Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. pete78

    pete78 Gearhead

    laitetaan nyt tämäkin puoli esille eli ihmeellisiä myyjiä...

    Erästä Astroa kävin tuossa taannoin katsomassa ihan kohtuu matkan päässä, puhelimessa omistaja vaikutti oikein asialliselta ja kuvat jotka sain netin kautta oli sellasia että sillä perusteella auto näytti erittäin siistiltä. vikoja kerrottiin puhelimessa auliisti, digimittari vilkkuu joskus, liukuoven rissoissa vikaa, pitäs vaihtaa...muuten helvetin siisti ja hyväkuntoinen auto.

    menimpä sitten sinne...auto oli yltäpäältä kurassa (peitteli varmaan ruostejälkiä ja hakkaumia), pellit oli kauttaaltaan pientä lommoa täynnä (liekko kiven iskuja ja joskus ylimaalattu), tuulilasi laidasta laitaan halki, toinen takaovi ei auennut ollenkaan, se liukuovi jossa oli rissassa vikaa tipahti kun isäntä yritti avata sitä, talvirenkaiden vanteet oli siinä kunnossa että liekkö ruostetta enempi kun rautaa...alle jos laittas niin varmaan murenisivat...muutama pikkujuttu jäi autosta kertomatta

    hintapyyntö oli noin 4000€, aattelin jo että hulluhan tää on...sanoin että tälläsiä projektikuntosia saa kyllä ihan 1000€:kin...ilme meni sen näköseks että kohta tulee turpaan...jonnii verran vittuili omasta mielestäni rivien välissä kokoajan se äijä kun en autota ostanut

    mitäpä se vittuilemaan, minunhan se ois pitäny vittuilla kun tuolla lailla yritetään kusta silmään. :mad:
     
  2. poitsu3

    poitsu3 Gearhead

    mä ostattelin vania pohjoisesta ja löysinkin sopivan josta aloin hieromaan kauppoja.
    välimatka oli ainut ongelma sillä en ehtinyt heti autoa hakemaan eikä myyjä tuomaan.
    viikon soiteltuamme puolin ja toisin sovimme että tulen maanantaina junalla hakemaan auton.

    lauantaina laitoin myyjälle viestiä ja varmistin juna aikataulut.
    sunnuntaina juuri kun olin alkamassa lippuja varaamaan netissä myyjä soitti ns." hälärin" minulle ja yritin hetken kuluttua soittaa takaisin.
    enpä tavoittanut myyjää jolloin laitoin viestiä hänelle.
    useampia soittoyrityksiä myöhemmin arvelin että myyjä ei vastaa enää puheluihini joten en uskalla lähteä aamulla junaankaan.

    netistä löysin myyjälle toisenkin numeron johon soitin numeronäyttö pois päältä ja myyjähän vastasi ja kun esittelin itseni hän löi luurin korvaan.

    ei kai kukaan ole niin raukkamainen ettei edes tekstiviestillä uskalla laittaa myyneensä tavaran jos toisen ostajan kanssa on sovittu hausta.
    minulle olisi tullut kuluja turhasta matkasta n.300e jos olisin soittanut vasta matkalta.


    myyjä oli todella asiallinen puhelimessa.

    joten terveisiä samille pohjoiseen.
     
  3. pete78

    pete78 Gearhead

    tuli vielä mieleen se kun aikoinaan granadaa möin niin joku juippi oli helsingistä ostamassa sitä ja sovittiin hinnat ja kaikki valmiiks...päivä ennen kaupan tekoa kaveri otti yhteyttä sähköpostilla ja ilmotti että "iskä ei annakkaan ostaa sitä"...olin vähän että MITÄ VITTUA, ISKÄ?...ilmeni että kaveri oli 15v ja hoiteli bisnestä ihan omin nokkineen...

    no ei tästä sen enempää...tietynlainen opetus itsellekkin tuli tästä ;)
     
  4. Antti P

    Antti P Gearhead

    Tervehdys tuas,
    jokos sait sen vanin mistä eilen oli puhe?
    Toivottavasti sopii ne astron romppeet olee vielä.
    Jos sit sopis kyytiin ku BBQ-run silloin elokuun alussa.
    Astro on ollu just sellainen piti ja oma vani meni iisalmeen.
    Antti P
     
  5. poitsu3

    poitsu3 Gearhead

    heipä vaan antti p.
    ei keretty sit enää illalla tulla tapaamaan vaikka tarkoitus oli.

    tänään hain vanin kotiin leppävirralta.

    ilmoittele kun olet tulossa niin yritän olla kotona, kamat on tallessa.
     
  6. wili

    wili 3rd gear

    www.nettivaraosa.com ja id 542332 löytyy tuo paviaani. Kysyin valoista mikä malli & referenssi laseissa vastaus "en jaksa katsoo" kuittasin "ihme myyjä kun et edes tiedä mitä myyt" vastaus "mee itkeen äitilles" nyt palo käpy totesin "en jaksa lasten kanssa kinastella pidä paviaani valosi" Tämän jälkeen itki vielä kaksi päivää "otitko nokkiisi" tai "harmittaako kun et saanut valoja". Jätin tähän, tosin laitoin ylläpitoon palautteen myyjästä -> ei vastausta...

    Ois tuonkin isän kannattanu laskea lakanalle... :mad:
     
  7. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mää olin joskus ostamassa maasturia. Netistä löytyi sopivan oloinen landcruiseri josta soitin ja myyjä lupasi tulla sillä seuraavana päivänä Tampereelle koska muutenkin oli sinne tulossa ja minäkin olin Tampereella. Kyllä se puhelimessa vaikutti asialliselta, vastas kun kysyin ja kertoi autosta, mutta seuraavana päivänä kun olin Tampereella, en saanu koko päivänä sitä enää kii. Aattelin että antaa olla sitten jos ei herraa kiinnosta vastata. Seuraavalla viikolla auto kuitenki oli edelleen myynnissä
     
  8. Maria

    Maria 1st gear

    Miä oon varmaan v-mainen myyjä.
    Piruuttani kun laitoin sen Mopen myyntiin, niin todella moni soitteli tekniikan perään ja tottakai kyseli minkä ikäinen ja pälä pälä..
    Mutta ei niin pienessä mielessä käynyt myydä pelkkää tekniikkaa ja yhdelle ostajalle sanoin, että se on kakskyt tonnii pelkkä tekniikka jos mä sen tuosta irroitan.
    Soittaja hiljeni kummasti. :rotfl:

    Taitaa Moppe siltikin lähteä.. :eek:

    Kaveri soitti yhdestä autosta; myyjä ei tiennyt lukuisista vakiovarusteista yhtään mitään, ei edes toimiiko ne, renkaat oli oudot eli ei tiennyt oliko kesätassut vai m+s renkaat.
    Laatikko oli tällä myyjällä ilmeisesti paukahtanut ja kun kysyttiin, että mikä laatikko on kärryssä nyt kiinni, niin ei mitään tietoa.
    Ja hintakin oli kuulemma todella kohdillaan.
     
  9. MustangSally

    MustangSally Gearhead

  10. gomopar

    gomopar Gearhead

    Noinkohan tuo jaksais ne valot irrottaa tuosta nokasta vai saako siinä tuon kinnerin kaupanpäälle. :odroll: :rotfl:
     
  11. Rytari

    Rytari Gearhead

    mä olen kanssa "hyvä myyjä"... vanin osien hukkaamisessa on se ongelma että ei osaa hinnotella ku aina miettii että mitä jostain itte kehtais maksaa...
     
  12. Simo

    Simo 1st gear

    Mikä tarkoitus on myyjällä, kun auto on myynnissä lähes kaikissa myyntipaikoissa (ilmaisissa) ja jokaisessa ilmoitetaan eri paikkakunta??


    Ja lisäksi nuo myyntipuheet "ainoa" Pohjoismaissa tai Euroopassa..
    Harvinainen kyllä mutta onhan niitä, vaikkei itse olisi nähnytkään...
    Kyseessä on Imperial 68 avo. Lieneekö tämä se Bremerin viimevuonna tuoma?

    Esim. tuolla yksi toinen myynnissä:
    http://www.usabil.nu/databas/Detalj.asp?ID=73828
     
  13. Micky

    Micky Gearhead

    on myös ihmeellisiä ostajia... kevennys myös aiheesta
     
  14. MustangSally

    MustangSally Gearhead

    Taas pistää vihaksi :soosoo:
    Kun asiallisesti olen tiedutellut autoliikkeiltä vaihtotarjousta nykyiseen autooni, olen saanut niin ala-arvoisia vastauksia että. Ekaluokkalaisetkin kirjoittaa paremmin. Ei isoja kirjaimia, ei välilyöntejä ("tulenayttamaanautoasi t.jorma") .... Viimeiseksi sain suoraa huutoa, parissa rivissä 7 kpl huutomerkkejä joissa haukuttiin minun autoni, sitä näkemättä. Yksityisiltä sen vielä voisi jotenkin käsittää, mutta kun nämä oli autoliikkeitä! Minkälaista niiden markkinointi yleensä on, jos se on tuommoista?
     
  15. SRV

    SRV 1st gear

    :rotfl: :rotfl:
     
  16. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    ihmeellistä kyllä tuo autoliikkeiden myynti hommat esim nettiautossa. Nyt kun kuitenkin on siirrytty netin aikakauteen niin tuskin on mikään ihme että yli puolet ostajista haluaa pikku infoa pelistä sähköpostilla kysellen ja tarjoavaat vaihdokkia myös sieltä. Silti nämä ilmoittavat myynti ilmoituksissaan että vain soitot tai vastaukset on vain tyylin "käy vaihdossa" "soita" ym ym.
    Ja myynti ilmoituksissa ei edes kerrota autosta mitään. Kyllä se tyhmäkin tietää että siinä on ratti ja 4 pyörää mutta kiva olis muutakin infoa saada.
    Ja ne kilometrit.
    Tiedän...ei muka aikaa mutta olen melkeinpä satavarma että nuo pikku liikkeet jotka nettiautossa kauppaa menopelejä niin ei siellä niin kamalaa ruuhkaa ole ettei vastata ehdi. Jos joku todella kiinnostunut autosta niin tuskin ihan muuten vaan kyselee sitä.

    Ja jos nuorena kaverina menet autoliikkeeseen (siis isompi liike kuten autokeskus,laakkonen ym) eikä ole pukua päällä niin melkein on turha saada palvelua ilman sitä pyytämättä. Eli mistäs penteleestä sitä rupeaa sitten autoaan hommaamaan jos uuden haluaa liikkeestä.

    JA sitten myyjistä, yksityisistä sellaisista, Eräällä kaverilla myynnis täysin läpikäyty vallu ja kaikki pitäis olla kunnossa. Soitat niin ei autosta tiedä juur mitään ja saanut/hankkinut sen joltain pojan koltiaiselta aikanaan ja nyt seisoo turhana.
    Menet katsomaan tätä läpikäytyä autoa toiveikkaana niin siellä se nököttää pellonkeskellä satojen autojen joukossa ja ehkä läpikäyty...ainakin kai moottori aukastu...noin 6 vuotta sitten.... Joopa joo.
    Puhelimessakin moisen asian tietty voi mainita niin ei tarttis lähtee turhaan kauaksi ihmetteleen pellolle autoa.
     
  17. Esoto

    Esoto 1st gear

    Eiköhän tuo nettiauto ole muutenkin vaihdetaankopäikseenauto ja kirjeenvaihtopalsta!
     
  18. r.timppa

    r.timppa 1st gear

    NIIN ja laita lisäää kuvia ja tiukka hinta.mun mielestä hinta selvii auton vierel eurot kädes. :)
     
  19. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    ^ Itte ihmettelin tota Nettimotossa pyöriäni myydessä. Reilun 2kk aikana tuli aivan kauhia määrä kysymyksiä joista melkeen kaikki oli että "tiukka hinta?". Puheluita tuli tasan 2kpl, joista jälkimmäinen osti. :odroll: Ei tinkiny puhelimessakaan, vaan juuri paikanpäällä, niinkun minusta pitääkin.
     
  20. pepechevy

    pepechevy 1st gear

    kyllä hinta pittää tietää puhelimessaki, jos meinaat jotain myyvä :-?
     

Kerro tästä muillekin!