Blazerin mittaristo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Cammer, 4.9.2003.

  1. Cammer

    Cammer 1st gear

    Eli jos haluan vaihtaa mittaristoa sellaiseen missä on polttoainemittari pikkuikkunassa ja rundikello siinä isossa naamassa, niin mitä kaikkia osasia pitää vaihtaa? Riittääkö kun vaihtaa pelkästään sen "lattakaapelin" joka menee mittariston takana, vai pitääkö tehdä erikoisempiakin johtomuutoksia?

    Mittaritaulut itsessäänhän on kiinni niissä ruuviliittimissä, joten eikö periaatteessa mittarinpohjan voi jättää paikoilleen, vaihtaa pelkästään naamat sen lattapiuhan kanssa... Vai?
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Se muovinen "piirilevy" pitää vaihtaa, tai tehdä hyppylangoilla oikeat liitokset.
     
  3. Cammer

    Cammer 1st gear

    Kiitos :smile:

    Eikös se ole ihan irtokamaa siellä takana? Tai näin ainakin muistelisin.. Eli periaatteessa jos nyppään koko mittariston pohjineen päivineen tosta raadosta, niin pitäisi tulla toimiva setti? Onko muuten rundikellolle johdotukset valmiina noissa neekerimalleissa, vaikkei itse mittaria olekaan paikoillaan?
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Se piirilevy on kiinni siinä mittariston taustassa:
    -sillä isolla valkoisella liittimellä,
    -taustavalojen kannoilla ja
    -mittareiden jalkojen liittimillä.

    Totanoin, mun ymmärtääkseni se miten näissä 73-91 laitteissa on vedetty johdotukset siihen isoon liittimeen riippuu siitä mitkä mittarit taulusta löytyy (ja sen takia se muovinen piirilevykin pitää vaihtaa). Rundikellon piuhan vetäminen on nopee ja helppo juttu. Lisäksi siinä muovisessa piirilevyssä lukee niiden johtimien tarkoitus, ainakin osassa johtimia. Ja jos mittarit on paikallaan siitä on helppo seurata mikä johdin menee millekin piuhalle.

    Mutta älä laita sitä rundikellolla varustettua mittaristoa kiinni ennenkuin oot tsekannu ne johdotukset, ettei kärähdä.
     
  5. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Mites C10 mittariston piuhotukset, "pikku ikkunoissa" on vaan merkkivalot, mut varaosa scotista löytyis mittarit lamppujen tilalle. Tarviiko vaihtaa piiriä tms?
     
  6. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    jos sulla on "idiot lights" mittareiden tilalla, niin joudut vaihtamaan anturit mittareille tarkoitettuihin versioihin. Kun en ole nähnyt tollasta "halpismallin" mittaripohjaa niin en tiedä miten se eroaa, luultavasti sen verran että mittareita ei voi vaan painaa paikoilleen.
     
  7. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Entäs_johdotukset?Tarviiko_vaihtaa_Vai_onko_"Idiot_light"_mallissa_tarpeeksi_piuhoja.

    Off_topic:Mikä_Win_XP:ssä_Mahtaa_mättää_kun_Välilyönti_Ei_Siirrä_kursoria,vaan_poistaa_ed_merkin?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taitaa olla insert päällä..... kokeile sen insert nappulan vaikutusta.
     

Kerro tästä muillekin!