Astrosta olis kysymys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kalu Metalliin, 1.8.2007.

  1. Kalu Metalliin

    Kalu Metalliin 1st gear

    Miten saan irti mottikopan vm90. Alhaalla on ne kaksi klipsiä ja kuskin jalkatilassa on se muovin kapple joka on ruuveilla kiinni muuta,,,se on jotenkin vielä ylhäältä kiinni tiedän jopa minkälaisilla raudoilla vaan en tiedä miten pääsen käsiksi niihin :( Pitääkö hanskalokero ottaa pois ensin vai miten se tapahtuu? Tiedän et ihan iisi juttu mut kun nyt vaan ei välähdä :eek: Pitäis vaihtaa sytkä osat, mitäs muuta kandee tarkastaa samalla kun on irti toi kone koppa? Autolla ei ole ajettu kun vasta 142tkm eli ei kummia ,,kai?? Kaikki apu tarpeen, autot muuten tuttuja mut ei jenkit,,vielä :wink:
     
  2. Jasse

    Jasse 1st gear

    Siinä on vielä molemmissa yläreunoissa ruuvit oliskohan niihin passannu joko 14 tai 15mm hylsy, parilla pitkällä jatkolla saa helpisti. Kurkkaa vaikka fikkarilla niin näet ne kannat siellä.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    -90 Konekopan ylänurkissa ihan siellä rintapellissä asti on tosiaan pultit joilla se on kiinni, aukeaa myös järeällä talttapäällä, kannan kokoa en tiedä.
    -88 ja vanhemmissa malleissa pultit sijaitsevat konehuoneen puolella, tarkista sieltäkin, just osti kaveri tommosen ysikymppisenä. :rotfl:

    Hansikalokero täytyy ottaa jokatapauksessa veks, joten aloita siitä, tuossakin eroja vuosmallien välillä, jokatapauksessa alhaalta ne on kiinni 3/8 (10mm) muttereilla.
    <89 on kaksi hanskalokeroa ja yläkiinnityspultit muistaakseni kannen alla
    >89 on yksi lokero ja yläkiinnitysruuvit päissä näkyvissä, lisäksi niissä kohdin on peltiklipsit jotka aukeaa nyppäämällä, sen jälkeen ylöspäin taittamalla koko paska irti.
    -Muista irrottaa tässä vaiheessa tupakinsytkärin piuha ettet revi poikki.


    -Ilmaputsari

    -PCV (oikean venakopan keskellä, huohotusventtiili, kuuluu helistä ravistettaessa, suosittelen vaihtaan, maksaa 3€) tarkista myös ettei se letku ole tukkeessa käyttämällä konetta(alipaine) tai puhaltamalla.
    Huom. PVC on konemallikohtainen osa.

    -Ruiskun läppärungon alatiivisteen tarkistus, vaikka jarrucleaneria siihen suihkimalla koneen käydessä.

    -Eipä toimivassa koneessa oikeen muuta häplimistä noitten sytkäosien lisäksi olekaan.
     
  4. Kalu Metalliin

    Kalu Metalliin 1st gear

    Kiitoksia näillä opuksilla jatkan kopan irrotus harjoituksia :odroll: Mitä onko alhaalla kummiskin vielä niiden klipsien jälkeenkin ruuvit jossain? Kummasskin jalkatilassa on ne klipsit! Mulla on sellainen yks iso hanskalokero ja tuhkis siinä vasemmalla puolella. Se koppa+juomakupit+hanskalokero on kaikki yhtä ja samaa osaa joten toivon et sieltä löytyy ratkaisu irtoamiseen helposti, onhan se irtoavaksi tehty joskus....Ja lisää kysymysiä tulee aina tarpeen mukaan...
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Eli sulla on -90 mallinen kärry, hanskalokerokompleksin alapäästä kun altapäin katsot löytyy ne pari "10mm" mutteria.

    Ei itse konekopassa ole niiden etukiinnityspulttien ja alaklipsien lisäksi enempää, kuin ehkä hanskalokeron alla oleva latikanpätkä, jossei sitä ole heitetty menemään.

    Ilmastoinnin kanava siellä on myös, jossei sitäkin ole hävitetty, ei ole yläpäästään millään kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!