Missä on nuoret harrastajat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Otto, 28.12.2003.

  1. r.w.

    r.w. 1st gear

    Harrastajien vähyys johtuu varmaankin siitä, että kipinä lähtee yleensä aina jo varhaisesta lapsuudesta. Kärjistetystihän jenkkiautot autot ovat vanhemmalle polvelle voiman, vapauden ja menestyksen kiteytymä, mahdollisuuksien maan synnyttämä himoittu status-symboli. Kun taas me, 80-luvulla syntyneet, emme ole samalla tavalla nähneet ja kokeneet jenkkiautojen kukoistuskautta, sitä elämäntyyliä glamouria.

    Minä synnyin Miami Vicen pastellisävyiseen maailmaan, enkä osaa kuvitella mitään valkoista Testarosaa tai pikavenettä parempaa. Minun lapsuudessani vapauden ja menestyksen symboleita olivat BMW E30-sarjan cabrio, coupe-Mercedes tai rapakon takaa laivattu Corvette. Radioista soi koneellinen poppi ja Juha Kankkunen oli kovin äijä.

    Nykyään ajan vanhalla, mutta itse tienatulla 7-sarjan BMW:llä, käytän Ray-Baneja enkä muusta välitä, kuin suorasta kutosesta ja valurautalohkosta. Niin muuttuvat ajat, sekä ihmiset. 8)
     
  2. nikke92

    nikke92 1st gear

    täälä on yks 15v. tyyppi, joka päätti pari viikkoo sitte kun sai huonon numeron fysiikan kokeesta et nyt ruvetaa pojat opiskelee et saa hyvän työpaikan, jotta saa rahaa jenkkiin! (miettiny jos opiskelis rakennusarkkitehdiks...)
     
  3. ouzou

    ouzou Gearhead

    morjens! tääl pääs on yks 14v poika.Oon säästäny yli vuoden jenkkiautoon. Jenkkiautoista oon pitänyt 9 vuotiaasta lähtien. amerikan auto tapahtumissa oulun seudulla tulee käytyä melkeen kaikissa ,ja drag racingia käyn kalajoella joka kesä kattomassa.
     
  4. niklas_

    niklas_ 1st gear

    24v. eka jenkki 19 vuotiaana(65 fastback mustang) tällä hetkellä -70 cuda,-70 charger ja kohta -70 roadrunner.

    5v oon nyt tehnyt 3 duunia(250h/kk) että riittää rahat autoihin ja että saa säästettyä omakotitaloon :-?
     
  5. Elevator

    Elevator 1st gear


    tossahan oli asiaa ennemmän ku keskiverroin yhdelle sivulle mahtuu :wink:

    Juuri noin se menee, saman sitä huomaa itsekkin. Itte oon päässyt 25 vuoden kypsään ikään ja kyllähän toi munkin lapsuus vierähteli ihan japanilaisia ihastellessa, kuten turvallisesti duunarin lapsen kuuluukin. Kyllä meillä katottiin jo mersulla ajavaa porvariksi ja joka ajoi jenkillä oli muuten vaan turhan vajaa ja sellastahan ei kuulunut arvostaa. Ittekki kovasti vänkäsin vastaan koulukavereita jotka ihaili Hasselhoffin Davidia ja haaveile bensarosvoista. Mustahan oli kehittymässä oikeen mallikansalainen.

    Niinku oon joskus täällä jauhanutkin nii elämässähän kävi suuri vallankumous, alkoi uus aikakausi, bändi, bändikaverit, niiden jenkit... Mustahan tuli oikee punaniska, meinas tulla suorastaan nuorikapinallinen 8) Meinaspas sitten tulla kotoo muuttokin kun saavuin pihaan jenkillä ja kolmen päivän hiljaisuuden jälkeen kävi isälle selväksi että sehän onkin oikee pojan auto eikä vaan joku laina romu. Auto lähti, koti jäi :odroll:

    Kai mä sitten nyt vastustan koko vanhempaa sukupolvea, ajan juuri niillä joilla ei duunarin pitänyt, mersulla ja chryslerillä. Jos vielä alkais purjehtimaan. Antaa tän silti olla harrastus, ei elämäntapa eikä aatteet ja vaatteet. Isona mustakin tulee sitten varmaan pussihousu.
     
  6. FuzzyDice

    FuzzyDice Gearhead

    Elä perhana julkisesti huutele, kohta on "oikeat" rahamiehet kimpussa kun kuulevat että joku työn teolla tienaa. :poff: Nyökkäilet vaa et joo lainarahalla ja isi maksaa. :rotfl:
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    18v ekan jenkin sain ostettua,auton joka on mulla vieläkin välissä ollut muutama muukin ja pari muuta on nytkin!

    Jenkkiautoista olen kyllä tykännyt ihan pikkupojasta lähtien,hot rod-merkkejä oli jo hihassa kun koulun aloitin ja V8:a tuli selailtua ahkeraan,vaikka lukutaitoa ei vielä ollutkaan mut kuvista sentään jotain ymmärsi :D

    11 vuotiaana ekan Holleyn aukaisin ja katsoin mitä se oli syönyt,perheessä kun on pitkään jo ollut harrastusta yhteensä tullut omistettua velipojan ja isäukon kanssa reilu 20 jenkkiä kaiken kaikkiaan.

    Nuoruuden kaveripiirissä jenkkiautoharrastus ei vaan saanut kipinää eli olin ainoa joka niitä diggas :-?
     
  8. Elevator

    Elevator 1st gear

    Ootko aattellut kerätä kokosarjan? Hurst ja Sport Fury gt viel niin sullahan rupee olee kaikki muskeliluokan seitenkymppiset. Sehä se oliski jo jotai :)
     
  9. atteman

    atteman 1st gear

    Työtä riittää

    http://kuvablogi.com/blog/10402/

    tähän olisi tarkoitus vaihtaa V8... ja maalata kiiltävänmustaksi ja keulaan pieni pinstripe kuvio... pientä laittoa riittää päivittäin :) ikää on mulla 17w :D
     
  10. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Mää olen 22v jantteri. Eka jenkki 19 vuotiaana ja nyt on menossa kolmas, toivottavasti kohta neljäs..
     
  11. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Ehkä yks syy siihen ettei jenkit kiinnosta nuoria on juurikin tuon kuttaperkka homman "helppous". Osia löytyy ja ne välttämättä vaadi niin suurta rahallista panostusta. Ja niillä kikkareilla ei erotu niin pahasti valtavirrasta. Ei sillä etteikö jenkkejä löytys halvalla. Ja tunigkiautoa ei välttämättä tarvi ite osata korjata niin paljoa kuin jenkkiä, mutta ainahan se taito on eduksi...

    Onko joku muu huomannut yhtäläisyyden musiikin ja autoharrastuksen välillä. Rokki ja sen raskaammat sen versoit tuntuvan olevan meidän piireissä suositumpaa kuin se nykyaikainen elektroniikkamus, ja myöskin tuo näkyy mysö toisin päin. Toki onhan jenkkipiireissäkin niitä jotka dikkaavat sitä "jumputusta".

    Eikös tuossa 90-luvun alussa ollut jenkkiharrastuksessa ollut jonkin moinen laskukausi? Eikö tälläin tullu ACS:kin tuunigki puoli mukaan tonne...
     
  12. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Mä ostin Buikkini pari vuotta takaperin ja ikää mulla on koht 17, joten aikalailla nuoresta alotettu. Tää on vähä niinku harraste auto ku ajoautoks on tulos -75 ransiitti. :D
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Re: Työtä riittää

    Kovasti saat pohjatöitä hieroa et kiiltävän mustana näyttää hyvälle,vaikka aihio hyvältä näyttääkin,mut jos niissä onnistut ja maalauksessa niin näyttääkin sitten todella hyvältä,mut musta on vaativa väri 8)
     
  14. PikkuPaja

    PikkuPaja Gearhead

    Nuorisopuolella ollaan vielä täälläkin...26v.taulussa(enempää ei kyl tarvis tullakkaan :eek: )Chevyillä ollaan tähän asti tultu...haavekin saavutettu(Chevelle SS396 -67). 8)
     
  15. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Yks 18v tääläkin. Nykynen Camaro toimii harrasteena ja kesäsin käyttiksenäkin. Vakituisiin töihin kun pääsen niin sitten alkaa vanhemman harrastepelin metsästys. Ittellä innostus lähti joskus pikkupoikana kirppareilta löytyneistä V8 Magazineistä, ja pensaa liekkeihin heitti vielä silloin pari lähialueella pyörinyttä muskelia.

    Kaveripiiristä ikäisistäni ei pahemmin muita jenkkeihin hullaantuneita löydy, ikävä kyllä. :(
     
  16. atteman

    atteman 1st gear

    Re: Työtä riittää

    kyllä siitä hyvää tulee :) tohon takakontin yli tulee sellanen "charger" tyylinen raita vielä :wink:

    Nuoria harrastajia pitäisi kyllä tukea jotenkin :/ itsellänikin tallipaikan löytäminen ja rahoitus penkin alla :(
     
  17. jaketin

    jaketin Gearhead

    x-treme showssa huomasi tuo ikäjakauman. tuning puolella oli täysi ryysis, porukka suurin osa 20-30 vuotiaita. jenkkipuolella rauhallista, ikä haarukka 30-50...
     
  18. Jenkkifani87

    Jenkkifani87 1st gear

    Täällä on ainakin yks joka aloittelee jenkkiharrastusta. Itellää on Dodge dartti -73 joka on miu ensimmäinen jenkki. Remonttia pitäisi päästä tekemään ja mahdollisesti maalauttaa :) kuha joskus olis tuota rahaa ja vaikka talli paikka. Jenkit on kyllä omasta mielestäni parhaita!
     
  19. atteman

    atteman 1st gear

    Jenkkifani 87:n dart oli yks suuri vaikuttaja mun jenkkiautoilun aloittamiseen :) :wink: innosti ostamaan oman ja laittamaan :) kiitos vaan kesäisistä ajeluista :)
     
  20. Jenkkifani87

    Jenkkifani87 1st gear

    hehe, olen imarreltu :) Joo oli kyllä tosiaan kivaa ajella dartsanil vaikka siinä nytten pakosarja vuotikin :D 8)
     

Kerro tästä muillekin!