0-100km/h

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 18.12.2003.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Epäilen suuresti niitä Schumille mitattuja aikoja, niissä ei yksinkertaisesti ole juurikaan tolkkua.
    600m: 9,4s @ 294km/h
    900m: 13,2s @ 305km/h
    1200m: 16,7s @ 308km/h
     
  2. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Joo, okei pauli, kunhan piruilin. Natinat ja paukkeethan just yleensä johtuu noista joustavista komponenteista, joita löytyy orgistyyppisistä systeemeistä aivan liikaa.

    Mutta nyt on lähdettävä tutkimaan orgistyyyppisiä systeemeitä tallinnan laivalle!!! :grin:
     
  3. Mopar

    Mopar Gearhead

    Eiks toi sumi vastaan hävittäjä ollu sade kelillä ja sadekelin sclikseillä.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    en tiiä satoiko mutta märkää oli ainaski
     
  5. Mr powerslide

    Mr powerslide 1st gear

    Monsuunikelin pyärät oli sumilla alla.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Oli vaikka lepakkorenkaat, niin ajat on aivan liian kovia verrattuna vahteihin. Keskinopeutta tolla ekalla 600 metrin mataklla tulis n 230 km/t, kun nopeimmille Pro Stockereille 6.7 sekan varttimailiajalla ulee n. 215 km/t. Niillä on kuitenkin vauhtia "maalissa" jo 330, kun tossa jäädään 200 metriä pidemmällä matkalla alle 300. Eli sen pitäis siis sateella lähteä liikkeelle pikkasen paremmin kun pro stockerin, tai oikeestaan aika paljonkin. Samoin 600-900 metrin keskinopeus ja myös seuraava ovat pienempiä kun edellisen pisteen huippunopeus, eli siinä on keretty välillä vähän jarruttelemaankin. Ts, noi matkat ja nopeudet on varmaan mitattu silmämitalla ja ajat arvioitu kalenterista.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    hyvä huomio, pitääkin vähän avautua f1-fanille :smile:
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Laskinpa taas Excelissä tätä, TÄYSIN
    hatustarevityillä arvoilla, jotka voivat poiketa oikeasta, mutta oleellisintahan on tehopainosuhde ja pyörävetoisen mäntämoottorisen auton perusfysiikka.
    Laitoin 800hv/18000 rpm, max vääntö 13000 rpm. 2 x 0,6 m 0,44cw (teor.huiput 420km/h)
    max kiiht 15m/s2, välitykset täsmäsin suunniltten 6 vaihteen kesken - ei oleellinen juttu, jos on suunnilleen tasavälein. Sain seuraavia "tuloksia":
    0-100km/h 1,94 s 26 m
    0-200km/h 3,98 s 114m
    0-241km/h 5,40 s 200m
    0-290km/h 8,01 s 401m
    0-317km/h 10,5 s 600m
    0-345km/h 13,94s 900m
    0-353km/h 17,04s 1200m
    Nämähän siis poikkeavat noista ilmoitetuista kyllä. Oli miten oli, hyvinhän formula kiihtyy ja ihmekös tuo niitten tehopainosuhteilla.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hyvin se vauhdista kiihtyy, mutta paikaltaan lähtöön ei sitä alustaa ole suunniteltu. Ja mitähän se vartilla menis, en kyllä usko tota 8.0 sekkaa, 290km/h ehkä?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    "Kuulemani mukaan nämä kuorma-autot kiihtyvät 60-120km/h nopeammin kuin formula ykköset." Ei pidä paikkaansa.
     
  11. Sleeper

    Sleeper 1st gear

  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En mä noista sen kummemmin tiedä, kun, että noiden ykkösten kiihtyvyydestä on netissäkin vaikka minkälaista laskettua ja "mitattua" tietoa. Niin kauan kuin chronodeckeillä ei varttimailin aikaa oo niille mitattu ja lappua siitä näyttää, niin niihin voi suhtautua mitä suurimmalla varauksella; kun arvot on 7-10 sekunnin välillä nin mikä niistä on totta? Tehopainosuhdehan niissä on kohdallaan; mutta renkaat ja jousitus paikaltaan poistumisen kannalta ei. Nopeimmillaan ne lienee jostain satasesta kahteen jolloin pito ja välitykset on kahdallaan, eikä ilmanvastus vielä paa dorkana vastaan. Niin, niissä on aika suuri ilmanvastuskerroin; se downforce ei tuu ilmaiseksi. Joka tapauksessa noi märällä ajetut hävittäjä / schumi kisan arvot on ihan hatusta vedettyjä, sen näkee sokeakin kepillään.
     
  13. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jep, ja toisaalta vaikka tolla Ferrari vs. Hävittäjä -tempauksella onkin pitkät perinteet, niin minusta koko vertailu on täysin järjetön. Verrataan kahta eri asioihin tarkoitettua laitetta tavalla, joka ei ole kummallekaan ominainen tai edes oleellinen.

    Sama olisi verrata vaikka kuulantyöntöringissä Nokia Defender -kumisaapasta ja Okeido kortonkeja keskenään...?!?

    -JJ-
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    nYT TAITAA mINARDILLA olla pashat houssussa kun he miettii noiden tulosten perusteella miksei meiän vehjes kiihdy kuten Ferraari...
     
  15. groovyjay

    groovyjay 1st gear

    Toi Lingefelterin aika pitaa ainakin paikkansa. Tuli viime kesana henkilokohtaisesti nahtya kyseinen auto taydessa toiminassa, Beech Bend Racewaylla, Kentuckyssa. Auto kellotti katu slickseilla, todella liukkaalla radalla 8.8 secs 1/4milen. Autossa on uuden sukupolven pikkulohko, tilavuutta 427ci ja kaksiturboa. Auto on automaatilla varustettu, todella vakion oloinen C5 hardtop.

    Tassa pari ottamaani kuvaa kyseisesta autosta:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    Olen nähnyt videon tosta 8 sekunnin lähdöstä ja hienosti meni. Siinä on moni ihmeissään kun luulee normaaliksi 13 sekan Veteksi tollasta.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rahalla saa ja hevosella pääsee. Hieno peli ei voi muuta sanoa.
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    no jo oli lähtö kuorkilla!!
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Just sitä.. Ei mitenkään liittynyt aiheeseen, mutta oli pakko laittaa, kun näytti niin hullulta touhulta :grin:

    Samaisesta vehkeestä löytyy mielenkiintoisia pätkiä netistä, kun se runttaa tuolla hirviöllään varttimailin niin, että mainostaulut lentelevät radan laidoilta huit sun ***tuun ja porukka pitelee korviaan, kuten kirjastoapulainen ZZ-Toin keikalla.
     

Kerro tästä muillekin!