Eikö kukaan tee Blazeriin sähkötöitä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja lucifer74, 11.8.2003.

  1. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Edelleenkin sähköt hukassa, mistä korjauskäsikirja jossa on kunnolliset sähkökaaviot? Puhallin pimeenä, mikä on katkaisijan kytkentäkaavio, ilmastoitu malli.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  3. capriceman

    capriceman Gearhead

    Tsekkaa seuraavat komponentit:
    -Sulake
    -Puhaltimen sarjavastus yksikkö
    - Puhallin moottorin resistanssi
    - Moottorin maahdoitus
    - jännite moottorille

    Monesti puhallinmoottori on sökönä, se voi hajottaa sarjavastus yksikön>>jolloin puhallus ei toimi...
     
  4. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Oisko capriceman:llä kunnollista sähkökaaviota?

    Kattelin alfamerin opasta, mutta se on lähinnä vanin omistajille tarkoitettu..

    Olis kiva tietää kiertääkö puhaltimelle virta virtalukon kautta vai releeltä suoraan akusta.. katastus lähenee.. ja syyskylmät!

    Puhaltimen motti on ehjä koska pyörii kun kytkee suoraan akusta ja vastuskin lienee kunnossa kun yhdistelee johtoja eritavoin puhaltimen nopeus muuttuu. Katkaisija?
    En viitis ulkosalla purkaa koko kojelautaa.. et jelppiä kitos..
     
  5. fisu

    fisu Gearhead

    tuossa mun farmioldsissa oli maajohto poikki ja se mykisti puhaltimen ja eberin,löytyy sieltä apparin jalkatilasta.
     
  6. pannupää

    pannupää Gearhead

    Vuosia takaperin oli ongelmia stw:n puhaltimen kanssa. Suoraan akulta ruokittuna pyöri vinhasti. Piuhoillekin tuli virtaa, vaan ei pelannut. Ainakin farkkuun sai tuolloin edullisesti puhaltimen tarvikemoottoreita. Tällaisen asennus ratkaisi pulman. Kai orkkiksenkin olisi saanut kunnostettua / herkisteltyä, mutta halvan varaosan takia ei kannattanut. Ja toimii tänäkin päivänä.
    -Toinen juttu on se, että mun mielestä jotkut sähköjutut (just em. puhallin ja lasinpyyhkijät esimerkiksi) on tämän ikäluokan gm-autoissa toteutettu turhan mutkikkaasti ja lyhytikäisillä osilla. Monissa osissa käytetty muovi kovettuu ja hapertuu sellaiseksi, että joitakin kohteita on mahdotonta purkaa ehjinä - nuo muoviosat murenevat käsiin. Lie tuttua muillekin?
     
  7. Cammer

    Cammer 1st gear

    Alfamerilta / Haynesilta on myös C/K Pickup, Blazer, Jimmy korjauskäsikirja, jossa on sähökaaviot. Oma on jossain hävöksissä. Tosin toi oli vuosimalleille n -> 87 tms
     

Kerro tästä muillekin!