C-Body Moparin alustan parantelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja SpedeX, 3.10.2007.

  1. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Elikkä tommonen allekirjoituksen kaltainen vekotin on tallissa...
    Siihen pitäisi saada kireämpää alustaa. Heittäkääpä amatöörille ehdotuksia mitä pitää tehdä ja mikä valmistaja tekee "kireämpiä" alustan osia näihin laivoihin...
    Summitilta ei näy löytyvän kun kybin iskareita...
     
  2. Elevator

    Elevator 1st gear

    vallilan jousitakomo, www.firmfeel.com , just suspension
    Itte oon tässä tilaamassa tuolta firmfeeliltä taakse kallistuksenvakaajaa. Auliz:n kautta aika kätevästi. Monessa maastusissa on yhtä pitkiä iskareita, ja järeänpiä.
     
  3. Elevator

    Elevator 1st gear

    vallilan jousitakomo, www.firmfeel.com , just suspension
    Itte oon tässä tilaamassa tuolta firmfeeliltä taakse kallistuksenvakaajaa. Auliz:n kautta aika kätevästi. Monessa maastusissa on yhtä pitkiä iskareita, ja järeänpiä.
     
  4. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Mahtavaa! Tuolta firmfeeliltähän löytyy kaikea kivaa!
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Paras alustaosapaikka taitaa olla C-koppaselle just suspension, josta saa mm. jäykempiä vääntösauvoja. Yks ton kopan varjopuolia on etuiskarit, ne on tosi lyhyt iskuset ja pitkän vääntövarren päässä, jolloin niihin kohdistuu kova voima, ja tunneli jossa toi etuiskari asustaa on aika mitätön. Eli niihin etuiskareihin toisaan kannattaa panostaa. Jos taas jotain jarruhommia kaipaat, niin edessä '73 C-korisen levysetti täydellisenä tuntuu riittävän suht pikasiin pyshdyksiin ainakin 260+ vauhdeista, ja on bolt on tohon '66 malliin. '73 siksi, että käyttää tuoreempia yksosasia levyjä, jotka on halvempia ja paremmin saatavilla.
     
  6. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Hienoa hienoa! JustSuspensionilta näkyy löytyvän kanssa jotain pakettia...
     
  7. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Mitähän ekana kannattas ostaa?

    Levyjarrut eteen
    Tiukempi simpukka
    Iskarit
    Vakaajat

    Mitä muuta??
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tietysti puslien ym pitää olla kunnossa, j akäsittääkseni tuolla just suspensionissa saatiin niihinkin väännettyä "kovempaa" palikkaa, vaikkei luettelosta löydykään. Samaten siellä on etu- ja takavakaajaa tarjolla, kuin myös siis etu- ja takajousia. Mut mitään ilmasia noi ei ole, saa kuitenkin kun osaa kysyä. Ite en välttämättä ohjaukseen puuttuis ihan alkuun, mutta etujouset tekis mieli vaihtaa jäykemmiksi.
     
  9. rokki383

    rokki383 Gearhead

    mä oon vahvasti sitä mieltä että noi 73 ja uudemmat jarrulevyt EI käy 66 c koriin, ainakaan heittämällä. 73:se laikat ei käy esim 71 polaraan tai 67 furyyn mitenkään heittämällä. yks kusettaja paskiainen usa varaosa+ purkuosa kauppias heinolasta myi mulle kymmenen vuotta sitte 73 monacon jarrulaikan, ja varmasti käy takuulla, minä teinipoikana koitin ja koitin mutta ei se käy 71:seen. soitin sitte k.o satulanhaistelijalle ja kyselin että voisko saada sopivan levyn ja palauttaa sopimattoman johon tämä :mad: :wc: vastas että ei oo vaihto oikeutta jos te vitun teinit ette ees tiedä mitä ootte ostamassa ja löi luurin kiinni. ei tarvi asioida siinä virmassa ikinä
     
  10. hlappis

    hlappis Gearhead

    itelleen kans tarvis eteen levyjarrut...pitäs selailla noita moparmusclemagazineja niissä tais olla hyviä liikkeitä mistä sais..mut aina menee tilailuks ja odotteluks ja "jännittämiseks"mitä sieltä tulee.. :-?..ja on muuten hyvä lehti tuo muscle!!
     
  11. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Käsittääkseni pelkät levyt ei käy, mutta olka-akseleineen päivineen pitäis käydä!
     
  12. hlappis

    hlappis Gearhead

  13. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    hlappis, sulla on noi torq thrust2 vanteet... minkä kokoset ja minkä kokosilla gummeilla ne on??
     
  14. hlappis

    hlappis Gearhead

    en nyt muista renkaitten kokoo...mut vanteet 8tuumaset ees ja takana. :-?
     
  15. hlappis

    hlappis Gearhead

    niin ja 17 tuumaset... :) renkaat tais olla takana olikohan 255-45 j ees 225 45....on ollu jo n.4vuotta alla eikä oo tullu kateltua niitä.OSTA POIS
     
  16. Mulla on -70 Furyssä 17" Torque Thrustit. Takana 8 tuumaiset 4 tuuman backspacella ja edessä 7" myöskin 4" backspacella. Takavanteita ei kuitenkaan varmaan voi suoraan verrata vanhempaan korimalliin, vaan kannattaa mitata. Lisäksi hyllyssä lojuu 2 kpl 17"x9,5" 6 3/8" backspacella ja 4,5 jaolla. Tarkoitus on laittaa ne Barracudaan jos joskus valmistuu, mutta oon kyllä miettinyt jos siihen laittaisi jotku toiset jutut niin mahdollisesti nämä voisi olla myytävänäkin, kun etuvanteetkin on vielä ostamatta.
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo. Levyt tuli optioks ekan kerran '66 vuonna. '66-'68 käytettiin mun mielestä paria eri systeemiä rinnakkain, Bendixiä ja Buddia. Niihin on kaikkein kalliimmat, ja hankalimmin saatavat osat. Sit käsittääkseni '69-'72 on keskenään kutakuinkin sama jarrusetti. Ja kolmas on sitten toi '73, jossa levyinä käytetään samoja mitä ramvaneissa ja pickupeissa. '65-'73 välillä noi sopii keskenään, kun vaihtaa koko paketin ylä ja alapallonivelen välistä. Noissa '66- '68 mallisissa täytyy käyttää rumpujarrullisen alapalloa, jos laittaa uudemmat levyt. '74 ja uudemmat on sitten eri systeemi, ne ei käy noihin vanhempiin. Mulla oli orkkislevyt, mutta olis vaatineet kunnostuksen, johon en halunnut ryhtyä. Kattelin kanssa noita konversiosarjoja, mutta ne kaikki oli tarkotettu orkkisrumpujarrullisten muuttamiseen, eikä soveltunut mulle. Niinpä lopuks laitoin ostoilmotuksen jenkkeihin joko rumpujarrullisten olka-akseleille, tai sitten '73 mallin täysseteille. Kummistakin tuli tarjouksia, ja lopuks ostin sitte täyden '73 sarjan, oli saman hintanen kun tarjotut pelkät olka-akselit, eli 100$. Purku, putsaus, kasaus, uudet palat, ja kovaa ajoo.
     
  18. sysler

    sysler 1st gear

    Joko tsekkasit performance suspensio technology.com Sieltä löytyy levyjarru satsia c-body mopariin ja etupään kunnostus sarjoja kaikkine hiluineen..Tilasin sieltä etulevyt omaan -62 newportiin..on muuten aika messevän näköset..täyd bolt-on sarja joka ikinen pultti,prikka ja sokka mukana..
     
  19. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Mielestäni hintava setti tuolla PST:lla... Summitilla on 800$ ja tuolla ecihotrodbrakesilla vain 500$ sarja... Tosin eipä noissa tulekaan mukana tehostajaa ja muuta sälää...
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Minkä lisäks ovat jotain konversiosarjoja, joissa adaptereilla pannaan jotkut chevy matizin levyt C-koppaa pysäyttämään. Ei, kai ne riittävän kokoiset on nuokin jarrukamat, j aehkä tota letukkasälää on helpommin ja halvemmalla saatavilla.
     

Kerro tästä muillekin!