Rata-autoilua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MPST 67, 25.7.2007.

  1. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Eli mutkarataa,keskustelua ja ihmettelyä yleisesti. Roadsport,SM-rata,ym... kuulumisia.
     
  2. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Mikäs lienee tilanne kesänpäätapahtuman osalta eli Grand Race 18-19.8 Ahvenistolla,onko isännillä laitteet "tikissä"? Meillä vaiheessa.. RSV8 431
     
  3. Toivottavasti ei joudu lähteen kisaan sun kiulun läheltä. ..kele siellä ei viivalla kuule ohjaamossa oman moottorin ääntä yhtään, että saisi lähtöjengat paikalleen :eek: :D

    t. 101
     
  4. BBC64

    BBC64 Gearhead

    Viimekesäisen koneen poikimisen jäljiltä alkaa olla taas hommat kunnossa. Muutama hyödykkeet ovat vielä tuloillaan ja sitten saan jumpata koneen takaisin pannuhuoneeseen. Grand Race 2006 -tapahtumassa ilmenneen tehohävikin syyt näkyvät kivasti kuvissa http://www.norteno.fi/chevy
    Ahvenistolle mennään ellei uusia yllätyksiä ilmene. t. RSV8 454
    PS. RSV8 427 toipunee myös ajoissa
     
  5. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Heh,se roikaa aika pahasti juu. mutta nyt meillä onkin työlistalla uudet putkistot. Ei sitä pauhua jaksa itsekään siellä kajuutassa kuulostella ja ahvenistollahan onkin tiukemmat desipeli rajat joita ei ilmeisesti paljon sovelleta. Ja oli muuten ringillä itselläänkin lähtöjemulit hakusessa sen uuden kytkin pääsylkän takia.. reenataan reenataan..
     
  6. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Hyvähomma! Hieman epäkuranttiatavaraa on öljytilassa juu.. huh! ei tullut kuitenkaan ikkunoita lohkoon ilmeisesti sen pahemmin. meillä on ollut hieman "Clevite kuoriaista" liikkeellä tänäkesänä,muttei kuitenkaan onneksi mäntäpistiäistä.. heh. täällä oli pikku tarkistukset motista männäviikolla ja eilen kammettiin Loctite One takaisin nokalle. Puljaamistahan se on vähän,mutta olosuhteiden pakosta. isompi lauhdutin öljylle ja testilenkille.
     
  7. T.N

    T.N Gearhead

    Näyttää porukoilla hommia riittävän . Itsellä olis sammuttimen
    leimaus ainoa homma . Saas nähdä kykeneekö moiseen .....
    T: 436
     
  8. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Kuulostaa epätodelliselta.. jonainpäivänä vielä meilläkin.. Varovasti,ettei satu mitään tuossahommassa-heh heh!!
     
  9. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Hähää mä olenkin sammuttimen jo tarkistuttanu.

    Mut Mul on tilanne sama kuin viime vuonna elikkä ois niiiiiiin pirusti hommia autossa....
    Tarttis rengaspaineet tarkistaa ja akkukin varmaan ladata.... ei taida ehtiä kyl täl tahdilla!!
    RSV8426
     
  10. 383

    383 Gearhead


    pultit on vielä täällä vai onko tarvetta :odroll: :odroll:
     
  11. BBC64

    BBC64 Gearhead

    Joo, pulteille on käyttöä. Alkavalla viikolla olisi tarkoitus pistää kone ja laatikko nippuun ja paikoilleen...
     
  12. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    :eek: Täälä olis kans yks rata-ajokki rojekti, 89 camaro. Evo 1 valmistuu kaudelle 08, tosin vain katuajokkina, ei kaaria ja jopa jonkunlaista sisustaa löytynee. Kaudella 09 ollaan varmaan kisassa/kisoissa mukana. Tiukalla budjetilla mennään, ja tarkoitus on pitää nuo katuajeluun oikeuttavat peltiläpyskät. Varovainen tehotavoite vuodelle 08 on 300hp pyöriltä. Laatikko vaihtuu automaatista T5 manuaaliin. Mitenkäs tuo moottori kannattais tehä että kestää enemmänkin rata-ajoa? Ylimääräinen öljynlauhdutin, arp:ltä kunnon pultit alakertaan, jne. kannattaisko investoida jo nyt tako-alakertaan. Niin ja kone on ja pysyy 305:nä siihen asti kunnes se vaihtuu :rotfl: LSx on märkä uni vielä pari vuotta. Tavoite on tehdä auto jolla voi ajaa kisoihi, kisoissa, ja kisoista. Eli ei mitään maailmanlopun killeriä, vaan varmatoiminen perän pitäjä
    http://s205.photobucket.com/albums/bb28 ... %20change/
     
  13. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Öljynlauhdutin on hyvä olla reilunkokoinen ja öljynpaineen ei tulisi olla liian/turhankova,koska muuten se jo itsessään kuumentaa öljyä,eli mielummin hp kuin hv-pumppu. esim jos mellingiä käyttää. meillä on ollut valukampura tuossa aiemmin käytössä ja hyvin on kestänyt. tehoa oli siellä 400-450hp paikkeilla. rajoitin 7000rpm. Veivit noissa on vakiona se heikoinlenkki,eli sinne kannattaa laittaa esim h-profiilit. ja tietty se on hyvä olla painotettu. Laajennettu öljypohja on hyvä,eikä tuosta öljyakustakaan varmaan haittaa olisi,jos jostain syystä pääsee hörppäämään tms.niin sillä tod.näk. välttää täystuhon. siihen vielä oiltemp mittari,niin näkee jos alkaa tulla hämminkiä siellä systeemissä. jotain sentapaista..
     
  14. T.N

    T.N Gearhead

    Ei ehtiny sattua mitään , auto myyty ja sammutin sen mukana :(
     
  15. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Ohhoh! No mikä ettei. Mitenkähän,meneekö/menikö vallan katukäyttöön vai tuleeko mahdollisesti kanttailemaan tuonne radalle? Hei,meitilläkin on nyt vastaleimattu sammutin,mutta vielä on työlistalla hommaa.. Ja teillähän T.N ,oli ilmeisesti uusilaite rakenteilla tuonne kilpasarjaan?
     
  16. T.N

    T.N Gearhead

    Kyllä taitaa enempi olla katu-auto tulevaisuudessa , tai mistä sitä tietää.
    Uusi laite on jo työnalla ja luokaksi joko historic tai jos menee liian ylivoimaiseksi niin sitte tuttu ja turvallinen roadsport . Kiva tulla apparalle
    yleisöksi ensimmäistä kertaa tällä vuosituhannella :D
     
  17. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

  18. Raimo Miettinen

    Raimo Miettinen 1st gear

  19. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Mikäs tilanne tuossa toisessa A/V8 -luokan lähdössä oli?

    Liukkonen näytti olevan kaiteen lähellä, mutta kuitenkin voittanut molemmat lähdöt V8:ssa.
     
  20. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Lähtö uusittiin ja Liukkonen pääsi vielä matkaan. Tuo corolla toisessa kuvassa joutui saman tilanteen takia keskeyttämään.
     

Kerro tästä muillekin!