Öljyä Diiselin joukkoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kartsu, 14.10.2007.

  1. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Tästä on varmaankin ollut jos jonkinlaista juttua täällä mutta yx ihmetyksen aihe lisää: Puhutaan 2tahti ölpän lorottamisesta tankkiin jossain tietyssä suhteessa jne...
    Kysymys kuuluukin: Mix just 2tahti kamaa kun ideana kai on ruiskupumpun ja ehkä myös suuttimien osien voitelu?
    2tahti ölppä on kai suunniteltu lähinnä sylkyn ja männän välisen kitkan pienentämiseen ja muiden kampikammiossa hyrräävien osien voiteluun.
    Eli olisko ihan munillepotkaseva moka tirauttaa tankkiin ihan tavallista moottoriöljyä?
    Se on kuitenkin aika paljon huokeampaa kun tuo 2tahti kama... :poff:
     
  2. orvivee

    orvivee 1st gear

  3. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    aika ympäripyöreetä jutustelua... :eek:
    onks oikeesti puolesta/vastaan juttua?
    eihän toi öljy oikeesti väljästä 6,2:sesta mitään ihmepeliä tee.
    mutta kumpi antaa enempi itsetuntoa 2tahti versus motukkaölppä?
     
  4. keskite2

    keskite2 1st gear

    2t öljy sekottuu paremmin

    2T öljy on siitä parempaa että se on tarkoitettu poltettavaksi ja sekoittuu paremmin polttoaineen joukkoon, eikä pidemmänkään paikallaolon aikana pitäisi erottua polttoaineesta.

    Tosin ainehan on tarkoitettu bensan sekaan. En tiedä miten käyttäytyy dieselin kanssa.
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Minä diesel asentajan koulutuksella pistäisin ennemmin normi mineraali moottori öljyä, enkä aivan nykyaikaisimpiin sitäkään säännöllisesti. Vanhoissa jakajapumpullisissa se ainakin voitelee hyvin eikä aiheuta ongelmia, ja palaminenkin toimii hyvin (joskus on löpön loputtua ajettu pelkällä öljylläkin huoltikselle)
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tästä olis kiva kuulla lisää. Kaadoitko kannusta suoraan tankkiin vai otitko öljynpainelinjasta imusarjaan vai miten :odroll: .
     
  7. raggar

    raggar 3rd gear

    On taijettu ajaa esson paariin...
     
  8. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Kyllähän nuo nokivasarat käy vaikka voilla kun löpöllä ensin patarauan lämmittee. 100% muuntajaöljyllä käy ihan hyvin. Suapi piän sekasin samalla ku haisteloo pakokaasuja, on sen verren PCP:tä mukana.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kukaan olekkaan kiistänyt sitä millä kaikilla litkuilla pannu kolisee mutta mua kiinnostaa toi että mitenkä pannu on ilmattu öljy"käyttöön" sen jälkeen kun virallinen aine on loppunut :odroll: . Vai onko se joku dieselasentajien ammattisalaisuus :poff: . Onko muuten ennenvanhaan huoltiksilla ollut diesel asentajia jotka on asentanu dieseliä tankkiin :rotfl: .
     
  10. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Ei kai se tankki ihan tyhjäks tuu ku löpö loppuu. Pikkukannu öljyä sinne ja vähän autoo ravistaa. (Arvaus)
    Ei mun 6.2:sta mitään ilmata tarvinnu, ihan avaimesta se lähti aina ku löpö loppu.
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ilmeisesti pitäisi olla vieläkin. :wink:

    [​IMG]
     
  12. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Ihan tosi kyllä diisseli käy 10w-30:lla..

    Peltoautona oli väljä bedford laviska joka sitten kerran kesken armottman rallin rupesi kolisemaan ja savuamaan ihan vitusti mutta ajettiin silti radalta talliin.. PÖ:tä tankkiin, öljyä koneeseen ja taas mentiin ongelmitta..

    Tankki tyhjä mutta öljyt oli kadonneet -> kävi öljyllä :eek:

    Sekä kuuleman mukaan 1.7 ooppelin diisselit suostuu myös joskus moottoritiellä huudattamisen jälkeen käymään vaikka auton sammuttaa, käy siis omilla öljyillään..
     
  13. jylhä

    jylhä 1st gear

    kokemuksesta tiedän, että öljy dieselin jokussa siinä määrin että pystyy ajamaan, tuottaa niin paljon savua että jää kohtuukokoinen rakennuspalo toiseks. ihmettelen kyllä sitä 6,2stakin joka ei ole ilmausta tarvinnu. mitäs dieselasentaja sanoo 2t öljystä pumppusuuttimissa?
     
  14. RabaFari

    RabaFari 1st gear



    Hommaa helpottanee kummasti jos on sähköinen siirtopumppu syytämässä ainetta syöttöpumpulle. :odroll:
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kirjoituksista päätellen tähän on kirjoittanut yx ukko jolla on 6.2 dieselkokemuksia :rotfl: .
    Joo sähköpumppu helpottaa ilmausta mutta ei poista ongelmaa mutta Turbiinilta kuulisin mielelläni lisää tosta väittämästään.

    On tullut vuosien varrellla korjattua tusinoittan 5.7 ja 6.2 koneiden startteja jotka on lauennut siihen ilmaukseen jota ei noihin tarvii tehdä :poff: . Jollain jopa löpö loppuu mutta tankki ei silti tyhjene :rotfl: .
     
  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mitenkäs rivipumpullisessa öljyn käyttö? tuleeko ongelmia?
     
  17. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Niin. Mulla oli vaan alunperin mielessä se miten "sijoittas" noi öljynvaihdossä yleensä hänniks jäävät pari litraa. Aattelin että voisko nillä ruippipumppaa rasvata? Ilmeisesti voi. Ja niin myös teen.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noissa Stanadynen jakajapumpuissa on ennakonsäätöpalikat aivan alaosassa ja niistä löytyy silloin tällöin kaikenlaista "jännää" töhnää joka estää ennakonsäädön toimintaa. En väitä että öljystä jotain sinne jäisi mutta jostain sekin tahna tulee :odroll: .
     
  19. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Noista "töhnistä" sen kummemmin ymmärtämättä olettaisin että ton mun koslan pumpussa ne on jo :poff:
    +500k on jo varmaan taivallettu edellisten omistajien toimesta (matkamittari sökönä).
    Ei kai siitä kukaan mulle rupee mököttään jos mä liruttelen sillontällön noi mun kympin nassakasta ylijäävät tipat tankkiin ja polttelen ne kiotonsopimuksen mukaisesti yläilmoihin :soosoo:
    Maahanhan saa löröttää ölppää niin paljon kun sattuu koneesta vuotamaan (ei mun). Sieltähän se on tullutkin.
     

Kerro tästä muillekin!