6,2 diesel vanin päästöt...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja harby, 23.7.2007.

  1. P_J_P

    P_J_P 1st gear

    Katsastuksesta

    Eilen kävi vani katsastuksessa ja läpihän se meni ...mitä nyt kasikympinlätkä pitäis laittaa 8)

    Mutta mutta inssi rykäs sellaset kierrokset päästömittauksessa, että luulin laatikon lentävän huis helvettiin. Niin ei kuitenkaan käynyt, ja sitten kun kyselin että pitääkös sitä automaattilaatikon kanssa noin huudattaa, niin sanoi että ei näihin ole mitään erillistä ohjearvoa kierroksille joten täysillä vaan... :( AKE:lta on kuulemma joskus tullut ohjeet että 2/3 maks kierroksista, mutta se on jo kumottu ja muutamasta Volvon laatikosta on ohjeet kierrosluvuista mutta muut täysillä... :x
     
  2. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    joo, kirjoitinkin hieman väärin tuossa aiemmin. Eli ei siellä konttorilla ollut mitään ohjetta maksimikierroksista, mutta oli ohjeet kierroksista mitkä ovat RIITTÄVÄT tuon päästöarvon mittaamiseksi. Eli konttorisedän ei ole pakko polkea sitä 6.2 dieseliä kaasu pohjassa, mutta jos hän haluaa niin tehdä niin mikään lappu tai ohje ei sitä kiellä.
     
  3. tw

    tw 1st gear

    Mitenkähän tän asian kuuluis oikeesti olla?

    Viimeviikkolla leimasin Jimmyä (th700r4) ja inssi laitto mittakoneeseensa max.kierroksiksi 5000.
    Totesin että onkohan tuo varmaan oikein kun mun muistin mukaan joku 3600 riitäis näille pannuille ja täähän on vielä automaattikin niin...
    Katsuri meinas että, ei sen väliä mitä siellä laitteessa lukee, katotaan paljonko ottaa. Ja katto kanssa. 4040 otti ja ryki ja rynkytti.

    Okay, ekalla vedolla koje ei toiminut ja 0,34 tuli toisella yrityksellä ja inssi tyytyväiseksi mutta mua jäi jonninverran jurppiin se turha rääkki ja sellanen outo palaneenkäry. Ympärillä oli samanlainen katku kun tulee jarruista tai kytkimestä kuumitessaan.
    Mitään ei menny rikki... ainakaan vielä.
     
  4. human62

    human62 1st gear

    Edessä mullakin katsastus tuon 6,2 vani-dieselin kanssa .Muistaakseni viimeksi kun kaasuja poljettiin haki 4300 rpm/min ja sen huomasi jo muutkin 50 metrin säteellä seisseet ihmiset...
    Silloin jo ajattelin että on pakko pudottaa max kierrokset 3600-3700 kieppeille eihän niitä ajossakaan ikinä tarvitse.

    Kyllä muuten kulkee hyvin yli 160km/h ja aina vaan tuntui kiihtyvän mutten raaskinut enempää kokeilla rajansa kaikella.
    Vani kiihtyykin "paremmin" kun ei ole kaasu pohjassa,täysi kaasulla se vaan savuttaa ja jotenkin kiihtyy tukehtuneen oloisesti kun pumpun syöttö on täysillä.
    Auton kiihdytystilanteessa tämä kuitenkin perustuu siihen"täyskaasulla" että syöttöpumppu ei ymmärrä että kone ei saa heti oikeaa määrää ilmaa suhteessa kierrosten määrään ja siten siis tavallaan saa liikaa tavaraa joka tulee mustana/savuna putkesta ulos.
     
  5. karza11

    karza11 Gearhead

    pensaa dsl sekaan

    mun eukolla on parisataatonnii ajettu seatin TDi. eukko laitto kymmenkunta litraa pensaa vahingossa ennenku hoksas ja sit täytti fixuna lopputankin diisselii.......tää tapahtu sattumalta pari viikkoo ennen leimaa ja päästöt oli 0,52......edellisessä leimassa 1,2 ja suodatinta ei välissä ollu vaihdettu......ei silti en kyl omaan tarkotuksella laittas
     
  6. tug3

    tug3 Gearhead

    Itse kävin kanssa kiesslini leimaamassa kuukausi sitten.

    Ensi rykäisyllä arvo oli jotain 1.7. Läpi olis ollu, mutta kun kuulemma jos yli 1.5, niin pitää ottaa keskiarvo kolmella rykäisyllä. Seuraavaksi setä polkas suoraan "rajottimeen" ja kone yski ja paukku. Eli kierrokset heijas 4000 ja 4300 välillä ja sen kuuli. Mustaa pukkas ja arvot taivaissa. Uudestaan äijä tunki poljinta konehuoneeseen ja 6.2 litraa valitti koko tilavuutensa voimasta...

    Kysyin sedältä, että onko sitä nyt pakkorikki polkea. Anna sen kiertää "rauhassa" siinä 4000 päällä, äläkä hakkaa "rajoittimeen". Nyt äijä laski polkimen asiallisesti ja jopa katsoi kierroksia mittarista. Kun sai yli 4000 kierroksen, niin mittari tokaisi tyytyväisenä 0.8...

    Ensi kerralla kyllä säädän itse tuonne rajoituksen valmiiksi, ettei yli-innokas inssi konetta tai lootaa rikkomaan.

    Sen verran taustaa koneesta, että täydellisestä uudelleenrakennuksesta on alle 30tml takana, joten arvojen pitäis olla kohdillaan. Kunhan ei yritetä ottaa kierrosennätyksiä.
     

Kerro tästä muillekin!