidemmän ajan, saa autoa startata kaasu pohjassa jonkin tovin..

    Hehkussa vikaa ? suuttimissa...?

    Isäntä katsellu itelleen tollasta kyseistä jeeppiä seuravaaksi autoksi, muuten siisti mutta kyseinen vika arveluttaa..
     
  17. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Jos se saa ilmaa, tarkista polttoaine järjestelmä. Minulla teki kerran ihan yllättäen, että ei startannut ollenkaan. Olin ajanut ilman oireita 50 km, auto seisoi sen jälkeen pari tuntia eikä lähtenyt käyntiin. Suodatin oli löystynyt kun samalla tuli pakkaskeli.
     

Kerro tästä muillekin!