6,2d ja 5,7 erot ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja laitka1, 15.9.2007.

  1. laitka1

    laitka1 1st gear

    aihe on jo varmaankin loppuun kaluttu mutta koittakaa kestää ...!!!!!
    rupesin vaihtamaan nokipäähän vesipumppua ja ei sitte sopinut ! myyjä sanoo että pitäs olla oikee eli heräs kysymys onko kosla 6,2 vain papereilla ?
    eli siis mistä ne tunnistaa , yritin ettiä numeroita tai jotain vastaavia lohkosta mutta en ainakaan vielä löytänyt ...
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    6,2:ssa on startti oikealla puolella, 5,7:ssa muistaakseni vasemmalla..
     
  3. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    jep, startti on 5.7 vasemmalla ja pakosarjojen alla lukee ainakin 5.7:ssa 350D tai DX, riippuen kumpi se on.
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Olikos 5,7dx koneessa erillinen alipaine-pumppu?
    6,2D:ssä ainakin on...
     
  5. TmG

    TmG 1st gear

    Kyllähän siinä on..motin takapäässä
     
  6. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

  7. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Aiheesta poiketen, mitä eroo on 5.7D:llä ja 5.7DX:llä. Onks toi DX jotenki vahvempi ku D.
     
  8. laitka1

    laitka1 1st gear

    kiitos vastauksista ...
    kone on 6.2 l . lienee sitte vaan siltä ajalta kun kyrenius oli syyrian maaherrana . herra varaosa herra muisteli että niis kaikkein vanhimmis saattoi olla vähän erilainen vesipumppu!
    (lienee turha edes mainita että kun toi on joskus dieselöity 100 omistajaa sitten niin siitä koneen alkuperästä/vuosimallista ei oo hajuakaan ...)
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Öljyn kierto parannettu DX:ään. Pelkkä D tehty suoraan benskoneen lohkosta.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :rotfl: kauanko näitä itämaan viisaita "tietäjiä" riittää :poff: .
     
  11. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No nythän minä pääsen helpolla dieselöinnissä. Hommaan vaan dieselin kannet ja syöttöpumpun ja lykkään ne tuohon 350:n bensakoneen päälle.
     
  13. idiot

    idiot Gearhead

    :poff:
     
  14. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Joo-o :rotfl: Se 350D merkki on sitte varmaan jälestäpäin valettu lohkon kylkeen.Onkohan GM aikoinaan joutunut kutsumaan autoja takaisin tehtaalle sen takia :poff:
     
  15. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Kai siihen asti kunnes jotenkin sattuu kuolemaan... (paitsi jos on kuten itse tuomittu ikuiseen elämään)...

    Vain yksinkertaistetusti asian jota en itsekkään täysin ymmärrä koitin selittää.
    :oops:
     
  16. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Meni vähän liian yksinkertaistetusti.

    350D:ssäkin kun on isommat "isolohkon" runkolaakerit, ei milloinkaan niitä kevennysreikiä kampikammiossa - kuten saman ikäisissä bensalohkoissa .
    Polttoainepumppu saa voimansa kampiakselilta. Jakopää on hivenen erilainen, sillä siellä on Roosamasterin käyttörattaalle tilaa. Samoin lohkossa on muutama extraöljykanava... Tossa noita eroja, puhutattakaan kautta linjan vahvemmasta valusta.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Just ton takia tää tekniikkapalsta on niin hauskaa luettavaa välillä.

    Ikävämpi puoli on se, että joku vielä uskoo sun jutut, kun et heti siinä
    kertonut ettet sä oikeesti tiedä asiasta mitään. Välillä oikein pistää ihmetteleen,
    miksi pitää vastata johonkin kysymykseen, kun heti selviää ettei vastaajalla
    ole hajuakaan asiasta.
     
  18. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa!

    Tosin tuon kertomani olin tähänpäivään asti itse uskonutkin olevan totuus...
    Luulin siis minäkin että asian minulle kertonut tiesi asiasta paremmin kuin minä (se tosin ei paljoa vaadikkaan).
     

Kerro tästä muillekin!