runkonumero hukas

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja olssi, 27.8.2003.

  1. olssi

    olssi 1st gear

    Mistähän löytyy custom cruiserin maahantuojan lyömät runkonumerot?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Katos, ei kun siis katsos :smile: kuskin puoleisesta runkopalkista, eturenkaan takana! Siel sijaitsee ainakin Caprice STW:n runkonumero. Myös kojelaudassa kuskin puolella on¨, tuulilasista kun läpi katseleepi!
     
  3. Lettu

    Lettu Gearhead

    tai sitten konehuoneesta, kuskin puolelta johtojen alta siitä lokakaaren päältä.
    oma tsevy pomppas katsastuksesta eka kerralla sen takia ettei katsastusmies sitä sieltä löytänyt. soitto entiselle omistajalle autto ja leima tuli.

    ihan piruuttaan taidettu lätkiä noi minne sattuu
     
  4. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Joo, tuo valmistenumero on hyvä esimerkki siitä kun ei ollut aikoinaan määräyksiä siitä mihin se numero täytyy täällä suomessa meistää.
    Niitä sitten lätkittiin minne sattuu, eikä aina löydy.

    Nykyään on määrätty että se numero täytyy (tarvittaessa) meistää ajoneuvon oik. puolelle.

    On niistä määräyksistä joskus jotain hyötyäkin.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    omassa capricessani kuskin puolen runkoaisassa renkaan etupoulella.näkee kun katsoo pyörän aukosta.T:asseri
     
  6. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Voi olla myös repsikan puolella runkoaisassa eturenkaan etupuolella
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Löytyy useimmiten vas.eturenkaan etupuolelta runkopalkista.
    Voi tosin olla ihan missä tahansa muuallakin johtuen siitä,autoja uitti maahan useita eri tahoja ja runkonumeroita lyötiin silloin vähän mihin sattui,jokainen tavallaan.
    Itse useita kymmeniä katsastaneena aikanaan oli tapana lyödä se juuri edellä mainittuun paikkaan.Ja jos sitä ei heti löytynyt kun autoa vei uudestaan katsastukseen jonkun muun jäliltä,niin helpointa oli yksinkertaisesti LYÖDÄ UUSINUMERO palkkiin,koska katsastuksessa on loppujen lopuksi aivan sama kuka ja missä sen on lyönyt,tärkeintä on että se löytyy!
     
  8. hyde

    hyde Gearhead

    Tuli mieleen,että joskus 90-luvun puolivälin
    jälkeen,kun katsatuksessa elettiin jo näitä
    uusia 'leppoisia' aikoja tapahtui mulle
    seuraavaa.Omistin silloin 79 Caminon,joka
    oli ihan suomiauto ,mutta rungonnumeron
    oli suola syönyt ,niin että kuin oikein
    kasteli palkkia niin saattoi erottaa pari kolme merkkiä.Kävi heti mielessä noi 80-luvun
    kauhujutut siitä paperisodasta jolla sitten
    todistetaan että tää on juuri se Camino.Piti
    hakea GM:ltä todistuksia jos löytyi jne..
    No ajattelin kuitenkin käydä kysymässä
    miten homma sitten oikein virallisesti hoi-
    tuu,ja eikun katsastuskonttorille.Inssi tsekkasi fikkarilla numeroa ja sanoi että
    'ei tässä mitään muuta kun lyöt uuden numeron
    ,sillä vanhaa on riittävästi näkyvillä'.
    No hämmästykseltäni en voinut kun voivotella
    että täytyy hommata stanssit jostain,johon
    inssi totesi 'me voidaan lainata huomisen ajaksi kun on toi helatorstai'.'Haet vaan tä-
    nään vähän ennen viittä ja palautat heti
    perjantai aamuna'.Ja niin siinä sitten kävi,
    että helatorstaina löin pihalla uutta rugonnumeroa Caminoon katsastuskonttorin stansseilla samalla miettien että 'jotakin on ehkä 15-vuodessa muuttunut'.Oikein harmitti ettei sattunut ketään paikalle kyselemään tyyliin:'mitähän ne mahtaa katsastuksssa sanoa tosta?'Olis ollut niin pirun mukava vastata että:'täytyy kysästä samalla kun palautan nää stanssit'.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aikoinaan miniä katsastaessa inssi kysäisi että missäs runkonumero on, (on siis pelkääjän jalkotilassa), mutta kun koko pohja oli tehty kokonaan uusiksi, niin luonnollisestikin numeroa ei löytynyt. Inssi valahti harmistuneen näköiseksi, haki stanssit ja takoi numeron uuteen levyyn! Kyllä oli hymyssä pidättelemistä...:grin: Tämä se vasta oli palvelua! Tapahtui joskus -96 ...
     

Kerro tästä muillekin!