Kalajoki SM 21-22.7

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rüsselsheim, 20.7.2007.

  1. Ct

    Ct 1st gear

    Kiitokset niin kilpailijoille kuin järjestäjille hienoista päivistä. Reissua voi melkeimpä pitää "kesälomana" kun sattu noi kelitkin olemaan kohdallaan. VIP:n pakeneminen viivalta saa kyllä hymyn irti :p
     
  2. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    mainiot "karkelot" oli taas... viihdettä koko rahalla ja ylikin. oli mukavaa olla taasen todistamassa uutta suomen ennätystä, joten onnea vaan sinne naapuri kylään. :wink:
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Hienot kisat,rata oli hyvässä kunnossa kun seurasi Kalliomäki Camarollaan ja Lahden Jussi VIPILLÄÄN raivoisaa menoa radalla jonka seurauksena ennätykset paukkuivat kevyesti ja se vauhti tarttui meikäläisen -37 vanhukseen tuoden sillekkin uuden ennätyksen.Onnittelut kaikille voittajille ja kilpailuun osallistuneille hienosta viikonlopusta.Terv:Kari Laitinen,Pro Et 1337,Kuopio
     
  4. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Kyllä moottorinmittauspartio kävi kokeilemassa ko.laitteen toimintaa.tuloksia saatiin mutta kummastakaan moottorista joihin laitetta testattiin,ei saatu 2 samanlaista mittaustulosta :rotfl: .Ilmeisesti muuttuva tilavuuksinen motoori...
    Samasta koneesta kun saatiin 327,460 ja 510 koot...Mutta varmasti kun toimitsijaryhmä pääsee jyvälle ko.laitteen toiminnasta(tai hommaavat uuden)saadaan paljon luotettavampia tuloksia.Mutta sanotaan tähän aihekohtaan lopuksi näin:Se oli testaustilaisuus jossa kokeiltiin laitteen toimintaa,molempien moottorien omistajat tarjosivat koneitaan mittauskohteiksi vapaaehtoisesti.Ja jottei suurempia spekulaatiota tulisi herrat olivat:Kauppinen ja Kalliomäki.

    ja sitten kisaan,KIITOKSET järjestävälle taholle järjestelyistä ja siivousryhmälle ripeästä toiminnasta.Rata oli hienossa kunnossa joka tuli muutamaan kertaan todistettua niin meidän toimesta kuin VIP:n ja Pakaraisen toimesta.VIP kellotti mahtavan 9.3 ajan,onnittelut siitä.Pakarainen ajoi muistaakseni saman luokan ajan,9.3sek!Onnittelut myös siitä.Onnistuimme itse saamaan loistavat 8.71 ja 8.75 ajat peräkkäisissä lähdöissä,mikä huikan lieventi sitä karvasta fiilistä mikä tuli osaksemme finaalilähdössä.
    Molemmat kuskit (Vellamo-Kalliomäki) ajoivat steitsiin,breikkiä vasten kierrokset ylös,Vellamo 4000,Kalliomäki 6400.kului 10-15 SEKUNTIA ennenkuin lähettäjä tajusi viheltää pelin poikki.Ja molempien autojen laatikot kuumenivat niin lujaa että öljyä tuli pihalle ja lievän savun saattelemana molemmt lykättiin sivuun.Kilpailun johtaja ilmoitti heti että hinataan varikolle ja saatte uusinta lähdön.Pikaisen tutkinnan jälkeen vaihdoimme öljyt,testasimme vaihteistoa,vaihteet tuntuivat olevan ok mutta turbiinin stefa otti niin lujaa nokkiinsa kuumuudesta(turbiinin pumppuakseli oli sininen)että se ei pitänyt litkuja sisällään.Joten meidän osalta peli oli siinä.Vellamo säästyi pienempien lähtökierrosten turvin suuremmilta,öljyt oli palaneet,turbiini muuttanut väriä.Tästä johtuen Vellamo sai ajaa finaalilähdön soolona.Onnittelut Jarmolle vielä kerran voitosta.
    Surullisintahan tässä on se että vaikka Putte kävi pahoittelemassa tapahtunutta,ilmoitti sen olleen toimitsija virheen,ei se muuta asiaa että meidän laatikko"paloi".No kilpa-autoilua,kaikkea voi sattua.
    Kiitokset kuitenkin Kilpailun johtajalle ripeästä ja ERITTÄIN ASIALLISESTA kohtelusta lähtöalueella.Saimme tehdä pikaisen tutkinnan lähtöalueella ja itse sanoa kuinka kauan tarvitaan aikaa että voisimme saada autot kuntoon.
    Ja sitä REE-Ryhmän kehystettyä kaaviotaulua oli todella ilo katsella!!

    T:DS310/Kalliomäki-tiimin mekaanikko
    Finaaleissa nähdään!!
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tulihan heitettyä uudenkarhealla Bat-bussilla taas viikonloppuna sellanen tuhannen kilometrin reissu mut hyvin pelas. Tosin Keski-Suomen kohdalla saattaa yhä esiintyä paikallisia savusumuja kun kyllä Volvokin tuuppas isoissa mäissä savua kuin Petri K:n Mersu konsanaan :rotfl:
    Oman tiimin ajojen puolesta sellanen "No, ok kisa" eli ihan ei saatu hommia kohdalleen vaan pikemminkin kaikki muutokset meni vika suuntaan mut päästiinpähän taas ajamaan monta lähtöä ja kuski ja auto on yhä täysin ehjiä ja tosi mukavaahan tuolla oli taas viettää race-viikonloppua muitten mukavien tiimien kanssa :D
    Onnittelut Fast67:lle hienosta ennätyksestä ja harmi kun kisan voitto ratkesi ihan väärällä tavalla. Ja kiitokset etenkin Fast67:lle ja chevy 2:lle jeesaamisesta kun yritettiin miettiä millä me löydettäis kadoksissa pysytellyt ja kaivattu puoli sekuntia :wink:
    Ja Vipin menoahan oli taas hieno katella kun se lipui siellä ylväästi, ja kovaa 8)
    Mut kaikin puolin taas hyvä reissu, kiva tavata vanhoja ja uusiakin tuttuja mm. täältä OD:ltä taas ihan naamatusten ja vielä kun ilmakin oli mitä parhain niin mikäs siellä oli ollessa :D
    Niin ja kisajärjestäjille ja kaikille toimitsijoille tota REE:n finaalin lähtöhässäkkää lukuunottamatta kiitos, ainakin omien havaintojen mukaan viikonloppu sujui hienosti, ajovuorot nopeasti ja ajallaan jne.
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kahden Ruotsissa ajetun kisan jälkeen oli mukava kommunikoida varikolla ensimmäisellä kotimaisella kielellä....

    Viikonlopun tavoite toteutui eli lisenssin päivitys D2:een ja Wheelie Wagonin runkokatsastus on nyt muutaman talvella FC-häkkiin lisätyn putken jälkeen OK. Itse kisassa putoaminen eka kiekalla ottaa aina pattiin mutta siitähän ei voi syyttää kuin itseään: Auto meni mukavasti 6.463 indeksin olessa 6.45 mutta oma 0.123 valo Jussin 0.59 lamppua vastaan jätti kokeneelle kuskille mukavasti pelivaraa loppupäässä eli jänkäukot pakkaushommiin ja Barracuda jatkoon.

    Varsinainen yllätys ja viikonlopun kruunu oli tietysti Wagonille myönnetty Best Looking Race Vehicle -palkinto. Otan palkinnon vastaan nöyrin mielin ja lähetän kiitokseni Vampulaan Jari Laukkaselle jonka rakentelutyön tuloksena käytössäni on (Chevyn moottorista huolimatta...) mahtavasti toimiva nostalgiakiihdytin. Wagonin jalostaminen jatkuu toimestani lähitulevaisuudessa.

    Tältä kesältä omat kiihdyttelyni ilmeisesti loppuivat tähän. Laitan Morriksen talviteloille ja suuntaan talliin viimeistelemään 4 vuotta työn alla ollutta '70 PPR Cudaani tavoitteena American Car Show 2008.

    Tältä kesältä vielä oma Special Awardini Manulle ja Severille mahtavista kisaviikonlopuista.

    SPET 1611 Pepe / Keminmaa - Lappi - Finland
     
  7. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Johan on rankka viikonloppu takana. Tapahtumaa oli jos jonkinlaista ja enemmänkin olisi ollut, kaikkeen ei vain yksinkertaisesti ehdi osallistua. Tulihan kuitenkin sunnuntaina käväistyä myös Kalajoella katsomassa räkreisinkiä.. Muutama kuva olis tuossa:
    http://public.fotki.com/Rinnewood/races ... ajokism07/

    Olin myös sivustakatsojana havaitsevinani muutamaa ihmeellisyyttä tuossa lähtöviivalla, mutta eipä siitä sen enempää.. :odroll:

    Paljon onnea Kalliomäelle+tiimille ennätyksen johdosta!
    Ja myöskin Orhasen Timpalle & Nostalgia racing tiimille suuret onnittelut!! Mukava nähdä menestystä kaiken epäonnen ja vastoinkäymisen jälkeen! :D

    Tuttuja tuli jälleen nähtyä lukuisia tuolla paikan päällä ja sää oli loistava! 8)
    On se, parasta paikan päällä!! :lol:
     
  8. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Kappas ku meinaa unohtua asiat...
    ONNITTELUT Nostalgia race cars-tiimille loistavasta työstä!!!Ykköspokaali varmasti lämmitti kaiken sattuneen jälkeen!!

    T:DS310-tiimi
     
  9. Käkö

    Käkö Gearhead

    Dyhmä REEN ikiomataulu, huomatkaa lajittelutulokset kehyksissä :rotfl:
    Loistavaa toimintaa Fyyralta!!!

    [​IMG]
     
  10. jussi308

    jussi308 1st gear

    kala

    Kiitokset vielä Siirosen tiimille kaasarin lainasta meidän kikottimeen.

    Viikonloppu oli täynnä vastoinkäymisiä mutta vehkeet säily onneksi ehjänä ja saatiin ajettua muutama lajittelulähtö (nekin tosin ongelmia täynnä). Pudotusajo katkesi nestevuotoon ja tultiin perä edellä burniksen jälkeen takaisinpäin. :( Muuten oli erittäin mukava viikonloppu. :rotfl:
     
  11. hejo

    hejo 1st gear

    Taaskin viihdyimme loistavasti Kalajoen hiekoilla...Kelit kohdallaan ja seura aivan loistavaa...Kiitokset Pipsalle henkilökohtaisesta avustamisesta kaikissa hommissa ja "aputyttö"Ainolle myöskin suuret kiitokset ja terveiset sinne Lahden suuntaan. :D Ainut miinuspuoli taisi olla noi lamput tuolla Kalajoella,ainakin meidän sedälle hiukan aiheuttivat kiukkua kun vilkuttivat yhden lähdön mitä sattuu,fyyran sedät sanoivat auton liikahtaneen vaikkei näin tapahtunut...mene ja tiedä loppu kuitenkin sujui aivan loistavasti...Arskalle onnittelut hienosta SC voitosta!Onnittelut myöskin Paraisten Perunakeisarille Dyhmä reen parhaalle!
     
  12. Henski

    Henski 1st gear

    Kalajoki tarjosi mulle paljon enemmän, mitä uskalsin odottaa. Olin jo aikomuksissa jättää koko kisan väliin, mutta kiitos 4-D-Racingin ruuvaus- ja kuljetuspalvelun, sain "kokonaispaketin" kasaan ja paikalla oltiin.

    Lauantain 5 lajittelulähtöä meni aina vaan lähemmäksi sitä maagista "ysiä", parhaimman ollessa 10.068/217. Pito oli lopulta todella hyvä lentokentäksi ja siitä suuri kiitos FHRA:n rataryhmälle.

    Sunnuntain pudotukset meni odotusten mukaan, tappio tuli 2.kierroksella Vellamon Jarmolle, joka lopulta vei koko kisan voiton; Onnittelut!!

    Kiitokset myös Red Black Racingin porukoille majoitus- ja muonituspalveluista.


    T.Olli, DS#300
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noissa lampuissa (lähettäjässä?) oli kuulemma koko ajan jotain outoa. Meidänkin juniori kertoi jotta tuolla ei voinut toimia kuten yleensä eli nostaa kierroksia heti kun molemmat autot on steitsannut kun pari kertaa kestikin todella kauan ennenkuin kuusi sit "putos" ja joskus taas homma meni ihan normaalisti. Eli siinä tuli senkin kertoman mukaan ylimääräistä kikkailua ja vähän kiire lähtöjä kun ei oikein uskaltanut luottaa siihen milloin siitä päästetään liikkeelle :-?
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kotona taas, päikkärit takana ja kuuppa edelleen himmeenä kalajoen reissun kokemusten ja matkan rasitusten takia :eek:

    Ei oikein sujunut meillä tällä' kertaa :cry: Autoa ruuvattioin jioka lähdön jälkeen, eikä vikaa löytynyt, vaan savutus jatkui ja 10 kmh loppunopeudesta jäi puuttumaan. Vaihdoimme kansipahvit Porin kisojen jälkeen ja ruuvasimme Jaffan kanssa KAASARIN :wc: paikoilleen Sarahin pyynnöstä, mutta toivottua ryhtiliikettä kulun suhteen ei valitettavasti saatu aikaan. Auto kulko pathaimmillaan vain 10.8 aikoja ja loppunopeuskin jäi vaivaiseen 200n pintaan. Syy moiseen ei oikein selvinnyt sillä ohivuotoja ei ollut, mikään ei ole silmämääräisesti rikki ja sekä kaasari, että sytkä ovat niillä kohdillaan, kun viimeksi Alastarolla käytettiin. Mystistä :eek:

    Koneita tosiaan aiottiin mittailla ja Fhran katsastus-heput tulivat kyselemään, josko saisivat kokeilla mun motissa, miten toi heidän mittarinsa toimii kun etukäteen jo tiesivät minkä kokoinen se on. Tuloksia kattellessa ihmetys oli kyllä suuri, sillä aikoinaan tehdasuutena ostamani 454 LS 6 moottori paljastui 327 kokoiseksi, joten täytynee imoittautua ensi kisaan C-luokkaan jotta saadaan sinnekin lisää kilpailijoita. . Sessio sinänsä oli kyllä just niin amatöörien puuhastelua, että tuskin noita heppuja ihan vähään aikaan ainakaan toi mittari kädessä varikolla näkyy :poff:

    Hienoa tilanteiden ja tunnelmien havainnointia taas FHRAN toimiston valloittavilta :pinup: heidän huomatessaan ja toteuttessaan kylmän totuuden Suomen Drag Racingin nykytilasta laittamalla REEn tulokset ihan omaan tolppaansa oikeni kehyksien kera :rotfl:

    [​IMG]

    Kiitokset Hanskiille :pinup: ja Emilialle :pinup: Ryhmä REEn arvon palauttamisesta sinne mihin se kuuluukin, eli huipulle :rotfl: :poff:

    Finaaleissa nähdään taas hyvät Siskot ja Veljet, sillä teidän kanssanne elämä vaan on hauskempaa :rotfl:

    Ps. Kiekulle sellaisia terveisiä, että Käkö käyttäytyi päivähoidossaan meidän tiimissä hyvin, eikä mitään valitettavaa ole :rotfl:
     
  15. mika112

    mika112 1st gear

    muutama kuva Kalajoelta.....radalta ja muualta. Lauantaina tuli todistettua että meissä kaikissa asuu pieni lapsi joka kaivurilla leikkii heti kun sellanen hiekkalaatikosta löytyy....ei meinannu palomiehet millään saada leikkiä loppuun kun siellä jo tuttu naama radaltakin oli hätyyttelemässä heitä pois http://www.mika112.1g.fi/kuvat/FHRA+2007/Rautia+Summer+Nat%B4s/DSC_9403.JPG

    eli täältä siis löytyy pari kuvaa Kalajoen kisoista http://www.mika112.1g.fi/kuvat/FHRA+2007/Rautia+Summer+Nat%B4s/?n=0
     
  16. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuo pitää kyllä täysin paikkaansa,tosi mukavat kisat ja sunnuntaina tuli kierreltyä kisapaikalla 8v kummipojan kanssa parisen tuntia joka oli tullut paikalle isovanhempiensa(mun vanhemmat siis) kanssa jotka myös olivat tohkeissaan kisoista kun niille tänään päivällä pikaisesti soitin et melkein unohtui varsinainen asia :rotfl:
    Kummipojalle sattui myös erittäin mieluinen kokemus tuolla kisoissa kun sai istua B.B.Chevyn tiimin Novassa ja oikein vieläpä vöissä,Kiitos siis sinne siitä!

    Näissä "junioreissahan" meillä on tulevaisuus!
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eipä kestä, kiva jos tykkäs :D Pikkukaveri näytti vaan niin kiinnostuneelle niin juolahti mieleen tollanen juttu kun muistelee itteään pienenä ja tota meidän nyt jo kuskiks asti ehtinyttä junioria :wink:
    Mut jos se kummipoika innostu niin paljon että alkaa kiinnostua oman autourheiluharrastuksen aloittamisesta niin älä vaan kerro sen vanhemmille kuka sitä on yllyttänyt :rotfl:
     
  18. Sarah

    Sarah 1st gear

    Te olette vioittaneet siitä KAASARIA jollain lailla !!! Tai toinen vaihtoehto sille ettei se toimi on se kun Herra K. kävi siunaamassa taannoin tuon vehkeen.Sen jälkeenhän mikään ei ole toiminut niin kuin pitää,eli mitä tästä opimme:Herra K. EI TULE kahta metriä lähemmäs Camaroa !!!!!!!!!!!!!
    Ettäs tiedät :D

    Taidan itse laittaa pelit ja vehkeet kuntoon,tuntuu siltä että se tarvitsee sen :pinup: kosketuksen,niin johan alkaa homma taas toimimaan :poff:

    Muuten oli kyllä kivat kisat,sää suosi,sai pojista herkkiä kuvia(harmi etten osaa niitä tänne laittaa) ja kokkikin teki erinomaista ruokaa,ja Käkökin oli päivähoidossa ihan oikeesti kiltisti :D

    Onnittelut Paraisiin päin voitosta,oli muuten pottukeisarin peruna-sienipiiras todella hyvää,oliko niin että keisari oli ihan itse tehnyt piiraan??Kiitos Hejolle maistiaisista ja letuista,nam nam.

    Mutta parasta koko kisassa oli kuitenkin tuo Dyhmä Deen ihan ikioma tulostaulu,kiitokset neidoille hienosta oivalluksesta :D

    Finaaleissa sitten viimeistään nähdään...
     
  19. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllähän se tykkäs ja noinhan se mullakin alkoi autourheilu kiinnostaa,kun suunnilleen saman ikäisenä Nykvistin Leksan Chevellen sliksejä sormella painelin :D
     
  20. kime2

    kime2 Gearhead

    Näinhän siinä on varmaan tapahtunut :lol:

    Mäkin olen muuten sen verran taikauskoinen etten tiettyjen tyyppien anna koskea mihinkään mun autojen osiin(muista osista nyt puhumattakaan!) :wink:

    Tuossa naisen kosketuksessa saattaa olla muuten vinha perä omien projektienkin etenemisen kohdalla tuli vaan mieleen kun sattumalta törmäsin e.harvinaisen ammattikunnan edustajaan kuin naismekaanikkoon et pitäiskö pyytää "tiimiin" mukaan,mut ei kuulemma tarvi kun sattui tuo oma :pinup: oleen mukana ja kauhea selvitys mistä mä tämänkin mekaanikon tunnen,et sellaista meidän perheessä :poff:
     

Kerro tästä muillekin!