Huvittavimmat jutut katsastuskonttorilta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Matador71, 27.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuolla tuninkipuolen voorumilla poijjaat on kertoillu ku vannekoko on muu
    ttunut: autonmuutos prosentteja! on kuulemma taas uus käytäntö...
     
  2. RB-440

    RB-440 1st gear

    Onkos muuten konttoreitten hinnoitteluissa eroja? Mun mielestä ei ole, eikä katsastuksesta saa ees ässäpoonusta, vaikka uusis miten monta kertaa. Eli oliskos siinä aihe tehdä kysely kauheesta kartellista ja mikä pahinta, vapaan kilpailun rajottamisesta?

    Muutenkin tää katsastusjutun vapaus on vähän suhteellista, kun jotain konttoria pitää käyttää joka tapauksessa, eikä esimerkiks riitä, että auton omistaja suorittaa itse määräaikaistarkastukseen, jonka kunnian ja oman tunnon kautta toimittaa vakuutusyhtiöön.
     
  3. RB-440

    RB-440 1st gear

    Seuraavaks kai aletaan laskea prosentit maalille ja pohjamassalle! Rekisterikirjaan tulee merkintä, lokasuojassa spraymaalia, helmassa ferreksiä ja pohjamassaa irronnut useita kämmenen kokoisia alueita, muutosprosentti 1,25.
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    eikä se korkea hinta vielä konttorille riitä.
    pitää audissa pumpata jarrua ja nykiä käkkäriä että alkaa laahata jarrut päällä ja siitä hylky

    pistehitsisaumaa väännellään väkisin vanhasta pikkujapsista, kyllähän uuskin pelti aikansa taivuttelemalla katkeaa

    kertaalleen katsotut nivelet tarkastetaan uudelleen kun on kaikki muu katottu ja niistä hylky. vaikka ei mitään välystä tunnu
     
  5. r.timppa

    r.timppa 1st gear

    käytin kaverin manuali usa fordin pick uppia leimal- 80 luvun puoles välin.
    katsuri tuli autoon ja sano et mikä helvetti tää on :mad: :odroll: .Lähti ajaa sano että kytkin on jäykkä.siihen totesin et se on miehiä varten ei poikasia.jarrut ok.sit väitti ohjausta jäykäksi :odroll: ?265 renkaat ,pikkuratti ilmantehostinta??
    mentiin halliin ,niin perästä kuulu pauketta?? sit se ei löytänyt valmistenumeroo.ja keskeytti katsastuksen ja sano et aja varovasti kotiin ja laita nää viat kuntoon.läksin siitä hallin edestä vittuuntuneena lämä tiskis.piirti kaks viivaa hallilta tien risteykseen asti.perkl... ja kyl kyseisen miehen kans tapeltiin jatkossakin näis katsastuksissa muitten autojen kans.muisti aina mut.saakelin mujunen :argue: onneks tähänkin hommaan tullu nykyisin järkee??
     
  6. Jututin tuossa vuosi sitten jotakin katsastusinstanssin jehua. Hän siis vastasi laadunvalvonnasta ja kierteli KAIKKIA konttoreita läpi. Kyselin tuosta hinnoittelusta ja vastaus oli että: A-katsastus suurimpana ohjaa kelkkaa ja muut seuraa perässä. Kaikille kuitenkin riittää asiakkaita ja varsinaista kilpailua ei synny.
     
  7. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Kerran jos toisenkin on konttorilla tapahtunut darran kanssa kummallisuuksia.
    Kerran vein darran suomenojan hakus konttorille ja suikka pää sammutti darran rulille ja mä rupesin sille huutamaan että s****na hajotit tän ,ukkelia vissiin hävetti niin paljon että meni takas konttorin puolelle ja mä rupesin ropaamaan siinä rullilla että saa uudestaan käyntiin(startin liitin huono).
    Sain vehjeksen uudestaan käyntiin ja hain inssin takasin ja darra sai leiman!!

    Aikasempana vuonna piti kesken konttorille matkaa lähteä hakemaan boosteria konttorilta kun darra sammui kesken matkan ja silloinkin leima tuli.

    Olin käyttänyt aiemmin konttorilla mutta tuli jarrujen puoltamisen takia hylky, no koko kuukausi säädettiin jarruja ja ainavaan puolsi oikeen kunnolla(ilmeisesti rummut kierot) no viimene päivä ja pakko oli mennä konttorille näyttämään.
    Kokeilin vielä konttorin pihassa vauhtia varmaan 20kmh kun survasin jarrut pohjaan ratti kääntyi 1 1/2 kierrosta no inssi otti rullille ja sano että "sä oot saanu nää jarrut kondikseen" mä ihmettelin kovasti ja myöntelin vaan että kyllä ja konttorilta tullessa jarrut puolti taas aivan perhanasti mutta leima tuli.
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Eikö tämä ole kartelli toisin sanoen? :mad:
     
  9. javu

    javu 1st gear

    Ei tietenkään. Suurin laittaa hinnan x, pienemmät käyvät sen katsomassa ja hinnoittelevat sen mukaan. Kartelli tarkoittaa sitä että yksissä tuumin sovitaan hinta tuotteelle.
    Ei laki voi velvoittaa konttoria a tai b laskemaan hintaansa vain jotta saataisiin hintakilpailua. Tällaisilla aloilla joissa kysyntä ja tarjonta ovat suht tasapainossa ei ole yrittäjän mitään järkeä tai mahdollisuuttakaan lähteä kikkailemaan hinnoilla.
    Henkilökohtaisesti en oikein usko että vaikkapa 10% alennuksella, eli vajaalla vitosella saisi niin paljoa lisää asiakkaita taloon että se olisi yritykselle kannattavaa.
     
  10. smuige

    smuige Gearhead

  11. Stance

    Stance Gearhead

    Joopa, ei taida katsastuskonttoreilla olla tarvetta kartellille. Asiakasvirta on lähes taattu ja jonoa pukkaa pihalle ilman kummempaa markkinointiakin. Sitä olen odotellut milloin joku alkaisi tarjota takuuleimaa? :wink:
     
  12. RB-440

    RB-440 1st gear

    Miksi tilannetta pitäisi tarkastella vain yhdestä näkökulmasta ja nimenomaan palveluntarjoajan vinkkelistä? Markkinoillahan hilluu muitakin toimijoita, kuten asiakkaat. Asiakkaat on aikas tärkeä osatekijä, kun ne maksaa koko touhun.

    Katsastusyrityksillä ei tietenkään ole tällä(kään) hetkellä mitään ongelmaa asiakkaiden haalimisessa, koska autoilijoiden on pakko käyttää niiden palveluita. Asiakaskunta on siis taattu, ja mitään uutta tarvetta uudelle palvelulle ei tarvitse luoda.

    Mun mielestäni ongelma on siinä, että tässä nykyisessä järjestelyssä katsastuksen hintaa voisi periaatteessa pompauttaa vaikkap 50 prossaa ylöspäin. Jos kaikki konttorit tekee saman tempun samoihin aikoihin, asiakkaalla ei ole mitään muuta mahdollisuutta kun käyttää tota 50 prossaa kalliimpaa palvelua.

    Niin kauan kuin katsastuspalveluita on pakko käyttää, asiakas ei oikeestaan voi äänestää millään lailla. Paitsi avautumalla netissä niistä konttoreista joissa on ne veemäisimmät ingenjöörit.
     
  13. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Meillä maksaa Joensuussa 29€ vuosikatsastus pensa-autolle. Tiiä sitten miten pitkään avajaistarjoukset jatkuvat, ovat olleet voimassa vasta viime talavesta.
     
  14. WTF

    WTF Gearhead

    ^ :eek: Lahessa 45€ ilman pakokaasutestiä, pari vikkoa sitten.
     
  15. mke77

    mke77 Gearhead

    katsuri sammutti kerran mun oman letukan testerillä ja sanos vaan:"taitaa olla kiree nokka....." :eek: ja mää sain ite ajaa jarrutestit ja koe lenkit!!! piteli risto poika penkistä kiine kun painoin nilkan suoraks kun päästiin jarrutesti hallist ulos ja koe mutkalle!! oli muuten jarru arvot tasan katsastus todistukses... taitaa olla jossain oikeen firman seinällä kehystettynä, ett "tähän meitin poijaat pystyy" :rotfl:
     
  16. NeljäsGM

    NeljäsGM 1st gear

    Joskus kauan sitten luultavasti 80-luvulla. Eräs vanha pariskunta meni katsastamaan läpimätää vanhaa autoaan ja Rouva tuli kyydistä pois kun auto ajettiin nosturille. Paikallinen inssi tako ison reiän auton pohjaan ja Pyysi Rouvan auton alle katsomaan Osoitti sormella pohjaa: Tunnettekos te tuon miehen tuolla? Pappa näky auton alla olevasta reiästä :rotfl: Hylky oli tullut valitettavasti tarina ei kerro korjattiinko sitä autoo enää??
     
  17. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    huvittavimmat jutut konttorilta

    Tää nyt ei liity varsinaisesti tähän konttorijuttuun.Isäukko oli joskus v.80 töissä huoltsikalla ja tuttu äijä oli tullu pesettämään Hillman Minxiään.Normaali alustanpesu kun leimalle oli menossa.Isä oli pyyhkässy pesurilla alustaa ja samaa mukaa oli tullu reikää.Oli vaan tuumannu että nyt varovasti kotiiin ja kilvet vallesmannille.Se Hillmanni seiso siellä pihassa vielä vuosia ja siellä on/oli muutakin yhtä lahoa kalustoa.Mitään kun ei kannata myydä ees varaosiks.Yks Corolla sentään saatiin sieltä hommattua ja on nykyään liikenteessä (-73).Nuori innokas harrastaja halus sen laittaa ja toivottavasti joskus älyää oikeiden autojenkin päälle.
     
  18. jylhä

    jylhä 1st gear

    eilen kävin konttorilla muijan autolla. hokasin jo mennessä, että etuiskarit on hiukan sökönä. testeri näytti kuskin iskarille -7! katsastaja kokeili kaks kertaa, kun ei ennen ollu nähny laitteessa miinusmerkkistä lukemaa. totesin ukolle, että jos se on jäässä...
     
  19. BB Custom

    BB Custom 1st gear

    leimakin tuli

    Käväisin harrasteluni alkuaikoina konttorilla 124 sport coupe fiatilla, ja nosturilla ollessa inssi pyysi polkaisemaan jarrua. Tokalla polkaisulla poljin painu pohjaan ja kuului huuto että riittää jo. Inssi tuli alta pois jarrunesteen kastelemana :rotfl:. Suoritti katsastuksen loppuun ja antoi leiman :eek: . Kehotti vaan ostamaan lähimmältä huolttikselta lisää jarrunestettä, ettei lopu kotimatkalla kesken...
     
  20. kippis

    kippis Gearhead

    " 45 € kiitos" -ilmoitti kassaneiti.

    no lienee vielä halvempaa kun jättää katsastamatta
     

Kerro tästä muillekin!