jenkkiautot.com

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja oopee76, 20.6.2007.

  1. JD4430

    JD4430 1st gear

    Mullekin tuli alkusyksystä -70 Cadillac samoilta kulmilta.
    Homma hoitui siististi ja auto oli semmoinen kuin pitikin.
    Eli ajamalla kotiin.
    Maalipinta oli hiukan kärsinyt konttiin pakkaamisesta,mutta ei haitanne
    koska kyseessä ei ollut alunperinkään mikään näyttely-yksilö.
    Enemmänkin ajan patinoima käyttöauto.

    Eli voin suositella lämpimästi.
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tuli ihan mun naapuriin ja kävinkin jo kahtelemassa. Hieno peli ja kaikki tais mennä Kotkan pään pientä episodia lukuunottamatta hienosti. Pitäis oikeestaan käydä ottamassa pari kuvaa ja laittaa Paalupaikalle.


    Tässäpä yks kuva. Tekniikka nostettuna pois ja projekti alkamassa.
    http://bp2.blogger.com/_1utFs2uOvMs/RwE ... C07538.JPG
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. SJHe2007

    SJHe2007 1st gear

    Voin suositella kyllä heidän kanssa auton tuontia.
    Justiinsa viime viikolla hain Kotkasta oman -70 Camaron pois. Merjan ja Rickin toiminta, kuten myös RP Logisticsinkin oli ensiluokkaista.

    Itse löysin auton, mutta kaupan/rahasiirto tapahtui Merjan toimesta. Samoin kaikki auton rahtaukseen Suomeen asti. Kotkan tullissa RP:ltä sain kaikki paperit valmiina. Kolme varttia tullissa ja autolla kohti kotia...Helppoa !

    Toi Keminmaalle tullut Plymouth muuten taisi olla samassa kontissa meikun Camaron kanssa... ;-) Pahus kun en ehtinyt nähdä. Tulin Kotkaan ilmeisimmin päivän myöhässä.Mikä episodi Plymouthin kanssa oli?

    Seppo
    PS: Minuakin voi lähestyä yv:llä jos haluaa lisää infoa.
     
  4. oopee76

    oopee76 1st gear

    sun camaro tuli mun auton kans samassa kontissa.näin sen auton... mä voin kans suositella.jenkkiautocomia mut suomen pää tökkii.. jouduin odottamaan yhden ylimääräisen päivän kotkassa.. sovin suomen pään kans et tuun seuraavana aamuna.. ja soitan ku oon perillä.. Puh ei vastattu aamulla..ja käyrä aika korkealla..11h koitin kysellä satamassa ja soitella..kukaan ei tuntunut tietävän edes huolitsija firmaa..ketutus nousi jo..asteelle primääri..soitto jenkkeihin merjalle illalla kun olin varma et siel on aamu valjennu..et mikä mättää.. ja rb:n toinen kaveri soittaa vartin päästä ja pahoittelee tilannetta..no asiat alko rullaamaan.. mutta edessä pitkä yö autossa satamassa. kävin kaltsun hörppäämässä kaupungilla..mut ku oli tiistai ni eihän siellä ollu ketään..ja takas autolle satamaan pizzan kans..)ja se pizza oli huonoin pizza mitä suomesta voi saada.) jätin auton käymään..ja ei menny ku 20 minuuttia et joku tuli koputtamaan et sammuta auto..mä olin jo aika kypsää kamaa..pizza roskiksessa ja ei autoa kärryllä.. koitin lähteä käymään sit käveleskelemässä..pääsin kilsan verran ja vettä alko tuleen ku esterin hanurista.. no kastuin läpi märäksi..kävi jo hotellihuone mielessä.. mut hylkäsin ajatuksen kun nuuka olen..noh..läpi märkänä pääsin lantikalle..ja koitin saada vähän lämmiteltyä..laitoin auton käyntiin.. 5min..ja tuli naapurirekan ryssä koputtelemaan ikkunaan..ja sano..clouse uuur enkine...sanoin sille et mua helvetti vieköön palelee aivan prkleesti..ja kaveri tuumas vain että häntä ei freightlinerissa palele..shit happens.. mulla ei ollu siinä tilanteessa freightlinerin lämmintä hyttiä..
    koitin siinä sitten kaverin laina lantikassa( kiitos Severille auton lainasta)
    koittaa laitttaa kyljelleen.. ja muistin samassa vaimon sanat et pitäskös sun kulta ottaa vähän vaihtovaatetta ja makuupussi matkaan..mähän tieten siinä luulossa et eihän se ole ku päivän reissu.. 700km sivu..
    elikkä yö tuli vietettyä 4 asteen lämmössä..ja verkkahousut t-paita lyhyet kalsarit päällä..ja peittona läpi märkä farkkutakki..voi ristus että paleli..aamulla kyseisen huolitsija firman kaveri tuli koputtelemaan ikkunaan ja herättelemään.. ja pyysi seuraamaan auton luo... kaikki tuo vaiva palkittiin kun näin christinen pitkässä ja matalassa olemuksessaan.. .se edellinen yö unohtui..että tällasia kokemuksia..Merjalle ja Rickile kiitos..että saitte hoidettua minun tukalan tilanteen Kotkan satamassa.. vaikka raavas mies olen..silmäkulmat kastui kun autoitte siinä tilanteessa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. A.J.

    A.J. Gearhead

    No on sulla ainakin hyvä autoosi liittyvä tarina kerrottavana jo nyt :lol:
     
  6. tincup

    tincup 1st gear

    Joo, niinhän se tuli :) Pyöräkin on edelleen moitteeton ja täysin ongelmavapaa, vaikka harrikan olisi pitänyt jo usean tuhannen kilometrin jälkeen levitä tuhannen palasiksi pitkin tanteretta - ainakin jos on ei-hd-motoristeja kuunteleminen :lol:

    Ensi viikolla saapuukin Kotkan satamaan sukulaismiehelle avo-corvette Rickin & Merjan lähettämänä. Toivottavasti toimii taas hommat satamankin päässä, kun tollain pelotellaan.
     
  7. oopee76

    oopee76 1st gear

    kotkan satamassa meni papru hommat sit joutusasti..
    lähin kaateleen pohjosta kohti..ja ohitin pari ryska rekkaa... ja hokasin just ku olin ohittanu ne..se meni tietysti kouvolan liittymä ohi.. no vauhtia hakemaan haminasta liikenne ympyrän kautta. ja takasin päin sit 10km..aloin hoksaileen siinä ajaessani kotkaan päin takas et tulikohan laitettua plymo huonoon paikkaan trailerille.. ku keijas auto niin perhanasti..siis veto auto.no..kouuvolan liittymä tuli ja ajattelin et nyt alko hommat helpottuun.. kouvolaan saakka tuli ajettua sit suorilta.. mut puhelimessa tuli oltua ja hoksasin kouvolaan saapuessa et perkl..olen ajanu taas ohi risteyksen..no kaipa ne äitin porinat puhelimessa on sit tärkeämpiä ku liikenne merkkien seuraaminen. ja näkipähän tietyömiehetkin kouvolassa hienon siipiauton trailerilla. kun kysyi helpointa reittiä heinolantielle. tuli ohjeet mut kommentit et eipä ole onneks ennen noin rumaa autoa näkyny..vie se kauas täältä..(meinasin jo tintata)
    jos joku sanoo 50 luvun siipi moppea rumaksi..saa kyllä tulla keskustelemaan asiasta keminmaahan.
    no pääsin kouvolasta pohjosta kohti.. Eikhän virkavallan edustaja huomannu pysäyttää ja kysyä kortin kirjaimia..no onneks ne sentään oli kunnossa. tutkivat kaikki kiinnitykset..ei muuta enää keksineet..lähtivät seuraamaan.. ja ajoivat jyskälään saakka perässä. ja heinola jyväsylä väli oli perseesdä ajaa... aika kärrypolkua..leveän trailerin kans oli ku rekka tuli vastaan aika tähtäystä. ja aika hauskaa oli sit hirvaskankaan huoltiksilla ku tuli kaveri poriseen et mulla on ollu just samanlainen auto ennen.(57 hardtop belvedere*? eäilen.. ku puhu dodgesta..et noi dodgen siivet on hianot..
    loppumatka menikin sit ihan kohtuu mukavasti.. hirviä väistellen..
     
  8. oopee76

    oopee76 1st gear

    ei se ole missään nimessä pelottelua vain omia kokemuksia jaellaan.. ne kasvattaa ja hymyilyttää jälkikäteen..ja saapahan keinutuoli muisteloita
     
  9. kingsway

    kingsway Gearhead

    Hyvä oopee! Hienon bilikan hommasit.
    Mutta hiukka OT:na pitää päästä sähläämään.

    Christine oli vm58.
    Lainaus Stephen King, Christine, sivu 18:
    "Arnie oli rakastunut vuoden 1958 Plymouth Furyyn, semmoiseen pitkään ja pitkäeväiseen. Vanha ja auringon haalistama MYYTÄVÄNÄ-lappu oli tukevasti paikoillaan tuulilasin oikeassa laidassa - siinä joka ei ollut säröillyt."

    Ja vielä, sivu 20:
    Tämä on paras auto mitä minulla on ollut. Pimu on ostettu syyskuussa 1957. Siihen entiseen aikaan kun uudet mallit tulivat kauppaan syyskuun alussa. Kaiken kesää näytettiin vain kuvia hupulla tai pressulla peitetyistä autoista, niin että siinä ennätti kuolla ennen kuin pääsi katsomaan mitä siellä oli. Eikä niin kuin nykyään. Hänen käänensä uhkui ylenkatsetta näille kieroutueille ajoille joihin hänen pitkä elämänsä oli yltänyt. - Tuliterä pimu silloin. Siinä tuntui tuliterän auton haju, ja se on kai maailman hienoin haju."

    Eli -57 ostettu -58 malli. Kait se on sitte vähä kumpaaki... :D

    Ja ikinä ei oo valmistettu punavalk 4D Furya jne jne.., mutta siitä ja muustakin täälä on aiemminki ollu puhetta.

    Jos se ois meinannu Kingswayta..?
     
  10. oopee76

    oopee76 1st gear

    varmasti se kingswayta tarkotti. mut eikö ne ala olemaan 2dht nä:ultra harvinaisia?
    edellinen puhuja on oikeassa christinen vuosimallissa..
    mä luin ihan vasta sen kirjan.. hyvä kirja.. kannattaa lukea.
     
  11. Jenkki92

    Jenkki92 Gearhead

    Onko enään toiminnassa? Tarttis saada osia Denverin lähistöltä Suomeen ja muistelisin että vaikuttivat juuri sielläpäin.
     

Kerro tästä muillekin!