67-76 A-Body takajouset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja RAAKA, 10.9.2007.

  1. RAAKA

    RAAKA 1st gear

  2. kickdown

    kickdown Gearhead

    Tuli hommattua tollaset MP:n XHD jouset, muuten hyvät mut perä on apukuskin puolelta vähän ylempänä. Vasemman ja oikean puolen pakoissa on eri pitusia lehtiä ja tossa oikeen puoleisessa ne on vähän edempänä. Lueskelin jostain ameriikan foorumilta et niin kuuluis ollakkin, tehty vissiin vähän tehokkaampia pelejä varten kun kiihdytyksessä suurempi vääntö kohdistuu pelkääjän puolelle..?
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ne on varmaankin ne super stok jouset.
     
  4. PJP

    PJP 1st gear

    Firmaa haukuttu kansainvälisellä keskustelupalstalla. Myöskään omat kokemukset eivät hyviä. En suosittele.
     
  5. kickdown

    kickdown Gearhead

    Mitäköhän eroa niissä on? Moparin HD jousien numerot niissä kyllä on sekä tarralapuissa että maalattuna.
     
  6. L.P.

    L.P. Gearhead

    Onkohan sellaiseen ihmeeseen vielä törmätty, kuin Suomessa myytävät 67-76 takalehtijouset, jotka eivät ole kuoleutuneet.

    Nimimerkillä takajouset löy pohjaan kun 6 henkeä + matkatavarat...
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Hintakin on Jimille tyypilliseen tapaan huikea.

    Mancinilta on toimitukset pelannut, ja jos mokanneet niin aina on kivuttomasti hoitunut korjaukset.

    Noita löytyy nykyään (vuoden päivät) muiltakin myyjiltä esim. Summit.
     
  8. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Mulla olis vielä 1 jousipakka, alkujaan `69 darrasta. Ei taatusti oo kuoleentuneet, eikä jousta darran alla mihinkään :rotfl: Toisen pakan purin, kun tarttin johonkin muualle jousilateja. Noihin oli vissiin lisätty 2 tai 3 latia ylimääräistä. Sen verran jäykät jouset olivat jotta tällainen 100 kilon keijukainen sai hyppiä takaluukussa (oli kansi sillon irti) eikä perä joustanut montaa senttiä.........

    Tosin voip olla että noi tulee taas käyttöön, siis oikeaan käyttöön sellaiseen mistä ne onkin :)
     
  9. mopar318

    mopar318 Gearhead

    niin...sitten on ainakin itsellä hyväksi havaittu keino: Vallilan takomo.
    Ainakin A-bodyn osalta. F-korisen jousiremontista ei sitten puhutakaan mitään...
     
  10. BDF

    BDF 1st gear

    miksi niitä ei voi ostaa arolta suoraan vai onko liian kalliit kun maksaa noin 300 euroo pari.mulla omassa darrassa paikoillaan ollu pari vuotta nuo arolta ostetut jouset.eikä pohjaa vaik ois kuus henkee kyydis ja kontti täynnä tavaraa
     
  11. L.P.

    L.P. Gearhead

    Semmoinen ihme idea tuli mieleen, että toimisiko hätäratkaisuna jousilehtien lisääminen väliin? Olikohan tästä jo puhuttu?

    Varastossa olisi osittain puretut varajouset. Niistä saisi lisää lehtiä. Olisivat sitten tosin saman pituisia kuin nykyisissä jousissa. Vaikutusta?

    Samalla vaihtuisi puslat kätevästi.

    Eihän nuo uudet maksa USA:ssa kuin $160 / pari + toinen mokoma shippingejä.
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    takajouset

    Mulla laitettiin Vallilan takomossa yksi lisälehti heti "norran" alle ja mittaa siten että ylettyy takariipukkeen ja etupuslan alle lisäksi taottiin jouset. Hintaa tuli 200 juuroo.. ainakin ryhti ok ja persus "normaalilla" korkeudella.
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Onpas halpa rahti, itse kun juuri kysyin niin luokkaa 360$... + tullit. Joten Vallila on varteenotettava vaihtoehto
     
  14. L.P.

    L.P. Gearhead

    Tuo hinta oli ilman rahteja. Koitin kysellä pari kertaa mutta jostain syystä en ikinä saanut vastausta.

    Ok, sitten voisi kokeilla lisälehden asentamista.
     
  15. L.P.

    L.P. Gearhead

    Re: takajouset

    Laitoin itse samanlaisen pitkän lisälehden ja vaihdoin kuoleutuneita lehtiä vähemmän kuolleisiin. Lisäksi vaihdettu puslat uusiin käytettyihin. Nyt on siis 7 lehteä / pakka. Pelaa erittäin hienosti. 2 " nostoa perään eikä kolise ollenkaan. Eikä talon pihaan ajaessa enää ota pakoputki kiinni maahan.

    Jousia avatessa lehtien välistä tipahti pois ohuet kevytmetalliset noin 10 " pitkät luiskat. Mikähän mahtaisi olla luiskien tarkoitus. Tuli mieleen että ovatko korroosioneston takia uhrimetalleina? Vertaa veneessä sinkkipalikat vesirajan alla. Vanhoissa jousissa ei ollut moisia enkä nyt hoksannut laittaa kasaamiini jousiin takaisin.
     
  16. Simo

    Simo 1st gear

    Re: takajouset

    Joo, sinkkilevyt korroosion vähentämiseksi, sanoo manuaali...
     

Kerro tästä muillekin!