0-100km/h

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 18.12.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voiko nämä todellakin pitää paikkansa?

    RANK
    CAR - MODEL
    Time (sec.)

    1 LINGENFELTER CORVETTE 427 BITURBO 1.970
    2 HENNESSEY DODGE VIPER VENOM 800 2,400
    3 DAUER RACING 962 LE MANS 2,793
    4 ULTIMA GTR Le Mans 2,800
    5 RENAULT ESPACE F1 2,896
    6 WEINECK POWER 427 SC 2,900
    7 AUDI AVUS QUATTRO 2,991
    8 CALLAWAY C7 2,997
    9 DODGE VIPER GTS-R 2,997
    10 DAX RUSH Turbo 400 4x4 3,152
    11 LOTEC C 1000 3,191
    12 MC LAREN F1 3,191
    13 JAGUAR XJR-15 3,193
    14 FORD GT-90 3,195
    15 YAMAHA OX99-11 3,195
    16 KOENIGSEGG CC 3,198
    17 BUGATTI EB110 SS 3,292
    18 QUADRADUCE 3,296
    19 ULTIMA GTR 6,3 V8 530cv 3,321
    20 VECTOR AV-TECH WX3
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Miksei se pitäis paikkaansa, että noilla vehkeillä olis tollasia aikoja ajettu, ja järjestyksessähän ne tossa on.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikähän mahtaa sitten olla peruste päästä tolle listalle? Ei vissiin ainakaan nuo ole mitään sarjatuotantoautoja?

    Eikös noi nopeimmat kiihdytysautot (Top Fuel) mene jotain 0.6sek luokkaa 0-100km/h?
     
  4. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    varmaan jotain kilvissä olevia, veikkaisin
     
  5. ido59

    ido59 Gearhead

    MC LAREN F1 - missä tää on kilvissä =)
     
  6. JKL Raggars ry

    JKL Raggars ry Gearhead

  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Corvetella taitaa tulla niskat kipeäksi kun päivän kaasuttelee.
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    Olen melko varma että alle kahden sekunnin ei mennä nollasta sataan kadulla. Liimaradalla ja katuslikseillä kyllä mennään ja tollasia katuautojakin Suomessakin on useimpia. Varmaan jos auto menee tollaset 1.5 sekkaa 60 jalkaa niin 2 sekunnin kohdalla on yli 100 vauhtia.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    itse asiassa ei aivan riitä 1.5 s tohon.1.4 pintaan laskukaavojen ja mittausten mukaan pitää mennä.1.54 antaa laskemalla noin 85 km/H.mutta siinä oot oikeessa että kadulla ja katurenkailla on vaikeeta kuvitella alle 2 sek alitusta.mä en oo ajanut ku 1.44 60 jalkaa ja sekin jo repii ihan mukavasti.tommonen lähtö ei onnistu kadulla.koko auto tärisee ja natisee ja paukkuu jo tommosessa lähdössä ja tuntuu ihmeeltä ettei mitään hajoa.tämä siis katuautolla.putkirunkoset on varmaan rauhallisempia?p.j
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    No joo, mutta jos 60 sekan kohdalla on 1.54 sekan kohdalla 85 km/h niin kai se sen loput 15km/h kelaa 0.46 sekunnin aikana?

    EDIT: Etenkin jos vaihteistona on PG ja se 100km/h menee jo ykkösellä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: triniemi 2003-12-18 18:45 ]</font>
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    toivottavasti,mutta kiihtyvyys laskee rajusti ton lähdön ja etenkin 60 jalkasen jälkeen jos puhutaan g-voimista.mutta uskotaan sitten,hienoahan se on sanoa että oma katutoiletti viilettää nollasta sataan alle kahen sekan.se on raakaaa kyytiä 1550 kg malmikasalle josta tosin 110 kg on läskiä.
     
  12. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Onks pauli letukan rungossa jotain vikaa jos se natisee ja paukkuu? 1500 kg A-body Mopari ainakin menee ihan äänettömästi ja eleettömästi 1.2 puolelle..! Tai sit mä muistan ihan väärin..??? :grin:
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei Paulin letukan rungossa mitään vikaa ole. Me vaan nautitaan noista itsekantavien eduista :grin:
    Mutta kyllä tollasissa 1.4 60 jalkasissakin jo kantsii kattoa, ettei mitään särmikkäitä esineitä oo jäänyt kuskin ja selkänojan väliin; sen nimittäin kyllä noteeraa jos näin on päässyt käymään.
     
  14. Fireball

    Fireball Gearhead

    Se oli muuten yllätys itelle kun oviautolla oli 60ft 1.3 ja sitten räksterillä kun pari kymppiä siitä pois niin ero oli kumminki valtava siinä jousittamattoman vehken potkussa viivalta vaikkei 60ft kamalasti eronnutkaan. Näemmä ne coiloverit sittenki otti sitä iskua itteensä. Pääasia että molemmat lelut nosti eturengasta;=) Nykyään ei nousekaan ko tunkilla...
     
  15. whiic

    whiic 1st gear

    Voisikohan tuo "Weineck Power 427 SC" olla Weineck Cobra... ainakin kiihtyvyys 0-100 km/h on samaa luokkaa kuin moni nettisivusto antaa Cobralle 0-60 mph (= 0-96 km/h).

    http://www.fast-autos.net/weineck/cobra14.jpg

    Jos ei tuossa ole MUNAA niin ei ole sitten missään.

    Sitä en tiedä mitä ovat menneet 427:lle tekemään, koska Cobrassa on 618 CID (10145 cc) V8. :grin:
    Kyllä 427:aa kuitenkin väitetään virittelyn lähtökohdaksi. Eri viritysasteita ja porauksia kuitenkin lienee rajattomasti auton ollessa käsinrakennettu.

    Pelkäisin kuitenkin, että tuo 2,9 sek on ajettu 10145 cc:llä, koska ei tuota 427:aa mainita missään superautosivustoilla. 1200 hp @ 7100 rpm ja 1450 Nm :smile:

    Motteja:
    http://www.fast-autos.net/weineck/cobra17.jpg
    http://www.fast-autos.net/weineck/cobra11.jpg
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No siitähän mulla ei oo mitään käsitystä miltä vaikka 1.2 saati kovemmat 60 jalkaset tuntuu, mutta noin perstuntumalla noissa ajoissa suht vähänenkin parannus tuntuu paljon isommalta kuin mitä toi aika antais olettaa. Eli joku pari kymppiä kuuskytjalkasissa alle kahden sekunnin ajoissa on jo tyystin erilasita menoa.
     
  17. whiic

    whiic 1st gear

    No voiha jumankikkeli! Joku haluaa todella häpäistä Cobran.
    Konseptiauto

    Pitäisi jotekin rajaa olla, että mihin sitä saatanan kubismia sovelletaan. :mad:

    Ja 4 litrainen kone! DOHC! Missä on tönärit ja minne ne loput 3 litraa on hukattu?

    Tuo koriräätäli ja ilmeisesti itseään "visionäärinäkin" pitävä yksilö saisi minun puolestani hukata myös itsensä. :-|
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kuorma-autojen ratasarjan vehkeet kiihtyy noin 5 sekunttia 0-100km/h ja niissä on sentään massaa vähän enemän. Kuulemani mukaan nämä kuorma-autot kiihtyvät 60-120km/h nopeammin kuin formula ykköset.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    se natina ja pauke ja täristys tuli vakiotuennoilla ja puolen metrin keulilla alastarolla.olis pitäny tarkentaa.ei toi nykyinen nelilinkki sano mitään.ei se edes keuli kunnolla.en tiä sitte jos lähtis kaasu pohjassa.mä lähden tyhjäkäynniltä tolla ahdinmotilla.6000 turbiinilla ja brakella voi heittää selälleen ku en oo pahemmin noita linkkilöitä säädelly,katuauto ku on.p.j
     
  20. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Epäilen suuresti. Mitäs se Schumi kiihdytteli hävittäjän kanssa? Oliko jotain 10s 0-vajaa300km/h?
     

Kerro tästä muillekin!