0-100 km/h

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Ruumis, 5.9.2005.

  1. tnt73

    tnt73 1st gear

    Jaa, että mitenkä kiihtyypi??? lähtöö kun lehmä makuulta... chevy väiski väljällä 6.2d tekniikalla... vois ilmoittaa kiihtyvyyden, kuten rolls royce tehon: riittävä... ja maisema mustana taustapeileissä kanssa autoilijoiden iloksi...
    :rotfl:
    ps. ei riemulla rajaa kun koirakaappia ajaa...
     
  2. Annie Mopar

    Annie Mopar 1st gear

    kyllä

    Mun autolla sellannen suht miellyttävästi ajettava maksiminopeus on 95, mutta että jos oikeen sataseen asti, ni siinä ehtii sytyttää röökin, kaivella mukavan cd:n esiin, lyyä soittimeen ja ettii vielä hyvän biisin levyltä, vaikkei se oliskaan ekana. Sit voi olla ahtaalla, että ehtiikö vielä karistaa ikkunasta, ku alkaa toi satku häämöttää. :-?
     
  3. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    joissakin oldsin 5,7 dieselkoneessa. kun alat kiihdyttää satkuun, kerkeet vetää perskännit, puol toppaa tupakkaa ja vielä selviämään känneistä,juomaan 3 mukia kahvia että alkoholi poistuu päästä,vaihtaa kalsarit, pestä hampaat,vetää pienet torkut ja menettää neitsyyden.
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Onko kokemusta? :eek:

    Niinkun niissä olds 5,7 dsl:n perässä olevissa kärryissä yleensä on 80-lätkä takalaidassa. Vauhtiahan siitä löytyy kun saa kakstonnisen lossin lopulta kulkemaan. Ei se kovin laiska ole mutta kun ei ole intiaani (vaikka semmoisen mukaan kärry on nimetty) niin ei huvita savumerkkejä lähettää...
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Olikohan toi tohtorin vastaus kuitenkin Mikko V:lle. Teillä se menee varamsti nopeemmin ton alkumatkan ja koska tehoa ei kuitenkaan oo niin paljoo puuttuu sitten ilmanvastuksen myötä enempi lopussa. Eli uskoisin, että joku kolme ja risat ois lähempänä totuutta. Sen sijaan Mikko V:lle toi 4.6 sekkaa tuntuis aika kovalta. Ei kuitenkaan ehkä ihan mahdottomalta, mutta ajon täytyy olla ollut tosi hyvä. Sliksit alle, niin tilanne muuttuu.
     
  6. janimm

    janimm Gearhead

    Chargeri meni rannekellolla mitattuna 5.6sek. Kovin tarkkahan se ei ole, mutta antaa suuntaa.
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Joo tolle Mikko V:lle minä vastailin. Vähän kovaltahan se 4.6 tai 5 sekkaa tuntuu mutta ei kai se ihan mahdotonkaan ole?
     
  8. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Neitsyttä , perskännejä,mukia kahvia. niitä en kerennyt tehdä!
     
  9. MrBeanville-76

    MrBeanville-76 1st gear

    Kyl siihen menee noin 20 sekkaa. 0-80 menee aika rivakasti (joku hiukan reilu 10 sek), mut sit kolmone empii vaihtaessa ja 80-100 tuntuu kestävän. Auto on -76 G-30 vani 6.2D ja TH350. Savua ei kyl pahemmin tuu. Onkohan syöttö liian pienel? 8) Kyl se tollasel vanhal kuorma-autol riittää.
     
  10. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Plymouth Duster 402m 11.63/189 nollasta sataan alle 5 sec.... (luultavasti) :lol:
     
  11. nash

    nash 3rd gear

    menee varmaan jotain 30s ennenkuin vanhan letukan saa kiihtymään, luulen et kuski kiihtyy nopeemmin ku auto :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  12. H.J.

    H.J. 1st gear

    Oho.
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kapraissi? Ikuisuuden... Nova? Mitähän tommonen ChevyII vakiohkolla pikkulohkolla menee? ~7 sek? Mene ja tiedä, liian kauan kuitenkin. :D
     
  14. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Hah, kunpa menis edes sen satasen :p 90 ylös päin alko Dartti täristää niin perkkuleesti ettei kuski uskaltanut edes enempiä kokeilla :lol: :rotfl: kait tuo menis jos...
     
  15. KimT

    KimT 1st gear

    3,8 sek.
    Pontiac Firebird -68, 400 kone, kaikki mahdollinen tehty, made by Grottis, Ruotsi.
    Perävälitys 4,10 varttimailinopeus ei niin hyvä kuin 0-100 edellyttäisi.
    Aika on aikonaan Räyskälässä mitattu.
    Chevrolet Biscayne, 2-ov. tolppa, sivuputket (lailliset -80 luvulla) kone 427 (ainoa Suomessa silloin??). 0-100 5,3 autoa kevennetty paljon, muttei niin kevyt kuin Poncho, perävälitys 3.73.

    Nyt Challenger RT 440 Magnum SixPack -70. Ei mitattu aikoja. Kulkee sillei, että "lähdössä lentää posket korville". Aika uusi hankinta joten aika näyttää.
     
  16. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Vähän päälle 1000kg, takafillareilta 256hp, eli koneesta n.280hp, ei tuo alle 5s mahoton liene.
     
  17. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Nova 72" kulkee suht vakiolla 400sbc koneella noin 6sek... 0-100km/h
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tommonen löyty netistä.

    http://www.stealth316.com/2-calc-hp-et-mph.htm

    Kaikennäköstä hienoo kaavaa kiihtyvyydestä yms.yms.. mut sivun puolesvälis suunnilleen on spekuloitu varttimailiajan ja 0-60mph ajan riipuvuutta toisistaan.
    Joku kymmenys lisää niin 0-60mph ajasta saa 0-100kmh ajan. Kätevää.
     
  19. FuzzyDice

    FuzzyDice Gearhead

    Eiköhän se 64 Belarus pikkulohkolla mene jotain iltapäivän ja ikuisuuden väliltä. Mutta eikös jenkeillä ajella nätisti tyhjäkäynnillä lotkotellen?? 8) Ei sillä, nopeusmittarin vaijeri on poikki että perstuntumalla sitä muutenkin mennään...
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei ollenkaan mahdotonta, mutta tavallisilla renkailla vaikeeta. Potentiaalia on kyllä ja uskon, että slikseillä menee paremminkin. Vois ainakin kuvitella, että kiihdytyskäyrä lähdön jälkeen ei oo koko aika laskeva noilla renkailla, joten erilaisten kaavojen antamat tulokset voi olettaa ton 0-100 ajan paremmaksi kuin onkaan. Saatan toki olla väärässäkin.
     

Kerro tästä muillekin!