Pari vinkkiä Esko Rahkosen tarhasta Lahdessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Hannu_BA61, 7.6.2004.

  1. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Liekö odotettavissa Suomen suurin joukkotappelu, vai kuinkahan moiset penkojaiset mahtavat sujua... :odroll: En mä nyt halua maalailla piruja seinille, mut eiköhän suurta äijälaumaa noilla apajilla voi hyvinkin verrata naisväkeen vaatekaupan alennusmyynneissää... :wink:
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  3. Ammala

    Ammala Gearhead


    No tappelu osista on myyjän kannalta yksinomaan hyvä asia... :D

    Pitääkö vuokrata ryhmä näyttäväraamisia vartijoita jotta kovin pahoilta nujakoilta vältyttäisiin :odroll:
     
  4. Shovel

    Shovel Gearhead

    Itse joskus Tornion Kyläjoella Rahkosen (käsittääkseni Eskon kotipaikka, korjaa Tarmo jos olen väärässä)kaupassa käyneenä 1980- jotain? kaikki kunnia Eskon muistolle. Itse enemmän kaksipyöräisiin suuntautuneena kuitenkin toivon että autolaanin aarteet menevät oikeisiin käsiin.

    Tsemppiä Tarmolle ja muille Eskon omaisille.
    R.I.P
     
  5. Mieite

    Mieite 1st gear

    Totahan vois verrata johonkin rompetori tilanteeseen, eli väkeä voi tulla yllättävänkin paljon . Ja mihin ne ja niiden kulkupelitkin mahtuis. Ja laanilla tonkiminenkin ei liene kaikkein helpointa.
    Jos olisin romujen haltija laittaisin nettiin selkeesti kuvien kera mitä on myynnissä , ja saa tarjota, tai selkee pohjahinta . Joku aika sittenhän ameriikanpuolellahan oli tapaus missä jumalaton määrä tavarata ja autoja oli säilötty vanhalle kanafarmille. Autot oli selkeesti listattu , ja tais mennä kauppakelpoinen tavara aika nopealla sykkeellä. Oliko se joku www.autoprojects.com / chikencoop tai jotain?

    Itsekkin olin Eskon kanssa juttusissa muutamasta eri projekti vaihtoehdosta. Siksipä olisi mukava tietää Ammalan kommenti että onko tavarat / autot mahdollisesti tulossa millä sykkeellä myyntiin. Vai onko jo? Moni muukin varmaan haluaisi tietää?
     
  6. Ammala

    Ammala Gearhead

    Esko Rahkosen laanin materiaalin myynti

    Kaikki tavara on myynnissä juuri nyt. En ole koonnut mitään aihio- ja osagalleriaa vielä nettiin (J. Töyrylän kuvat ovat tosin jossain määrin hoitaneet tätä virkaa)
    koska viidakkorumpu on tehnyt tehtävänsä ja kyselyt ovat pitäneet minut työllistettynä jo noin puolitoista kuukautta.

    Olen jo laatinut ajoneuvolistan, perunkirjoituskin sitä jo vaati, mutta kuten varmaan arvaatte ei organisoidun kuvaston luominen ole mikään käden käänteessä tehtävä juttu, koska aikaa on käytössä vähän ja hyvin monista aihioista ei saa kunnon kuvia, ne kun ovat osien alla ja peitossa.

    Yksittäiset osat ovat luku sinänsä, niitä ei pysty helposti tunnistamaan ellei ko.osan tarvitsija paikanna juuri sitä osaa mitä sattuu tarvitsemaan.

    Tässä ja nyt paras ja edullisin myyntitapa on rompetori-tyyppinen kauppa. Ennen lumien tuloa myös vähempiarvoinen tavara viedään Kuusakoskelle, joten liikkelle nyt 70-/80-lukuisten autojen harrastajat, paikalla on yhä tavaraa. Myös 60-lukulaisia autoja on jonkin verran.

    Tokihan laani pitäisi panna järjestykseen, mutta ennen kuin tätä voi edes harkita, on osasta kalustoa päästävä eroon.
     
  7. Ammala

    Ammala Gearhead


    Kiitos, mutta Rahkosen kauppa ei ollut Eskon kotipaikka, vaan kauppaa piti Eskon isän serkku.
     
  8. lake ender

    lake ender Gearhead

    K.l.B on listannut jotain mielenkiintoisimpia (hänen mielestään) autoja ja kuvannutkin. Uudessa Mobilistissa näytti olevan juttua
     
  9. Bentley

    Bentley 1st gear

    Bremer on listannut näköjään noin kolmasosan kalustosta ja helmiä lie jemmassakin. Luvassa näyttäisi olevan jatkokertomusta seuraavassa Mobilisti-lehdessä. Hieno teko K.L.B.:ltä ja kumppaneilta!

    Noi syyskuulle kaavaillut kaksipäiväiset penkojaiset saanevat jättimenestyksen. Varmaan ei olisi huono ajatus jonkinlaista hinnoitteluakin laitella?

    Kunhan toi penkojaisaikataulu ja -tapa selviää, niin Ämmälään kannattaa varmaan tosimielessä raahautua.
     
  10. Juha K

    Juha K 3rd gear

    Ko. listalta löytyi myös Saab 95 kombi (kumihuli tehtaan kangaskattoluukulla)
    http://i7.photobucket.com/albums/y261/l ... 1186820854

    Ei kellään sattus olemaan lisää kuvia tosta? lähinnä kattoluukusta / sisäkatosta.
     
  11. Ammala

    Ammala Gearhead

    Saab 95

     
  12. Bentley

    Bentley 1st gear

    Nopeat syövät hitaat...

    Mutta eihän tavara taida heti loppua, vaan vaihtoehtoja lie jäljellä pilvin pimein.
     
  13. sbc383

    sbc383 Gearhead

    mites laanille pääsee tutkiin "aarteita"??
     
  14. Ammala

    Ammala Gearhead

    Esko Rahkosen laani Lahdessa

    Laanille pääsee ottamalla minuun yhteyttä mieluiten s-postiin:

    lockhaven@luukku.com, ja laittamalla yhteystiedot. Vastaan sitten oman numeroni kera.

    Muistakaa, että näyttösopimus on henkilökohtainen, vieraita saa tuoda yhden tai kaksi riuskaa kaveria jos on tarkoitus lastata painavaa tavaraa.

    Ja HUOM: Ei renkaanpotkijoita, minulla ei yksinkertaisesti ole aikaa ajella Lahteen tyhjän takia. Jos tulee, niin ostomielessä.

    T Tarmo
     
  15. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Eihän mulla mitään rahaa ole, joten kysyn ihan vaan uteliaisuuttani. Onko kukaan tutustunut lähivuosina Rahkosen Tsaikaan, minkälaisessa kunnossa oli?
     
  16. lehmikangas

    lehmikangas 1st gear

  17. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Tsaika oli mykistävä. Itse menin ihan sekaisin sen nähtyäni enkä sen jälkeen pystynyt keskittymään mihinkään muuhun :) . Kunto on siisti alkuperäiskunto ehjä sisustus kiiltävät kromit. Oikeassa ovessa oli amatöörimäinen kittikorjaus/paikkamaalaus ja yksi huono lista vasemmalla puolella, mutta muutoin todella uljas ilmestys, pelkkää vahaa ja putsinkia vaan ja paanalle.
    Tekniikasta en osaa mennä sanomaan.
    Venäläiset on myös tehneet hyvän tarjouksen autosta (20K) Lienee jonkinmoinen kulttiauto siellä.
    Toivon että Tsaikalle löytyisi suomesta ostaja jos en minä saa rahaa haalittua kokoon. Halvallahan se ei lähde.
     
  18. F250

    F250 Gearhead


    Vieläkö tämä on tallella?
     
  19. Ammala

    Ammala Gearhead

    Hudson

    Onhan siellä ainakin yksi Hudson vielä.

    Voi tulla katsomaan.
     
  20. mawe

    mawe Gearhead

Kerro tästä muillekin!